-: 16 :-

955 52 1
                                    


Lauren

"Waar komen jullie zo vrolijk vandaan met z'n tweeën?" vraagt Mare met een grote grijns als we de volgende ochtend beneden komen. Luke en ik kijken elkaar aan en worden rood. "Ik dacht dat je bij Max was." zei Luke en hij krabt in zijn nek. "Ik was wat vergeten, dus ben ik hier heen gegaan. Maar hoezo komen jullie met zijn tweeën van Lukes kamer af?" vraagt Mare met een grijns.

"Het onweerde gisteravond, dus ik was bang en toen ben ik naar Luke toe gegaan." zei ik. "En toen..." begon Mare. "Ging ze bij me liggen en..." begon Luke. "... en toen hebben jullie seks gehad?" vraagt Mare met een grijns. "Jezus, doe normaal. Het is Luke. Luke." grinnik ik. Luke kijkt me beledigd aan. "Dus?" vraagt Mare. "Ach, houd toch op man, wat denk je zelf? We hebben geen seks gehad, dat mocht hij willen," zeg ik geïrriteerd. Luke kijkt me aan en grijnst."Oké, oké." zegt Mare.

                                                                                             **

Alle drie maken we ons rustig klaar voor school, het eerste uur valt uit dus we hebben best wat tijd. Ik kleed me aan, doe mijn haren en makeup, pak mijn tas en ik maak wat ontbijt. Terwijl ik mijn koffie opdrink kijk ik op mijn telefoon, het is al bijna tijd om te gaan. 

"Kom, laten we gaan." zeg ik. "Yes, is goed. Ik pak mijn tas even," zegt Mare en niet veel later lopen we de deur uit. "Hey Lauren, vertel nou eens wie die crush van jou is." zegt Mare als we op de fiets zitten. "Houd nou eens op. Ik vertel het je vanavond wel." "Deal!" zegt ze. Kut, nu moest ik het haar echt gaan vertellen. "Is er iemand die het weet?" vraagt Luke. "Ja, alleen Sofie." zeg ik. "Waarom weet Sofie het wel en ik niet?" vraagt Mare een beetje beledigd. "Ik had het er over met haar en ik praatte mijn mond voorbij." "zeg ik. "Je maakt ons nieuwsgierig." zegt Luke. "Als of ik het aan jou zou vertellen." zeg ik. "Ja, je zou het aan mij vertellen." "Dat is waar. Zulke dingen vertel ik altijd aan jou." lach ik.

"Zijn er dingen die Luke weet die ik niet weet?" vroeg Mare. Ik lachte. "Vast wel. Ja, in elk geval een ding." "Wat?" vraagt Luke. "Dat met Ash." zeg ik. "Nu wil ik het weten ook!"roept Mare. "Dat denk ik niet." zegt Luke lachend. "Nee, ik denk het ook niet." zeg ik met een grijns. "Gatver!" roept Mare. "Je weet niet eens waar het over gaat!" zeg ik lachend. "Nee, maar die kop van jou zegt genoeg!" Luke en ik kijken elkaar lachend aan.

De rest van de weg naar school spelen Luke en Mare een soort raadspel waarin ze erachter proberen te komen wie ik nou leuk vind. Gelukkig lukt het ze niet, het antwoord is misschien niet zo voor de hand liggend en daar ben ik stiekem wel blij om. Als Mare het alleen eenmaal weet, kan er er ook absoluut op rekenen dat ze het aan Luke vertelt, en daar heb ik echt minder zin in.

 "Ik verheug me echt op vanavond, dan weet ik het eindelijk." zegt Mare en ik lach, met spijt van de deal die ik gemaakt heb. "Mag ik het dan ook weten?" vraagt Luke. "Ik denk at je er snel genoeg achter komt," zucht ik. Luke kijkt me even vragend aan maar ik reageer er niet op.

Out Of My Limit (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu