26. Bölüm

4.4K 307 29
                                    

Bölüm sonunda bir bomba patlattım ki haydi hayırlısı 😂

Bize Vize haftası koşa koşa gelirken yazabildiklerimi yayınlamaya çalışacağım. Dua edelim birbirimize, Allah hepimizi giriştiğimiz işlerde muvaffak etsin.😊

Bol bol oy ve yorum bekliyorum. Beni hala takip etmeyenler varsa onlara teessüf edemiyor ve uzatmadan ikiliyorum 😅

Allah'a emanet olun bacılar😉😊


-----



Aslan Ağa önce Mehmet Ağa'ya baktı. Ne olduğunu anlamak istercesine inceleyen gözlerini Barlas'a çevirdi. İkisi de kararlı yüz hatlarıyla kendisine bakıyorlardı.

'' Geçmiş olsun Barlas Ağa. Sonunda kayın babanı odana kabul edebildin çok şükür.''

Aslan Ağa'nın iğneleyen laflarına karşı tepkisizce bekledi. Babasının bir şeyler söylemesini bekliyordu. Kendisi birden konuya girerse ortalığın daha büyük karışacağını düşünüyordu.
Mehmet Ağa gergin bir nefes alarak '' Orada bir dur bakalım Aslan Ağa.'' dedi.

'' Bilirsin ki Barlas'ım abisinin emanetine gözü gibi baktı. Onlar için kendi gençliğini feda etti. Sırf senin kızın oğlundan ayrılmasın diye yengesiyle evlendi. Ama artık o devir bitti. ''

Aslan Ağa kaşlarını çatarak '' Sen ne dersin Mehmet Ağa? '' diye sordu.

'' Ne devri , ne bitmesi? ''

'' Demem o ki Aslan Ağa , bu evilik artık bitecek. Barlas abisinin son sözüne uyarak yengesini ve yeğenini himayesi altına aldı. Amma ve lakin artık kendi sevdiğini buldu , onu kendine eş diye seçti. Züleyha'yla olan nikahı bozulacak.''

'' Siz ne dersiniz , bu ne saçmalık! Benim kızım kocasından boşanmayacak. Buna hem ben hem de töreler izin vermez!''

Barlas sonunda sıranın kendisine geldiğini anlayarak söze girdi.

'' Sizden izin istemedik Aslan Ağa. Sözde kızınızı düşünüyorsunuz öyle mi? Siz o kadıncağızı hiç düşünmeden evladından ayırmaya kalktınız. Hem de kocasını daha yeni toprağa vermişken. Ettiğiniz yetmedi bir de kardeşim dediği adamla zorla nikahladınız. Ona bir kere sordunuz mu ne istediğini? Törelermiş! Töreleriniz batsın. O kadın kocasının yasını tutarken bir de kaynına eş ettiniz. Zulmünüz yetmedi yeni torun istediniz. Ben ona bacım dedim , yengem dedim ama asla karım demedim. Züleyha bundan sonra özgür olacak. Kendi evi , kendi düzeni olacak. Ne sen ne de bir başkası karışmayacak.''

Aslan Ağa sinirden köpürerek Barlas'a doğru bir adım attı. Mehmet Ağa kendini oğlunun önüne siper ederken
'' Orada dur bakalım Aslan Ağa!'' diye sinirle soludu.

'' Bizim topraklarımızda boşanma yok Barlas Ağa , eğer denersen canını törelere kurban edersin.''

'' Öyle bir şeyin olması için oy birliği gerekir Aslan Ağa. Ve ben iki dedemden gelen mirası kabul ettim. Benim sözümün üstüne söz söyleyebilir misin?''

Aslan Ağa gözlerini belerterek '' Sen ağalığı reddetmiştin , yalan söylüyorsun.'' dedi.

Barlas kafasını iki yana sallayarak '' Artık ağa benim. Hem Dermancıoğulları'nın hem de Akkoyunlar'ın sorumluluğu bende. Benim sözümün üstüne söz söyeyeceksen bir daha düşün derim.'' dedi.

Aslan Ağa odadaki herkesi sinirle süzdükten sonra içinden lanetler okuya okuya '' Emrin olur Ağam.'' dedi. Odadan bir fırtına gibi çıkıp gittiğinde Sultan Hanım'ın yüzünde güller açıyordu.

***
Azra derin uykusundan gerinerek sıyrıldı. Kendini dinç ve dinlenmiş hissediyordu. Yüzünü ovalayarak oturur hale geçti.Saat ilerlemiş , neredeyse gece olmuştu. Gözleri odanın loş ışığına alıştığında Barlas'a baktı. O hala uyuyordu. Sessiz bir şekilde yerinden kalkarak yanına gitti.

YETİM (Ara Verildi)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin