8.

4.9K 165 7
                                    

Na school wacht ik weer op Lex om samen naar huis te fietsen. Als ze er is begin ik te trappen.

"En hoe is het nu tussen jou en Lucas?" vraagt ze. "Goed," zeg ik, "we hebben na school afgesproken bij hem thuis. Acht uur."

Lex knikt en haar gezicht straalt. "Super! Laat me morgen weten hoe het was, oké?" Ik knik en Lex slaat de straat in naar haar eigen straat, terwijl ik nog eventjes rechtdoor moet. Nadat Thomas werd geboren, de jongere broer van Lex, hebben haar ouders besloten om weer te verhuizen naar een groter huis. Ze woont nog steeds dichtbij, en haar oude huis heeft alweer nieuwe bewoners; een bejaard koppel.

Thuis aangekomen doe ik mijn schoenen uit en ren ik de trap op. Alec zit al op zijn bed met zijn laptop op schoot en zijn headphones op zijn kop. Als hij ziet dat ik binnenkom klapt hij snel zijn laptop dicht.

"Hé kleine broer! Hoe was je dag?" geïrriteerd ga ik naast hem zitten.

"Vreselijk. Ik heb met Alexandra gepraat waar die sukkel bij was en ik heb haar moeten beloven dat ik het zou proberen, dat ik mijn best zou doen met Lucas. Dus zodra ze weg is zegt die idioot: 'Wil je langskomen om acht uur?' Ja ik kon niets verzinnen en ik had het beloofd aan Lex dus zei ik maar ja. Hij heeft ook mijn nummer."

Alec knikt en glimlacht. "Dat jij dat allemaal voor Lexa wil doen, dat bewijst dat je een topvriend bent! Maar Jax, ik wil je dit al heel lang vragen eigenlijk. Heb je nooit een crush gehad op Alexandra? Is dat misschien de reden dat je die Lucas niet mag?"

WAT?!

Comment/like/share

Addicted to you (boyxboy) ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu