43.

3.9K 147 87
                                    

Hij trekt me recht en loopt naar beneden. Ik loop achter hem aan. Mam en pap zitten niet meer op hun plaatsen. Mam staat in de keuken en pap leest de krant aan de eettafel.

"Mam, pap, we moeten praten!" roept Alec. Pap kijkt op van zijn krant en mam steekt haar hoofd uit de keuken. "Moet dat nu, schat? Ik ben aan het koken!"

"Dat kan wachten! Alles kan wachten. Nu, familiebijeenkomst aan de tafel!" Pap zucht en vouwt de krant op. Mam legt haar kookschort af en komt achter pap staan.

Ik verberg me achter Alec. Ik wil niet dat ze mijn betraande gezicht zien. Zo kennen ze me niet.

"Als jullie Jackson willen straffen omdat hij zit te SMS'sen tijdens de les, moeten jullie mij ook maar straffen. Ik heb het vaak genoeg gedaan." Mam's ogen worden groot en pap kijkt hem aan.

"Alec, luister even. Het SMS'sen is niet zijn enige probleem. Dat zijn zijn punten. Heb je enig idee hoeveel buizen hij heeft?" Ik zie Alec's hoofd voor me schudden.

"Nee, maar die punten kunnen omhooggehaald worden. Dat is geen probleem. Gewoon een beetje extra bijles! Ik ken iemand die heel goed bijles geeft, bij ons op school."

Pap kinkt en mam zucht. "Het moet maar." zeggen ze bijna tegelijk. "En als laatste, vergeet niet dat Jackson ook maar een tiener is. Behandel hem dan niet als een volwassene." zegt Alec.
(#BroerVanHetJaar)

En we zijn weer weg, terug naar boven.
Ik ga op mijn bed zitten en Alec komt op zijn bed zitten, tegenover me. "Ik regel dus die gast voor een bijles, maak je maar geen zorgen wat dat betreft. Tyrell is een uitstekende leraar."

Tyrell. Waar heb ik die naam nog gehoord? Hmm. Het schiet me niet te binnen. Mentaal haal ik mijn schouders op. 

"En dan nu dat andere. Geaardheid zeg je? Wat dank je zelf dat je bent?"

De afgelopen tien minuten heb ik geen woord gezegd. Nu open ik mijn mond. "Oke, niet judgen, maar is het mogelijk dat ik misschien bi ben?"

"Gast, je bent mijn broertje. Voor mijn part ben je een dragqueen, ik zal je nooit judgen. Maar alles is mogelijk. We zullen het testen. Heel simpel."

Huh, bestaat daar een test voor? Toch niet zo'n BuzzFeed quiz?

"Kijk, het is heel simpel. Je kan zelf zeggen wat je wilt, uiteindelijk is het je jongeheer die een beslissing maakt in jouw plaats. Dus, krijg je eerst een foto van een vrouw, dan een van een man, dan een van een man en een vrouw die kussen en ga zo maar door. De foto die jouw het hardst maakt, nu ja, die geeft de uitslag van de test!"

Amai. Dat heb ik nog nooit gehoord. "Geleerd van een online vriend. Dit trucje weekt echt." Nu hij het zegt, het klinkt niet zo gek. Kan misschien nog wel werken.

Wat denk jij?

Comment/like/share/follow

Addicted to you (boyxboy) ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu