De volgende ochtend word ik gewekt door de wekker. Mopperend kom ik uit bed en draai mijn hoofd om de hoek van de kamer. Mam en pap zijn al naar werk. Goed. Snel, voordat Alexander wakker wordt, glip ik lang hem naar de badkamer en neem ik snel een douche.
Ik kijk naar mijn oog dat nu helemaal blauw is. Het is in ieder geval niet meer dik, dus dat is al iets. Snel kleed ik me aan en gris ik mijn tas van de grond. Zonder ontbijt vertrek ik naar Alexandra.
Het vierde lesuur is net voorbij en ik loop samen met Alexandra naar de kantine. Toen ik bij haar aankwam heeft ze mijn oog weer geschminkt en nu zie je er amper iets aan.
Als we in de kantine onze broodjes hebben gaan we zitten aan een lege tafel. We praten gezellig over koetjes en kalfjes, als opeens een gewicht de bank waar ik op zit doet zakken. Ik kijk opzij en zie de jongen van gisteren naast me zitten. Snel wil ik opstaan als hij me aan mijn hand terugtrekt.
"Laat hem los!" zegt Alexandra. Ik staar hem aan probeer niet kwaad te worden. "Wat moet je?" vraag ik. Hij grijnst en duwt me terug op mijn plaats. "Zo, dat blauwe oog heb je wel goed weggewerkt hé! Wel zonde, ik had je nu net mooi gemaakt."
Nu is Lexa echt woedend. "Nee!",schreeuwt ze, "nee! Hij is mooi met die ogen! Hij is prachtig, hij is speciaal, en jij moet er niet zo lullig over doen! Denk je dat hij er iets aan kan doen? Denk je dat hij ervoor heeft gekozen? Dacht het even niet. Hij heeft twee prachtige ogen, en ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt!"
Bij dat laatste slaat ze haar hand op de tafel en staat op. Enkele leerlingen van mijn jaar knikken. "Ja!" roept er één.
"Ze heeft gelijk!", "Ja!" en "laat die jongen met rust!" volgen. De jongen kijkt ons om de beurt aan, eerst Lex en dan ik."Wow, kalm aan schat", zegt hij met een glimlach. Hij richt zijn aandacht op Lex laat me los. "Ik ben je schat niet. Kom Jax, dan gaan we." En met die woorden vertrekken we uit de kantine.
We wandelen in stilte naast elkaar en als ik opzij kijk zie ik Lexa's wangen gloeien. Als ik er naar wil vragen gaat de bel.
Comment/like/share
JE LEEST
Addicted to you (boyxboy) ✔️
Teen FictionHoogste rang: #1 in gay en #1 in jongen [VOLTOOID] Jackson heeft twee verschillende kleuren ogen. Zijn linkeroog is blauw, zijn rechteroog is groenbruin. Zijn vader is directeur van de school. Op school lachen ze er soms over maar gelukkig heeft hi...