Bir süredir bir sahilde hiç konuşmadan oturuyordu iki genç, kim ne dese anlamsızmış gibi. Daha fazla beklemek yerine konuşmaya karar verdi Zeynep. “Anlatmayacak mısın? Beni buraya boş boş oturtmak için mi getirdin Sedat.” Sesinden ki isyan genç adamın kalbinde yankılanıyordu. Nerden başlayacağını bilse anlatacaktı zaten. Neyse dedi bir ucunda konuya girmeye karar verdi.
“Biz yani ben, Galip ve Pelin çocukluğumuzdan beri birlikteyiz. En başından beri Pelin Galip’i Galip’te Pelin’i seviyordu. Bende ikisinin de en yakın arkadaşıydım. Tabi lisede her şey değişti. Yani Pelin soğudu Galip’e karşı” dediğinde genç kız sözünü böldü ve suçlarcasına konuştu.
“Sende fırsat bu fırsat mı dedin? En yakın arkadaşın kız arkadaşıyla öpüşmek için en doğru zamanı mı bekliyordun?” dedi.
“Zeynep lütfen zaten zor birde sen zorlaştırma. Onunla aramda hiç bir şey olmadı.”
“Öpüşmek dışında mı? Ah yana daha fazlası dışında…” diye imayla konuştu bu sefer.
“Dinlesen sadece anlayacağını biliyorum beni. Bak güzel gözlüm, kalbimin yarısı, dinle sadece sen dinlemezsen kim için konuşur bu dil. Sen duymazsan kim için çıkar ki bu ses? Bölme beni sadece dinle” dedi adeta yalvarırcasına. Nasıl yalvarmasın sevdiği buz gibi bakıyordu. Yüreği üşürken ne yapabilirdi ki başka kendisini anlatmak için?
“Tamam anlat bölmeyeceğim konuşmanı ama sende şunu bil Sedat, ben paylaşmayı sevmem… Hiç kimseyle anladın mı?” diye üstüne basarak söyledi. İkili bir aşk onun kabulleneceği bir durum değildi. Genç adamın sözlerinden kendisini sevdiğini anladığı için kartları açık oynuyordu. Yenilme şansı olmadan kazanmak için…
“Tamam sevgilim zaten paylaşılacak bir şey yok. Ben bir taneyim ve sadece seni seviyorum bunu unutma dinlerken. Lisede Pelin her gün daha yakın davranıyordu bana. Galip’ten uzaklaştıkça bana yaklaşıyordu. Etrafında ki kimseyi umursamadan… Ama ben önceleri anlamadım bu davranışları. Galip’le olan sorunlarını çözemediği için en yakın arkadaşı olarak benimle zaman geçiriyor sandım. Her aradığında yanında oldum. Gerçekten niyetinden haberim yoktu. Eğer sucum olsa Galip benle hala arkadaş olur muydu? Farkındayım eskisi gibi değil ama en kötü günümde bile yanımda. Bak Pelin çok art niyetli bir insanmış bunu anladım. Ben değil o beni öptü. Üstelik önce benimle çıkmak istediğini Galip’e söylemiş. Hatta benimde ondan hoşlandığımı bile, ama inan öyle bir şey söz konusu bile değil. Ondan asla düşündüğü gibi hoşlanmadım… Seni sevdiğim, sana baktığım, seni gördüğüm gibi asla onu görmedim. Zeynep bu durum nasıl bir hal aldı anlamadım ben bile. Sevgilim beni bir gün aradı konuşmak için ki, benim onun duygularından haberim bile yoktu. Çağırdığı yere gittim. Beni sevdiğini falan söyledi ama ben kendine gelmesini söyledim. Galip bize karşı değil dediğinde inan nutkum tutuldu. Benim arkadaşım sevdiği kızı bana göndermiş olmazdı. O gün ona sevmediğimi defalarca anlatım ama o anlamamakta ısrar etti. Galip için beni istemiyorsun falan dedi. Ne desem kar etmedi. Sonrada yaklaşıp beni öptü. O sırada Galip’te bizi görmüş. Onu kendimden uzaklaştırıp Galip’le konuşmaya gittim. Ona anlattım ama oda aynı şeyleri söyledi. Ben en gelsem beni yok say dedi. Nasıl böyle konuşuyor anlamadım ama sonra Pelin ona saatlerce yalvarmış bizi onaylatmak için. Zavallı arkadaşımda kanmış. Ben sevmedim onu istediği gibi. Bunları Galip’e de söyledim. Oda anladı sonunda ama içten içe beni suçlamaya da devam etti belki. Bilemiyorum son zamanlarda ki davranışları beni düşündürüyor. Ama ben aralarına girmedim. Pelin hastalıklı beyniyle kurmuş ve oynadı ama ben istemediğim için sonunda gitti. Ayrıldıkları içi gittiklerini söylediler tabi. Biz sadece sustuk. Bu günde döndü sırf seni seviyorum diye, bana eziyet etmek için ama inan bize zarar vermesine asla izin vermem.” Dedi son olarak da.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MAVİ VURGUN
أدب المراهقينMAVİ DÜNYAM HİKAYESİNİN DEVAMIDIR MAVİ GÖZLÜ, YÜREKLİ BİR ADAM AİLE ÖZLEMİ ÇEKEN GENÇ BİR KIZ GALİP'İN YAĞMUR AŞKI