41.

3.8K 143 1
                                    

Thuis. Pap is kwaad. "Jackson! Hierkomen." Met gebogen hoofd sluit ik de deur achter me en ga ik naar de woonkamer. Pap zit in de zetel met gekruiste armen. Mam staat achter hem en heeft haar handen op zijn schouders laten rusten. Pap kijkt kwaad, mam bezorgd.

"Waarom moest je nablijven? Wat heb je gedaan?" Zucht. Zoals ik al eerder zei, als het zoontje van de directeur verwachten ze allemaal dat ik een voorbeeld-leerling ben. Niet dus. "Ik zat op mijn gsm tijdens de les."

Ik kijk mijn vader aan en zie dat zijn gezicht langzaam rood kleurt. Ik maak me klaar voor een speech van tien jaar.

"Wat? Hoe haal je het in je hoofd! Wat zat je zelfs te doen? Te SMS'en? Met wie?!"

"Met Cerise." Nu knapt er echt iets bij mijn vader. "Wie is dat nu weer? Hoor je het, Rita? Nog iemand waar we nog nooit in ons leven van hebben gehoord!" Mijn moeder schud haar hoofd en zucht.

"Pap, wat maakt het nu uit! Het is maar één keertje nablijven. Oke twee keer technisch gezien. Morgen ook."

"Het gaat me niet enkel om dat nablijfgedoe! Ik heb je rapport bekeken en je punten zien er niet al te best uit! Hoe verklaar je dat?"

"Dat kan ik niet."

"Tuurlijk niet! Meneer zit te chatten tijdens de les! Meneer maakt geen tijd meer om te studeren! Meneer moet nablijven! Hup, naar je kamer! Ik zal samen met je moeder beslissen wat er met jou moet gebeuren!"

En terwijl ik de trap oploop hoor ik hem nog zeggen: "Wat een hopeloos geval, die jongen. Waar is het mis gegaan?"

Zuchtend trek ik de slaapkamerdeur open.

Alec zit zo druk te zoenen met Karen (zijn lief) dat hij niet doorheeft dat ik er ben. Ze liggen op zijn bed.

Ik kuch even.

Comment/like/share/follow

Addicted to you (boyxboy) ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu