"selama 4 bulan saya tiada, awak tak cari pengganti kan?"
Soalan Taehyung itu membuatkan Chorong tersentak.Gila apa suami dah recik nak cari lagi? "saya bukan macam awak.Ntah awak menghilang berbulan bulan , dah ada orang lain." Taehyung mendengarkan jawapan gadis itu mengeluh.
"Saya tak cari melainkan...saya perhatikan awak dari jauh. Terima kasih sebab setia walaupun saya teruk."
"melainkan? Ini anak kita berdua.Benih awak bukan lelaki lain. Saya nampak macam hantu bila awak tiada.Jadi siapa berminat? sudah tentu awak saja." hantu? pft,Taehyung tergelak sedikit.
"bila kali terakhir saya sentuh awak?"
"jangan buat saya kenang balik.Iannya pahit untuk saya"
"disebalik pahit tu ada manisnya."
"byuntae!"
"apa? saya maksudkan anak la.Bukan nikmat sentuhan.Aigoo,otak awak lebih kurang je ek?" sekali lagi Taehyung tergelak.Wajah Chorong ditatap dengan senyuman.
"kali terakhir, emm... sudah lah.Awak buat dah la kasar.Ish, tak baik buat isteri mengandung macam ni. "
"what? apa salah saya? ala suami sendiri tanya je kot bila saya kali terakhir saya sentuh awak."
"8 MARCH 12:30 AM HARI KHAMIS!PUAS?!" terkejut Taehyung apabila jawapan Chorong bersama jeritan.Lagi-lagi dia bagitahu tarikh masa dan hari.
"Woah...pronya awak.Masa nak buat tu jilat kalendar ke? saya sendiri tak ingat.Haha.." rambut Chorong dikusutkan.Pada mulanya Taehyung ingatkan isterinya akan berang 10 bulan 9 hari tapi, akibat serangan ciuman itulah,tak jadi nak merajuk dan marah.
"Dah awak nak bukti.Saya bagi detail terus!" tangan lelaki itu ditepis kasar.Chorong melangkah masuk ke bilik. Malu sudah...
"Sayang, hampir pukul 12 cepat bersiap.Kita ambil TaeOh dengan Chaehee.Sekali tu makan-makan buat kejutan kepulangan saya!" laung Taehyung dari luar.
"banyaklah!"
--
sepanjang perjalanan menuju ke sekolah TaeOh dan tempat penjagaan Chaehee,Chorong buat perangai tak nak buka suara.Hanya kedengaran suara radio dan penghawa dingin.Taehyung yg nekad,ajak berbual pun tak mahu bercakap.
"awak tak bisu.Kalau awak tak nak cakap , kita letak awak dekat tepi jalan ni." usik suaminya niat bergurau.
"what?"
"Gurau lah.Takbaik tau buat laki sendiri macam ni.Awak tu mengandung,jangan buat perangai.Nanti baby dalam tu banyak pendam,saya tak suka." tangan Chorong diraih selamba lalu digenggam erat.Tangan sebelah lagi memegang stereng kereta.
"Awak marahkan saya?"
"....."
"darling.."
"...."
break kereta ditarik apabila lampu jalan raya bewarna merah.Taehyung betulkan posisi duduknya.Ambil peluang sebelum lampu bertukar ke hijau.
"Look at me."
Chorong menggantungkan bibirnya.Mata tak nak bertembung dengan suami. "jangan sampai saya buat parody awek cendol dekat tengah jalan.Muka dah la merah , monyok.Alalalala lapar eh? lapar layanan dari kita eh?" dagu Chorong diusik. Itu membuatkan gadis ini geli.
"Bila TaeOh dengan Chaehee kita culik,saya nak awak jumpa dengan cikgu Ryu." permintaan dari lelaki itu menyentapkan hati Chorong. "for what? awak nak rujuk huh?"
"atoi ini bini bila bunting manyak otak cetek.Rujuk apanya,saya dengan dia mana ada hubungan.Baby , nnti dah besaq panjang jangan jadi macam omma eh? teruk betul perangai bila mengandung." Taehyung rasa dia dah lepas cakap.Alamak,apa aku dapat duit PTPTN tak lepas ni? ok takde kaitan..
"Baby, appa pun sama perangai berganda teruk.Sampai tak perasan lampu dah hijau.Tae,jalan."
Chorong sempat berikan segaris senyuman sebelum riak wajahnya bertukar ketat. Jumpa Ryu Sujeong? untuk apa???
--
TaeOh memandang lelaki bersaiz kurus dan tinggi lampai.Tak sangka orang dirindui berada di hadapannya. Taehyung menghadiah senyuman ikhlas sebelum tubuh anak lelakinya dipeluk. "annyeong my junior.How are you?" TaeOh leraikan pelukan.Masih tak puas menatap wajah appa
"a-appa..ini appa ke? appa..dah balik?betul ke ini ayah Ehoh.Ehoh tak mimpi kan?" bertubi-tubi soalan ditujukan kepada lelaki berambut perang itu.Taehyung tersenyum dan kelihatan tenang.Mahu saja dia menangis sekarang.
"Iye appa ni.Ayah Kim TaeOh.Rindu appa? kalau rindu,may have some ppoppo?.." permintaan Taehyung pantas ditunaikan.Jari kekura TaeOh merayap di pipinya sebelum diberikan ciuman sebagai seorang anak.
Pandangan Taehyung beralih di mana Chorong dan Sujeong berada. Tidak jauh dari kawasannya.
"jom masuk kereta.Appa ada belikan aiskrim padelpop!!"
"Aiskrim? yey!!!untuk ceri ada?"
"semestinya!"
riang anak beranak itu berbual.Mereka berlari anak menuju ke kereta dan memberi ruang kepada Chorong untuk berbual.
"aku-ehem..saya datang jumpa awak atas permintaan suami.Jadi saya tak tahu apa yg dia nak melainkan dia suruh saya berbual dengan cikgu."
Sujeong memberikan reaksi wajah biasa dan senyuman di bibir. "Puan apa khabar? TaeOh tadi gembira sangat bagitahu yg dia akan dapat adik baru.Tahniah puan."
"Terima kasih.Saya baik-baik tapi makan minum tak seimbang.Sejak suami menghilang ni.."balas Chorong. Sujeong masih lagi tersenyum walaupun gaya Chorong seperti tidak berminat ingin bercakap dengannya.
"Puan,saya nak minta maaf atas apa saya dah buat pada puan.Saya minta maaf sebab terburu-buru.Saya terlalu rindukan mendiang suami dan anak.Salah saya juga tak minta izin nak peluk suami puan..Puan maafkan saya?"
Sujeong melangkah setapak.Tangan dihulurkan ingin berdamai. Chorong juga tak mahu la buat perang 2020 ni lama sangat, jadi dia terima maaf dari Sujeong. Selepas itu,mereka berpelukan. "tahniah puan." ucap Sujeong sekali lagi dengan ikhlas.
"Cikgu Ryu,maafkan saya juga sebab berkasar dengan cikgu..saya rosakkan sketchbook cikgu."
"gwenchana,lagipun buku tu dah lama.Memang patut dihapuskan." kata-katanya seperti diperli namun,Chorong malas nak kesah.
"Saya pulang dulu.Cikgu tak terfikir nak bina kebahagiaan buat kali kedua? binalah sebelum terlambat." nasihat Chorong seraya tersenyum.Ini kali pertama dia senyum dengan ikhlas pada Sujeong.
"hmm maybe.Kalau ada rezeki..hehe"
"saya pergi dulu."
"nae."
Baru saja Chorong melangkah 5 tapak, Sujeong menahannya. "Puan jangan risau,saya takkan rampas kebahagiaan puan dan jadi orang kedua appa TaeOh.Sebab..
dia seorang Vampire"
YOU ARE READING
(h) Love Bite + TrustS2
WampiryVampire, sifatnya yang rakus terhadap darah. Namun..sifat itu perlahan-lahan ghaib apabila hidupnya berubah tatkala tinggal bersama manusia yang dia cintai. [Love Bite. | Dec 2017] Bahagia bukan selamanya. Taehyung menjadi mangsa dendam Woojin...