-2-

396 17 2
                                    

Pov. Harry

Als Niall en ik klaar zijn met het opnemen lopen we de kamer weer binnen. "Papa!" Louis rent naar me toe en ik til hem op. "Hey buddy, lekker geslapen?" Louis knikt. "Miste jou." mompelt Louis en hij pakt voorzichtig een paar plukjes haar van mijn vast. "Ik miste jou ook. Ik moest opnemen." ik druk een kus op Louis wang. "Oome Paul gaat eten halen, wat zullen we eten?" vraagt Niall die inmiddels op de bank zit. "Zullen we Chinees eten?" stelt Zayn voor. "Ik vindt het goed." zeggen Liam en Niall. "Is goed, Louis lust bami." Niall knikt en begint te typen. Ik ga op de bank zitten en zet Louis op mijn schoot. "Na het eten moeten we je sommetjes maken." "Nee papa, hoeft niet." "Jawel en we gaan niet weer verstoppertje spelen voordat we de sommetjes hebben gemaakt." Harry glimlacht als jij terug dacht aan vorige week.

We zouden de sommetjes maken, maar Louis had zich verstopt en we konden hem nergens vinden. Hij had zichzelf in een kast verstopt achter een paar dozen.

Louis giechelt bij mijn opmerking. "Papa, ik vindt sommetjes maken niet leuk." "Ik weet het, maar het moet." "Ik vindt groep 3 niet leuk." Louis legt zijn hoofd op mijn schouder. "Hoe sneller we beginnen hoe eerder we klaar zijn." "Nu? Nu doen en dan voor het eten klaar?" "Dat zien we dan wel. Kan je je tasje pakken?" Louis knikt en ik sta op. Ik ga aan een tafel zitten en Louis komt naast me zitten.

"Ik ben dom, dom, dom, dom." zegt Louis terwijl hij zijn hoofd op de tafel laat vallen. "Hey, dat wil ik jou nooit meer horen zeggen." zeg ik en ik zet Louis op zijn schoot. "Ik kan het niet, papa. Alle kindjes uit mijn klas lukt het, maar mij niet. Ik ben dom." tranen staan in Louis ogen. "Je bent niet dom, jij kan heel goed lezen, dat kunnen andere weer niet. Je bent niet dom als je het niet kan, Louis. Je hebt er moeite mee, maar als we goed blijven oefenen kan je de sommetjes zonder dat je er over na hoeft te denken." Louis knikt zacht en hij legt zijn hoofd op mijn schouder. "Geen traantjes meer, oké? Het komt allemaal goed." Ik wrijf over zijn onderrug. Ik kijk naar Niall die ook naar ons kijkt. Hij pakt Louis knuffel en ik knik. Niall loopt naar ons toe en geeft de knuffel aan Louis. Louis pakt hem vast en drukt hem dicht tegen zich aan.

Niall knielt voor ons neer en Louis kijkt hem aan

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Niall knielt voor ons neer en Louis kijkt hem aan. Niall veegt zijn tranen weg. "Ik had vroeger ook veel moeite met rekenen. Ik dacht ook dat ik dom was, maar dat was ik niet. Ik ging veel oefenen en na een tijdje snapte ik het en vond ik het leuk om deze sommetjes te maken." "Ik ga het ook begrijpen?" vraagt Louis zacht. Niall knikt. "Helemaal. Je moet niet zo snel opgeven anders leer je het nooit." Ik glimlach naar Niall. "Zullen we nu een pauze nemen en na het eten verder gaan?" Louis knikt. Niall staat op en ik pak zijn hand. "Dankje." Hij glimlacht en drukt een kus tegen mijn lippen.

"Jongens, ik heb het eten." Paul legt het eten op tafel. "Eet je niet mee?" vraagt Niall als Paul weg loopt. "Nee, ik heb nog wat te doen. Eet smakelijk." We bedanken hem en iedereen komt aan tafel zitten. "Wil je hier blijven zitten?" vraag ik aan Louis die nogsteeds op mijn schoot zit. Louis knikt. "Oke, maar aapje moet even weg, we willen niet dat die vies wordt." zeg ik en ik pak zijn knuffel en die leg die weg. "Nee." Louis kijkt me aan en daarna probeert hij de knuffel weer te pakken. "Lou, we gaan eten. Na het eten krijg je je aapje weet, oké?" Louis knikt zacht.

"Oke, we gaan je handen wassen." grinnik ik als Louis hele handjes onder de saus zit. Louis giechelt en ik til hem op. "Handen omhoog." Louis doet zijn handen omhoog en ik loop naar de badkamer. Ik laat hem staan op het krukje die daar staat. "Handjes eronder." Louis wast zijn handen. Ik doe de zeep op zijn handen en hij wrijft over zijn handen en daarna doet hij zijn handen weer onder het water. Ik geef hem de handdoek en hij maakt zijn handen droog. "Mag ik nu aapje weer?" ik knik. Ik kom de kamer binnen en ik zie Niall op de bank. "Wil je naar Papa?" Louis knikt en Niall strekt zijn armen uit. Louis knuffelt zich dichter tegen hem aan. Ik pak zijn aapje en ik breng die naar Louis. Ik begin Liam en Zayn te helpen met de afwas.

"Oke, jij gaat je verstoppen en ik tel tot tien." zegt Niall. Louis knikt.
"1...2...3..." Louis rent weg. Ze mogen niet overal verstoppen, omdat er blijkbaar nog een band komt vandaag.

"7...8...9...10... Ik kom!" Niall kijkt me aan. "Waar is hij naar toe gegaan?" vraagt hij zacht. Ik grinnik en haal mijn schouders op. Niall loopt naar de kast en opent die. Hij schuift de kleren aan de kant en haalt een paar dozen weg. "Hier is hij niet." mompelt hij in zichzelf. Hij kijkt achter alle banken en gaat de rest van de kamer rond. Niall loopt de kamer uit.

"Dat zal nog wel even duren." zegt Zayn die naast me komt zitten. "De vorige keer had Louis een goede verstop plek." Ik knik en pak mijn telefoon.

"Papa!" Louis rent huilend de kamer binnen een paar minuten later. "Louis." Ik sta op en hij rent naar de kast. Hij opent de kast en daarna rent hij naar me toe. "Louis, wat is er aan de hand?" "Ga in de kast, papa, nu." huilt Louis. Hij probeert mij in de kast te duwen.

Little Guy Deel 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu