Luke
"Hey! Kom binnen!" roept Sofie vrolijk als we voor de deur staan. "Oh, gezellig met z'n tweetjes!" zegt Sofie, terwijl ze mij een knipoog geeft. Zou ze soms weten dat ik Lauren leuk vind? Ik heb het niet verteld. Alleen Ashton weet het, hij is er achter gekomen. "Tja, Mare kon niet." lacht Lauren. "Die is zeker weer bij die Max." zucht Sofie en ze rolt haar ogen, volgens mij mag Soof hem dus ook niet. Ik knik. "Ja, volgens mij wel." zeg ik.
We lopen binnen, en Lauren hangt mijn vest aan de kapstok. "Willen jullie wat drinken?" vraagt Sofie. "Jawel, doe maar een biertje." zeg ik. "Ik help wel." hoor ik Lauren zeggen en ze loopt achter Sofie aan naar de keuken. "Hey, Ash." zeg ik tegen Ashton, die als enige in de woonkamer zit. "Hey, blonde." Ik plof naast hem neer. "Hoe gaat het tussen jou en Lauren? Weet ze het al?" "Nee. Ze heeft het steeds over een of andere blonde jongen uit het footballteam waar ze helemaal verliefd op is. Tegen Mare heeft ze het over niemand anders." zeg ik. "Wie, Niall?" "Nee, dat vroeg ik haar ook al. Maar dat is hem niet." zeg ik.
"Ik wil niet veel zeggen, maar als het Niall niet is, ben jij de enige blonde jongen in het team." zegt Ashton. Mijn hart slaat even over en ik kijk hem ongelovig aan. "Zou je denken?" "Ja, ik ken geen andere blonde jongens uit het footballteam. Ik zit er zelf ook in. Ga iedereen eens bij langs dan. " zegt Ashton. Ik doe wat hij zegt en ik ga iedereen langs. Ik voel mezelf knalrood worden. Lauren komt de keuken uit lopen met bier en chips. "Kijk." zegt ze en ze zet het op tafel. Ze kijkt mij even aan. "Waarom ben jij rood?" grinnikt ze. Ashton grijnst naar haar en dan naar mij. Lauren fronst en zet nog een flesje bier voor me op tafel neer. "Hij heeft net een erg prettige ontdekking gedaan, denk ik," zegt Ashton een beetje pesterig. "Ik ben erg benieuwd nu, wil je het delen, Luke?" vraagt Lauren. Ik kijk haar aan. "Dat lijkt me nu niet slim." zeg ik. Het kan bijna niet, nee, natuurlijk vindt ze mij niet leuk. Ik ben toch de irritante broer van haar beste vriendin?
De bel gaat. "Daar is de rest." zegt Sofie en ze loopt naar de gang. "Ashie, wil jij ook wat drinken?" vraagt Lauren. "Doe ook maar bier." zegt hij. Lauren knikt en loopt de keuken weer in. "Heeey!" gilt Michael die naast Ashton komt zitten. "Hey, Mikey." lach ik. "Hood in the house!" gilt Calum die er ook bij komt zitten. Calum is zonder twijfel de grootste enthousiasteling. Feestjes beginnen vaak pas écht als hij er is. "Hey, iedereen." zegt Sanne, de vriendin van Calum, en ze komt er ook bij zitten. Zij is veel stiller dan Calum, eigenlijk zijn ze bijna tegenovergesteld van elkaar. Maar ze zijn een leuke match en Sanne is een leuke toevoeging aan de groep.
JE LEEST
Out Of My Limit (voltooid)
FanfictionBijna dagelijks ben ik bij mijn beste vriendin Mare, zij voelt als een zus, haar moeder voelt als tweede moeder en haar broer... Ja, eh.. Die vind ik al een tijdje leuk. Ik ben bang dat ik hem niet kan krijgen en dat Mare dat ook niet denderend zal...