-: 57 :-

791 51 4
                                    


Luke

"Vertel nou eens waarom je in godsnaam thuis bent weggestuurd." zegt Lauren met een soort grijns op haar gezicht. Ik lach.

"Ik was vanmiddag bij Denise, die ineens graag wilde dat ik weg ging. Raar, maar kan gebeuren. Toen ik thuis kwam, stond mijn moeder in de keuken te flippen omdat ze mijn kamer doorzocht had en wat dingen gevonden heeft toen ze in m'n bureaula keek," vertel ik. "Wat heeft ze gevonden?"  "Mijn sigaretten en een zakje coke." zeg ik, lichtelijk beschaamd.

"Twee vragen." zegt Lauren. Ik kijk kaar afwachtend aan. "Als Liz op zoek is naar was, waarom in godsnaam kijkt ze dan achter in een laatje?" vraagt ze. "Precies, dat zei ik ook al. Vraag twee." zeg ik. "Waarom lagen er sigaretten en coke?" vraagt ze. Had ik kunnen verwachten. "Nou, ik moest echt al een paar maanden geleden coke bewaren voor Michael. Hij zat toen midden in de verhuizing en was bang dat zijn ouders of zijn zusjes het zouden vinden. Dus ik heb het voor hem achter gehouden, maar ik was het vergeten." vertel ik. Ze knikt. "En de sigaretten? Rook je?" vraagt ze. "Soms." zeg ik.

"Ik ook." zegt ze. "Echt?" vraag ik. Ze knikt. Ik grinnik en kijk naar haar. "Wil je de rest ook horen?" vraag ik. Ze knikt en schuift een stukje dichterbij. "Ik werd dus weggestuurd door mijn moeder, ze was echt heel kwaad. Ik herkende haar bijna niet eens. Ze vind dat ik mijn leven aan het vergooien ben." vertel ik. "Zo, dan was ze goed boos." zegt Lauren. "Ja, echt wel." zeg ik. "Nou, ik ging maar naar Denise, ik wist even niet waar anders. Kom ik daar, blijkt dus dat ze al sinds het begin van onze relatie vreemd te gaan met Bryce." zeg ik. "What the fuck! Dat meen je?" roept Lauren. "Precies!" zeg ik. "En nu dan?" vraagt ze. "Hah, ik heb het uitgemaakt. Sorry, hoor. Flikker dan maar op." zeg ik. Lauren knikt. "Goedzo. Wat een rotstreek van haar," 

"Toen ging ik naar Calum, maar hij had een feestje met alle jongens, en ik wist van niets. Dus ik ben hier maar heen gekomen, maar als jij me weg wil hebben zeg je het gerust maar." zeg ik. "Nee. Blijf." zegt ze. Ik glimlach, en kom dichterbij, en probeer haar te zoenen. Dom van me, ze hield met tegen, natuurlijk.

"Luke, sorry, ik.. Ik heb sinds kort een relatie, en.." 

Die zag ik echt helemaal niet aankomen.

Out Of My Limit (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu