Munko ne yapacağını bilemedi.Gizem'in annesi onu görecekti.Gizem'in annesi tam kapağı açtığında Munko dolabın tavan kısmına saklandı.Orada örümcek adam gibi duruyordu.Gizem'in annesi dolabın tavan kısmındaki Munko'yu neyse ki görmemişti fakat yine de Munko'nun anlamadığı bir şeye şaşkın şaşkın bakıyordu."Ütülemediğim çamaşırlar varmış!" dedi Gizem'in annesi.Belli ki Gizem'in ütülenmeden dolaba konulan çamaşırlarına bakıyordu.
-"Anne!Ben geldim!" dedi Gizem kapıyı açtığında.
-"Hoşgeldin kızım.Sinema nasıldı?" dedi Gizem'in annesi,kapıya doğru yürüdü.
-"Güzeldi.Sen ne yaptın?" dedi Gizem.
-"Evi temizledim ve ütü yaptım ama gardıropta bulduklarım beni hayal kırıklığına uğrattı." dedi Gizem'in annesi yorgun bir şekilde.Gizem,gözlerini faltaşı gibi açtı:
-"Ne...Ne buldun ki?" dedi korkarak.Annesinin Munko'yu bulduğundan şüpheleniyordu.
-"Ütülenmemiş çamaşırlarını buldum kızım." dedi Gizem'in annesi."Bir şey daha var:arkadaşın Metin'i ve amcasını akşam yemeğine çağırdım."
-"Ne?!" diye evin içinde istemsizce küçük bir çığlık attı Gizem."Adamı ne ara buldun da bize çağırdın?" dedi ekleyerek.
-"Siz evden çıktıktan birkaç dakika sonra bize geldi.Tesadüfen yolunun buraya düştüğünü ve arkadaşının amcası olduğunu söyledi.Ben de ayıp olmasın diye bize davet ettim." dedi Gizem'in annesi gülümseyerek.
-"Çağırmasaydın da ayıp olmazdı anne." dedi Gizem somurtarak montunu asarken.
-"Çağırdım işte yemeğe.Artık elimden bir şey gelmez.Metin de görünüşe bakılırsa çok efendi bir çocuk.Kapıdayken sohbet ettik biraz.Çok saygılıydı.Sakın bu dediklerimi babana söyleme.Küplere biner,biliyorsun sen onun kızısın." dedi Gizem'in annesi.
-"Tek kızı ben değilim ama.Nazlı da var.Söylemem ben merak etme.Nazlı arkadaşından döndü mü?" dedi Gizem.
-"Evet döndü.Unutma akşam yemeğini hazırlamam için bana yardım edeceksiniz ikiniz de." dedi Gizem'in annesi.
***
Gizem,elini-yüzünü yıkadıktan sonra Nazlı ile beraber kaldığı odasına gitti.Bir an önce yatıp uyumak istiyordu.Sinema onu çok yormuştu.Tabii,dedesinin katilini ve sevgilisini akşam yemeğinde ağırlayacağı için annesine yardım etmeliydi.Dedesinin katili için kılını kıpırdatmazdı ama Metin için her şeyi yapardı.Bu yüzden sesini çıkartmadı.
Odaya girdiğinde kardeşi Nazlı;yatağa geçmiş,kitap okuyordu.Gizem,yorgun argın yatağa attı kendini.Nazlı'ya baktı ve:
-"Sen de mübarek hep kitap okuyorsun Nazlı.Bırak şu kitabı.Benden daha zeki olacaksın diye korkuyorum." dedi Gizem gülerek.
-"Keşke okuduğum kitabı anlayabilsem..."Rosiopotalinax" ne demek?" dedi Nazlı.
-"Rosio ne?Sen kitap okuduğuna emin misin?" dedi Gizem.Kendi yatağından kalktı ve karşı yatakta kitap okuyan kardeşinin yanına gitti.
-"Baksana şuna!" dedi Nazlı.Gizem orada yazanları okumaya başladı:
-"Rosio...Potalinax...Rosiopotalinax!" dedi ve karşısında bir insan boyıtunda mavi dumanlar ortaya çıktı.Nazlı bunu görünce yorganına kafasının üstüne kadar çekip yatağın altına saklandı.
-"Kimmiş bana meydan okuyan?" dedi mavi duman.Giderek bir insana benziyordu.Dönüşümünü tamamladığında üstünde siyah uzun bir kıyafet olan kızıl kıvırcık saçlı Gizem'in yaşlarında bir oğlan çocuğuna dönüştü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gizemli Kitap
FantasyGizem, dedesinin ölümüne kadar kendisini sıradan bir kız sanıyordu. Ne dedesinin bir büyücü olduğundan ne de kendisinin bir gün bir büyücü olacağından habersizdi. Bir yandan liseye başlamanın getirdiği zorluklar, düşmanları, aşık olduğu Metin, bir y...