Ik spurt door de bijna lege gangen. Als ik hijgend en één minuut te laat aankom in het nablijflokaal, krijg ik een vieze blik toegeworpen van de leraar.
"Forbes. Te laat." Ik zucht en kijk de leraar aan. Fucking meneer Janssens. Meneer Janssens is een man van middelbare leeftijd met een brilletje en een stoppelbaard. Hij staat erom bekend om de meest saaie geschiedenislessen te geven.
Serieus? Als er één leerkracht op de wereld is die ik haat is hij het wel. De komende twee uren zullen zwaar worden...
Dacht ik. Tot ik rond keek. En daar, tussen alle nablijvers van alle leeftijden (de meeste kende ik niet maar ze zagen er behoorlijk ruig uit) zag ik hem. Diezelfde grijns op zijn smoel. Zijn haar in hetzelfde kapsel. Die sneakers die hij bijna altijd aanheeft. Het zwarte horloge om zijn pols.
Zwijgend staren we elkaar aan. Hij knipperde niet, ik ook niet. De grijns op zijn gezicht werd een scheve glimlach.
"Nog van plan om te gaan zitten?" zegt Janssens. Zwijgend loop ik door en verbreek ik het oogcontact. Ik ga achter hem zitten en met een lichte 'plof' glijdt mijn tas van mijn schouder, op de grond.
"Oké, nu we compleet zijn, zal ik jullie uitleggen wat de bedoeling is. Jullie gaan zodra de school leeg is, binnen tien minuten dus, per twee naar een deel van de school. Ik wijs jullie aan waar je naar toe moet en je neemt een emmer met sop, een bezem en een dweil mee. Ik wil de vloeren zien blinken.
Ik kom langs. Als de vloeren schoon zijn, krijg je een nieuwe emmer sop en een aftrekker. De ramen moeten glanzen. Dan kom ik nog eens langs, en als ik tevreden ben, mogen jullie naar huis. Als ik niet tevreden ben kom je morgen maar terug. Is dat duidelijk?"Pfieeuuww, dat gaat lang duren.
Hij geeft teken en iedereen gaat per twee staan. Ik raak in paniek. Ik wil niet met een onbekende die twee koppen groter is en hier voor ik-weet-niet-welke reden zit! Ik richt me op de jongen voor me en tik hem aan. Hij draait zich om. "Gaan wij samen?" Verbaasd maar geamuseerd kijkt hij mij aan.
Ik moet erg wanhopig hebben geklonken, want hij knikt. Mental self-five. Tien minuten later loop ik samen met Lucas richting de bovenste verdieping van de school.
Comment/like/share/follow
JE LEEST
Addicted to you (boyxboy) ✔️
Teen FictionHoogste rang: #1 in gay en #1 in jongen [VOLTOOID] Jackson heeft twee verschillende kleuren ogen. Zijn linkeroog is blauw, zijn rechteroog is groenbruin. Zijn vader is directeur van de school. Op school lachen ze er soms over maar gelukkig heeft hi...