Alec heeft alle foto's verzameld in een slideshow. "Ben je klaar?" vraagt hij. Ik knik. Volgens die internet vriend moest ik ook even een lossere broek aantrekken, dan zou de bobbel duidelijker te zien zijn. Dus ik heb een jogging aangetrokken.
Alec klikt op start en de eerste afbeelding verschijnt. Een mooie vrouw. Niets speciaals, eigenlijk. Volgende afbeelding. Een mooie man. Ook niets speciaals.
De afbeelding erna is van een kussend hetero-koppel. Ik voel niets. Ik wil er gewoon niet naar kijken. Dan afbeelding van een kussend lesbisch koppel. Weeral wil ik er niet naar kijken.
Mijn aandacht wordt vooral getrokken door de volgende afbeelding: een kussend homo-koppel. Ze zijn allebei niet lelijk. Oke, oke, ze zijn knap. Ik voel al iets daarbeneden...
En zo volgen er nog vele foto's van verschillende mensen. Dan is het eindelijk voorbij. Mijn broek staat super strak gespannen. Zo strak, dat het gewoon pijn doet. "En? vraagt Alec, die er de hele tijd bij stond.
"Fuck, I'm gay."
School. Ik sta aan de ingang van de kantine waar Tyrell wilde afspreken. Ik ben benieuwd of het een toffe gast is. Zoekend kijk ik rond.
Dan zie ik ineens Lucas en zijn vriend op me afkomen. Shit. Lucas ziet er kwaad uit.
Dan staan ze voor mijn neus. Lucas wil iets zeggen, maar ik ben hem voor. "Kan het wachten? Ik heb bijles van ene Tyrell." Hij moet lachen en de jongen naast hem ook. Ik begrijp het niet.
"Wel in dat geval, Jax, dit is Tyrell." Zijn vriend doet een stap naar voren en kijkt me grijnzend aan. Oh shit. Daar had ik die naam dus gehoord. Die ene keer in de toiletten... ik schud het van me af. Ik wil er niet aan denken.
"Shit." zeg ik dan ook. "Ehm, ik ga maar weer eens!" zeg ik en ik wil weglopen maar Lucas grijpt me bij mijn rugzak en trekt me terug. "Jij gaat helemaal nergens naar toe. Meekomen."
Ik loop dus ingeklemd tussen aan de ene kant Tyrell en aan de andere kant Lucas naar boven. En naar boven. En naar boven. En dan staan we weer voor de zolder. Ik slik eens. De deur gaat open en ze marcheren naar binnen, met mij ertussenin.
De zolder is leeg. De deur sluit achter me en er wordt een sleutel omgedraaid.
Lucas draait zich naar mij om.Hij is woedend.
"Wat heb jij allemaal tegen Alexandra gezegd?" Hij komt dichter tegen mij aan staan. Ik sta bijna tegen de muur. "Ik heb niets gezegd? Wat moet ik dan zeggen?" Zijn gezicht wordt rood.
"Ik herhaal mijn vraag even. Wat heb jij tegen fucking Alexandra gezegd?!" Ik snap echt niet waar hij het over heeft. "Waar heb je het over! Ik heb helemaal niets gezegd!"
Nu komt hij zodanig dicht tegen mij aan staan dat ik een stapje achteruit zet en met mijn rug tegen de muur druk. Uit zijn achterzak haalt hij een sigaret en een aansteker.
De sigaret wordt aangestoken.
"Ik vraag het niet nog een keer. Wat zei je tegen haar?" Hij trekt mijn arm naar zich toe en stroopt mijn mouw op. Het brandende deel van de sigaret zweeft erboven.
In mijn ooghoek zie ik Tyrell grijnzen.
Comment/like/share
JE LEEST
Addicted to you (boyxboy) ✔️
Teen FictionHoogste rang: #1 in gay en #1 in jongen [VOLTOOID] Jackson heeft twee verschillende kleuren ogen. Zijn linkeroog is blauw, zijn rechteroog is groenbruin. Zijn vader is directeur van de school. Op school lachen ze er soms over maar gelukkig heeft hi...