Asafın yaralarını büyük bir titizlikle temizledikten sonra elimdekileri tezgahın üstünde bıraktım.
Haydar amcaya söylemeden önce son bir umut Asafa baktım
ancak Asaf hemen kafasını başka yöne çevirdi. Bu da durumun onu ilgi etmediğini gösteriyordu. Ya da düşünmek için zaman ihtiyacı vardı."Haydar amca ben burdan gitmek istiyorum. "Kaşları çatılan Haydar amca sinirle gözlerimin içine baktı. Sanki bu lafı ağzıma almam bile yanlışmış gibi. Asafın vermediği tepkiyi veriyordu.
"Olmaz öyle şey. Nereye gidersin hem. " Bende bilmiyorum demek istesemde bu şıkkı eledim. O zaman gitmeme izin vermezler. Parmaklarım ile oynarken Haydar amcayı cevapladım.
"Sinan abi yani geçen defa gelen adamı arayıp beni almasını söyleyeceğim böylece sizin başınıza daha fazla iş açmamış olurum. " Asafın beni izlediğini görsemde dönüpte bakmaya cesaretim yoktu. Sonuçta bana Sinan abinin ne düşüncede olduğunu söylemişti.
Gözümden yaşlar yine düşmeye başlarken kafamı dahada önüme eğdim. Birinin bana sıkıca sarılması ile kollarımı açtım ve bende sarıldım. Kafamı kaslı göğsüne yaslarken çoktan anlamıştım bana sarılan kişinin Asaf olduğunu. Peki gitmeme ses çıkarmazken neden bırakmak istemiyormuş gibi sıkıca sarılmıştı."Seninle baş başa konuşalım. "Kollarından çıkıp Asafa baktım. Dikkatli gözlerle yüzümü izliyordu. Onay verip kalktım. Asafta peşimden kalktı. Odama girip Asafın gelmesini bekledim. Geldiği gibi kapıyı kapattım. Asaf mindere oturunca bende kendimi yanına attım. Asaf parmakları ile oynarken bende kafamı eğdim.
"Benimle evlenmek istemiyorsan anlarım seni zorlayacak değilim. Babamla birlikte başka bi köye gideriz. Ama bizi bırakıpta gitme. Kendine bu kadar alıştırmışken yapma bunu. Evde laf söyleyeceğim birini ya da durup dururken çığlıklarını duymayı özlerim. Hala sana gıcık oluyorum ama bu senin gitmene göz yumacağım anlamına gelmiyor. " durumları zaten yoktu ben onlara nasıl derdim başka köye gidelim diye. Ya da ben Asafa nasıl derdim bırak annenle ilgili anıları başka bir yere gidelim diye. Ya da ben onları nasıl bırakıp giderim. Düşüncesi bile canımı bu kadar yakarken.
"Size bu köyü bırakıp gidelim diyemem. Bunu Haydar amcaya ve sana yapamam. " ama seninle evlenememde. En azından severek evlenmek istiyorum. Herşeyden önce ailem yanımda olmalı böyle bir günde.
"O zaman benimle evlenmen gerekecek. " sesindeki titremeyle gözlerim doldu. Bizi düşürdükleri duruma bak. "Merak etme seni aldatacak erkek değilim. " akan yaş yanağımdan süzülüp kucağımdaki elime düştü. "Zaten gerçek evlilik olmayacak. Yani dini nikahı sonuçta gerçek bir nikah ama ilişki olmayacak. " sertçe yutkundum. Babam Asafla evlendiğimi duysa ikimizide vurur. Bu düşünceme güldüm. Zaten bu başıma gelenler onlar yanımda olmadığı için gelmemiş miydi? "Yoksa dini nikah kıyıldıktan sonra seninle ilişki yaşamışız yaşamamışız fark etmez artık benim karım olursun. Öyle kızlarla muhattap olma gibi bir durum bile kalmaz benim için. " Asafın dediğine gülümsedim. Şimdi benden de aynı sözü beklemez öyle değil mi?
"Tabi seninde aynı şekilde davranmanı beklerim. Hem bu evlilik sadece annen gil gelene kadar sürer. " diyip bakışlarını bana çevirdi."Peki nikahı kıyalım böylece millet rahat eder. Babamla annem de ortaya çıkınca bu evlilik biter."Asaf yüzümdeki yaşları görünce kalın kaşlarını çattı ve baş parmağı ile göz yaşlarımı sildi. Keşke ilk başta söylediğimde bu tepkiyi verseydi.
"Ailen gelene kadar. "Bir yandanda kafasını olumlu anlamda sallıyordu. Sanki beni değil kendisini inandırmaya çalışıyordu. "Gel babama söyleyelim o zaman. Şimdi içerde başka köye gitmek için aklından ayarlamalar yapıyordur. " Asaf minderden kalkıtığı gibi kolumdan tutup benide peşin sıra kaldırdı. "Bak tekrardan söylüyorum. Eğer kendini yıpratacaksan gidelim bu köyden. " elimle Asafın kolunu sıvazladım. Eğer beni zorla evlendirmeye çalıştıkları Asaf değilde başka bir erkek olsaydı bu köyden gidelim derdim. Ancak Asafa kendime bile güvenmediğim kadar çok güveniyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Şehirli (Tamamlandı)
Roman pour Adolescents"Madem okula gitmeyeceksin kahvaltını yap seninle meydana inelim."Merak ediyorum acaba bu küçücük yerde daha ne kadar şeyler çıkacak. "Olurda orda neler var."Haydar amca bana şaşkın şaşkın bakarken mahçup şekilde gülümsedim.Şimdiye kadar köy görmüş...