Ik kom thuis en loop naar boven. Ik doe de deur open en gooi mijn tas op de grond.
Ik heb geprobeerd om Alexandra heel de dag te vermijden vandaag, wat nog wel goed gelukt is.
Die Lucas heeft me een perverse blik toegezonden vanaf de andere kant van de kantine toen Lex naast hem kwam zitten.
Ik weet eigenlijk niet waarom ik zo kwaad ben. Lex mag toch samen zijn met wie ze wil? Dat is toch haar keuze en als zij gelukkig is moet ik haar steunen.
Aan de andere kant gaat zij nu wel met de persoon die mij een blauw oog heeft geslagen... ik weet het niet meer.
Alec komt binnen en opgelucht draai ik me naar hem om.
"Alec, perfecte timing, ik heb je nodig!" zeg ik. Hij fronst en kijkt me aan.
"Tuurlijk. Wat is er?" vraagt hij.
Ik doe mijn verhaal en wacht daarna af op zijn reactie.
"En wat moet ik nu doen?" vraagt hij.
Ik denk even na en antwoord dan: "Zeg me, of ik fout zit. Tuurlijk, ik ben blij voor mijn beste vriendin dat ze een vriendje heeft, maar moet dat nu perse van alle jongens uit de wereld de persoon zijn die mij heeft geslagen? Ze was erbij, Alec! Zij heeft me geholpen om de blauwe kleur te bedekken onder een laag make-up!"
Alec knikt en ik kijk naar de grond. Nooit gedacht dat dit hetgeen was waar ik me ooit zoveel zorgen om zou maken.
"Kijk Jackson, als zij gelukkig is, is dat zo. Wie weet is het een toffe? Maar probeer aardig te doen, en probeer het vooral voor Alexandra, oké? Jullie zijn nu zo lang beste vrienden geweest, dat het geen zin heeft om hier een jongen tussen te laten komen. Dus probeer iets wat op een vriendschap lijkt te sluiten met die Lucas en hopelijk waardeert Alexandra het wel."
Ik knik en val achterover op bed. Als hij zegt: "Ik ga douchen" kan ik nog net een glimlach op zijn gezicht zien. Die zal wel blij zijn dat Lexa niet meer achter hem aan zit...
Comment/like/share
JE LEEST
Addicted to you (boyxboy) ✔️
Teen FictionHoogste rang: #1 in gay en #1 in jongen [VOLTOOID] Jackson heeft twee verschillende kleuren ogen. Zijn linkeroog is blauw, zijn rechteroog is groenbruin. Zijn vader is directeur van de school. Op school lachen ze er soms over maar gelukkig heeft hi...