"Shit". Ik heb de emmer met sop half omgegoten en nu is heel de vloer nat. "Goed bezig, Jax!" hoor ik van de andere kant van de gang.
We zijn begonnen met dweilen, elk aan een kant. Zwijgend hebben we tot nu toe gedweild. Maar dan word ik toch nieuwsgierig. "Zeg Lucas, waarom zit je hier eigenlijk?" Ik hoor hem zuchten.
"Je weet wel, gebruikelijke dingen. Taak te laat ingeleverd, praten tijdens de les, met krijt door de klas gegooid..." in mijn gedachten probeer ik te begrijpen hoe dat pap hem een voorbeeldige leerling vind. Ik laat het zo wezen en knik. We dweilen verder.
"En jij?" vraagt hij dan. "Oh, niets speciaals. Ik was gewoon aan het chatten met Cerise en toen betrapte de leraar me." Ineens stopt hij met dweilen. "Hé, wat doe je nu! Straks komt Janssen en is de vloer niet schoon! Ik heb geen zin om hier morgen weer te staan." zeg ik.
Ik dweil verder. Niet merkend dat hij naar me toe is gekomen. "Dus." Ik schrik als hij ineens voor me staat. De dweil glipt uit mijn handen. "Gast, what the fuck! Ik schrok me dood!"
Hij kruist zijn armen en kijkt me aan. Een koele blik in zijn ogen, een beheerste stem.
"Kan je dat even herhalen?" Ik slik. Ja zeker? "Dus ik zei: ik was aan het chatten met Cerise en toen had de leraar me betrapt. No big deal dus." Stil en onbeweeglijk blijft hij met gekruiste armen voor mij staan.
Heb ik iets verkeerd gezegd? Heb ik hem beledigd of iets dergelijks? Waarom is hij dan zo geïrriteerd?
"Is er iets mis?" vraag ik hem dan ook. Hij glimlacht. Niet het soort vriendelijke glimlach, maar het soort waarvan je in je broek gaat piesen. Gezellig.
"Met wie was je ook alweer aan het chatten?" Ik rol mijn ogen. Is hij doof? "Met Ceri- oohhwww". Ik word stil. Mijn frank is gevallen.
Hoe kon ik zo dom zijn. Hoe. Kon. Ik. Shit.
"Ehm, het is niet wat je denkt, ik moest gewoon"- "Geef me je gsm." onderbreekt hij me. "Ehm, nee?" Hij wordt ongeduldig.
"Ik zei: geef me je gsm." Zijn stem klinkt nog redelijk maar ik begin steeds meer voor mijn leven te vrezen. Als ik dan nog steeds mijn gsm niet heb gegeven, grijpt hij mijn polsen vast.
Hij houdt mijn beide handen onder één van de zijne en met zijn vrije hand grist hij mijn gsm uit mijn kontzak. Shit.
"Hmm, je hebt een code ingesteld. Die was er de laatste keer niet. Ontgrendel."
Lucas p.o.v.
Ik kijk toe hoe hij de code intikt. 9158. Code onthouden. Zodra hij is ontgrendeld neem ik zijn gsm weer uit zijn handen. Ik klik op zijn chats en zijn berichten. Stilletjes lees ik de berichten met Cerise. Dus ze zijn weer op date geweest.Prima, Jackson. Prima. Hier heb je zelf om gevraagd.
Comment/like/share/follow
JE LEEST
Addicted to you (boyxboy) ✔️
Teen FictionHoogste rang: #1 in gay en #1 in jongen [VOLTOOID] Jackson heeft twee verschillende kleuren ogen. Zijn linkeroog is blauw, zijn rechteroog is groenbruin. Zijn vader is directeur van de school. Op school lachen ze er soms over maar gelukkig heeft hi...