Ik zit alleen in de kantine met mijn gsm in mijn handen. Als ik opkijk zie ik dat Lex tegenover en Lucas naast mij zijn komen zitten. Ik doe mijn gsm uit mijn handen en kijk ze aan. "Ja?" vraag ik.
Lex schraapt haar keel en zegt: "Jax dit is waanzin. Gaan we echt zo doen? Komaan, geef hem een kans. Voor mij?" ik kijk haar aan en zie dat ze het oprecht meent.
"Ja, het is goed. Ik zal mijn best doen. En sorry dat ik zo deed, ik ben niet degene die bepaald met wie je wel en niet gaat. Het spijt me."
Lexa staat op en geeft me een knuffel. Ik zie Lucas' ogen in mijn zij prikken.
"Dan laat ik jullie nu even alleen, want ik moet door!" zegt ze. Ze neemt haar tas en drukt een kus op Lucas' lippen.
Een ongemakkelijke stilte valt zodra Lex de kantine verlaat. Omdat ik niet degene wil zijn die de stilte zal verbreken neem ik mijn gsm weer in mijn handen.
"Hé Jax." begint hij. Ik onderbreek hem zonder van mijn scherm op te kijken.
"Het is Jackson voor jou. Jax is voor de vrienden." Hij negeert me en gaat gewoon verder.
"Heb je zin om vanavond af te spreken? Bij mij thuis, dan kunnen we elkaar beter leren kennen." Voordat ik zelfs even denk of ik vrij ben zeg ik "nee".
Maar dan herinner ik me dat ik het Lex had beloofd. Dat ik het zou proberen. En voor Lex doe ik alles.
"Of wacht, jawel. Het is goed. Geef me je adres." Ik neem een blad en een pen en geef het aan hem.
"Waar is dat voor?" vraagt hij. Ik zucht. "Voor je adres. Slimme." Hij glimlacht even en neemt dan mijn gsm uit mijn handen.
"We leven niet in de oertijd hé!" zonder het te vragen stuurt hij via mijn gsm een sms naar zijn nummer met zijn adres. Ik hoor een korte pingg als teken dat het bericht bij hem is aangekomen. Dan gaat de bel.
"Hier. Kom om acht uur. Zie je later." Ik neem mijn gsm terug in mijn handen en kijk hoe hij met zijn vrienden mee de kantine uitloopt.
Acht uur. Ik kijk hier nu al tegenop...
Comment/like/share
JE LEEST
Addicted to you (boyxboy) ✔️
Teen FictionHoogste rang: #1 in gay en #1 in jongen [VOLTOOID] Jackson heeft twee verschillende kleuren ogen. Zijn linkeroog is blauw, zijn rechteroog is groenbruin. Zijn vader is directeur van de school. Op school lachen ze er soms over maar gelukkig heeft hi...