-: 49 :-

823 49 4
                                    


Lauren

"Liz, wat heb ik gedaan? Ik heb er zo veel spijt van." zeg ik tegen Liz. "Meid, maak je maar geen zorgen, het komt allemaal goed. Het was zijn eigen keuze, toch?" "Ja, maar ik heb er aan meegewerkt. Ik voel me zo slecht." zeg ik. "Anders blijf je nog even een extra dagje thuis. Dat kun je wel gebruiken." zegt Liz lief. Ik glimlach. "Bedankt, Liz." zeg ik.

"Lauren, kom je? Of fiets je niet met ons mee?" vraagt Luke. "Lauren blijft vandaag thuis. Ze voelt zich niet zo lekker." zegt Liz. "Ik vind haar anders erg lekker." zegt Luke met een grijns. Ik schiet in de lach. Gelijk krijgt Luke een duw van Denise. "Kom, we gaan." zegt ze kwaad. "Zijn Max en Mare al weg?" vraagt Luke nog aan mij. Ik knik. "Oke." zegt hij en samen met Denise loopt hij de deur uit. Liz kijkt ze met haar armen over elkaar geslagen aan. "Ik vind ze niet goed bij elkaar passen." zegt ze hoofdschuddend. "Ik vind ze wel leuk samen." zeg ik.

Liz grinnikt. "Dat zeg je ook alleen maar uit bescheidenheid. Luke heeft jou nodig, en niet zo'n zeurende trien." zegt ze. Ik lach. "Kom, dan gaan we wat leuks doen, meidendingen." zegt Liz. "Ik ben toch ziek?" vraag ik lachend. "Ach, houd je kop en kleed je aan. We gaan shoppen, dat heb je nodig." zegt Liz. Ik lach. Ik houd van dat mens. Ik loop naar boven en ik pak wat kleding uit de badkamer. Ik kleed me aan, en bekijk mezelf in de spiegel. Make-up heb ik even geen zin in.

Ik pak mijn tas en loop terug naar Liz. "En ik wil alles horen, van begin tot eind." zegt ze. Ik knik. "Ja, mevrouw." zeg ik beleefd. Liz schiet in de lach. "Lets go." zegt ze. Ik pak mijn jas en samen lopen we naar de auto. De reis naar de stad toe duurt ongeveer 20 minuutjes, en Liz vertelt vrolijk over haar vakantie in Ijsland. Ze heeft het echt leuk gehad, en daar ben ik blij om dat kon ze wel gebruiken. 

"Weet je, Lauren, ik heb altijd al gevonden dat jij en Luke goed bij elkaar passen. Toen jullie nog heel jong waren kon ik al merken dat er iets speciaals tussen jullie was. Luke vond vroeger alle meisje stom, hij moest er niks van weten. Behalve van jou. Hij vond jou altijd al geweldig," zegt Liz en ik ben blij om dat te horen. "Ik vind het heel ajmmer dat dat nu over is," mompel ik zachtjes. Liz kijkt even naar me en dan weer naar de weg. "Ik ook. Ik vind het heel lullig voor je, stomme Luke." zegt ze. 

Out Of My Limit (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu