"Vi kan dele"

898 10 0
                                    

Thor og jeg har fået pakket tingene ud på vores værelser. Nu ser vi Netflix i stuen. Det banker på døren, og Thor åbner. Jeg høre det er drengestemmer, så det må være Lauge, Teodor og Anthon er der kommet. Jeg rejser mig fra sofaen, da drengene kommer ind. "Heey D/N" siger de i munden på hinanden, jeg giver dem en krammer hver. "Ja drenge Teo, Anth og jeg skal sove i køjesengene inde på tremandsværelset og Lauge du skal sove sammen med D/N, vi tænkte på din ryg og sådan" siger Thor og smiler, jeg kigger hen på Lauge som også kigger på mig og han smiler og blinker til mig. Hvorfor gør han det, vi har aldrig sådan rigtig snakket sammen på den måde. Lidt efter banker det igen på døren og jeg kan godt regne ud hvem det er, så jeg læber ud til døren og flår den op og springer i armene på bøde Victoria og Sofie, vi har ikke set hinanden i sååå lang tid. Pigerne går ind og siger hej til drengene og så går de ind med deres ting ting på deres værelse "D/N kan du ikke lige vise mig hvor vi skal sove" spørger Lauge "Øhmm jo" svare jeg og går ned af gangen og ind på værelset. Lauge lukker døren bag sig og nu er vi alene på værelset "Hvordan har du det med vi skal sove sammen" spørger han pludseligt, det er noget af det mest akavet han kunne spørger om "Det er vel fint, men husk du er thors ven" siger jeg og griner "jaja nu ser vi hvad der sker" siger han, jeg forstår ikke hvad der sker, vi har aldrig snakket på den måde sammen. Jeg går ud af værelset igen og ud i stuen og lidt efter kommer Lauge også. "Vi havde tænkt om vi ikke skulle køre op og købe ind til aftensmad og lidt alkohol og så holde en fest i aften bare os" siger Teodor "jo lad så det" siger vi alle. Vi skal køre i 2 biler, vi køre drenge og piger.

Thors synsvinkel
Vi sætter os i bilen og jeg skal køre og Lauge sidder vedsiden af mig og Anth og Teo sidder bagved "Er det egentlig okay du skal sove med D/N" spørger jeg Lauge "Ja det er helt fint, hun er jo en sød pige" siger Lauge og kigger ud af vinduet "ja ro på du skal jo ikke blive kærester med hende vel" siger jeg lidt mere seriøst. Lauge griner bare som svar, og så er vi egentlig ankommet til super Brugsen.

D\N synsvinkel
Vi går ind i Brugsen og køber ind til lasagne jeg spotter en små sure flaske med jordbær og rækker ud efter den og det samme gør Lauge som kommer fra den anden side af og vores hænder snitter hinanden, jeg smiler til ham og tager flasken "Vi kan dele" siger jeg og griner og det samme gør han

Min storebrors ven? Lauge Hansen Where stories live. Discover now