Lauren"Goeiemorgen." zeg ik terwijl ik de keuken inloop. "Hey, Goeiemorgen." zegt Mare. Ik wrijf in mijn ogen. Ik keek vanuit de keuken de kamer in. Luke had een meisje op schoot, en gaf haar kusjes in haar hals. Het meisje giechelde en speelde met zijn hare. Het is die meid van gisteren, die Denise, waar ik me volgens Luke geen zorgen om hoefde te maken. Ik ben best jaloers op haar. "Dat... Is Lukes nieuwe aanwinst." zegt Mare. Ik knik. "Zal wel." zeg ik schor. "Ik vind het echt bullshit. Is er gisteren iets gebeurd?" vraagt ze. Ik knik en haal mijn schouders op. "Niet iets wat er voor zou moeten zorgen dat hij nu ineens een vriendin heeft." zeg ik. "Arm kind." zegt ze. Ik glimlach. "Rotjoch,' mompel ik als ik naar Luke kijk.
Ik maak een kop koffie en loop samen met Mare de woonkamer in, waar Luke nog steeds met het meisje zit. "Hi, goedemorgen." zeg ik zo nonchalant mogelijk. "Goeiemorgen, Lauren." zegt hij en hij glimlacht. Ik loop naar ze toe en geef het meisje een hand. "Hey, ik ben Lauren, eh, ik woon hier ongeveer." zeg ik. Het meisje lacht. "Hoi, ik ben Denise. Sinds vanochtend mag ik mijzelf officieel Lukes vriendin noemen." zegt ze met een grote lach. Ik glimlach naar haar. "Ahw, wat leuk!" zeg ik nep. Ik geef Luke een vuile blik.
Ik ging naast Mare zitten, op het tapijt. "Nou, iemand nog wat leuks te vertellen?" vraagt Mare. "Nee, niet echt." zeg ik. "Nee, ik ook niet." zegt Luke. Denise schudt haar hoofd. Luke fluistert iets in haar oor waardoor ze moet giechelen. Daarna lacht Luke ook. "Ik ben gisteren met een jongen geweest," zegt Mare. Ik kijk haar aan. "Meen je? Met wie?' vraag ik. "Ik heb geen idee. Maar wat voelt het goed om vrij van Max te zijn." zegt ze. Ik grinnik even. "You go, girl. Fuck jongens." zeg ik en ik kijk naar Luke. Het ging namelijk meer over hem dan over Max.
"Oeeh, Lauren!" zegt Mare dan ineens. Ik kijk haar vragend aan. "Van wie is die zuigplek daar in je hals?" vraagt ze. Ik leg mijn hand er overheen en ik word rood. Ik ga niet vertellen dat hij van Luke is, en al helemaal niet nu Denise erbij is. Luke kijkt me aan. "Eh, van een jongen, gisteren op het feest. Vanmiddag vertel ik je er alles over" zeg ik. "Ik ben heel benieuwd." zegt Mare. "Vanmiddag koffie halen en bijpraten?" vraag ik aan haar. Ik heb het echt even nodig om te klagen tegen mijn beste vriendin. Ik ben klaar met Luke, wat een klootzak.
JE LEEST
Out Of My Limit (voltooid)
Fiksi PenggemarBijna dagelijks ben ik bij mijn beste vriendin Mare, zij voelt als een zus, haar moeder voelt als tweede moeder en haar broer... Ja, eh.. Die vind ik al een tijdje leuk. Ik ben bang dat ik hem niet kan krijgen en dat Mare dat ook niet denderend zal...