Kap. 18 ~ Disney prinsesserne ~

400 19 2
                                    


Jeg går ind i Brugsen og købe de ting vi nu skam have til at grille, til i aften. Jeg slæber den tunge pose ud fra butikken, og ud på den lille parkerings plads. Jeg har købt brød ting til salat som tomater, salat, agurk, peberfrugt. Jeg har også fået købt noget forskelligt kød, og nogle kartofler som jeg tænker skal ind i ovnen med noget lækket oven på. Lige pludselig høre jeg nogle små pive lyde omme bag butikken.

Jeg går der om og der ligger den sødeste lille hund, og med lille mener jeg lille. Den har spidse øre og de sødeste små poter. Den er sort og lidt hvid.

Den har ikke noget halsbånd på så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Jeg må vil heler tage den med mig og spøger mine forældre

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Den har ikke noget halsbånd på så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Jeg må vil heler tage den med mig og spøger mine forældre. Jeg tager posen i den ene hånd med maden, og hvalpen i den anden.

"Skat hvad er det dog!" Er det første min mor siger da jeg kommer ind i køknet og ligger posen med maden på bordet. "Den var helt selv, og den er så lille" prøver jeg at forvare mig selv. "Det okay, hvad står der på halsbåndet?" Spøger hun og peger på hunden. "Det er det der er problemet, den har ikke noget" sige jeg og sætter den ned. "Nej tag den heler med ud i haven end den går rundt her inde" sige hun lige da jeg slipper den. "Jeg kalder på dig når jeg har fundet på noget"

Jeg tager den med mig ud i haven og sætter den ned på græsset. Den begynder at hoppe rundt og den hale gynger fra side til side. Jeg finder en pind og går imod den. Den sætter forbene ned foran sig og hopper fra side til side, hvis i forstår. Jeg tager pinden og den løber med det samme efter den. Den er så lege syg at det gør helt ondt haha.

"Skat se hvad jeg har" siger mig mor som står i døren ud til haven. Hun vifter frem og tilbage med en snor. "Den skal jo nok ud og går tur indtil vi finder dens ejer, ik?" Siger hun og smiler. Jeg tror lidt at det betyder at jeg må beholde den, altså indtil vi finder dens ejer. "Tak mor" siger jeg og tager snoren. Jeg havde ikke regnet med det!

Da vi spiser aftens mad sider vi omme i haven på tressen og griner imens hunden løber rundt i haven. Det føle rat bare at have ferie med familien og bare nyde deres selvskab imens solen skinner for oven. Men det lyder lidt mærkeligt at sige hunde? Den skal have et navn. Jeg ved godt at man ikke skal give hunde navne som ikke er ens egen, for så bliver man bare knyttet til den. Men prøv lige at se på den, men kan jo ikke få øjne fra den så sød den er.

"Skal den ikke have et navn?" Spøger min far midt i mine tanker som drejede sig om det samme. Min mor ser strengt på ham. "Men så bliver vi knyttet til den!" Siger hun. "Ej bare et navn, det skader jo ikke" siger min far og smiler til mig. Han er altid med mig når sådan noget som det her sker. Og det er det jeg elsker ham for. "Hvad med Disney?" Spøger jeg. "Han er så vild og sød?" Mine forældre ser på hinanden og nikker. Da jeg var lille var min drøm og at få en hund der hed Disney, for jeg var selv meget stor fan af Disney prinsesserne. Og hvis min hund så skulle hedde det skulle man udtal det Disnay med A, lidt mere amerikansk.

Efter maden går jeg tide lig i seng, og Disney kommer med mig op på mit værelse. Jeg havde endelig gjordt så han kunne sove i nogle puder og tæpper, men det ender med at han over oppe hos mig. Min seng er lidt høj, så jeg er nødtil at hjælpe ham op.

________________________
Kom gerne med nogle forslag til historien i kommentaren, jeg er åben for alle ideer❤️😘🤪

Dreams can come true ~ M.GWhere stories live. Discover now