Lepas je Medina dan Aryan pergi makan Aryan terus ajak balik . Mood nya pun bertukar menjadi singa kelaparan .
Medina hanya perhatikan suaminya atas sofa yang ralik tengok tv . Entah apa siarannya sampai isteri dekat sebelah pun dia tak perasan .
"Awakk kenapa ni diam je dari tadi ?" Tanya Medina yang sudah ada disebelah Aryan sambil bersila mengadap suaminya
"Hmm nothing" jawab Aryan malas tanpa pandang isterinya disebelah
"Awak ada apa apa ke nak bagitau saya ? Cerita la kat saya"kata Medina untuk cuba korek rahsia
"Aku cakap takde pape" kata Aryan mendatar
"Ishh payah betul nak jujur . Hm kene buat something ni nak bagi dia cite" gumam Medina dalam hati . Tiba tiba dia dapat idea . Secara perlahan dia makin rapat dengan Aryan lalu dia angkat tangan Aryan dan dibawa atas bahunya kemudian tangannya dibawa ke pinggang Aryan dan kepalanya disandarkan di ketiak Aryan . Perasaan malu tolak tepi . Dia ingin tau apa masalah lelaki itu .
"Kau dah kenapa?" Tanya Aryan apabila Medina buat begitu padanya . Selama ni Aryan je yang buat macam tu dekat dia ini sebaliknya .
"Awak jujurla dengan saya . Just tell me what's your problem . Pleasee.." rayu Medina sambil eratkan lagi pelukan pada Aryan .
"Heish kau nak tau apa?" Tanya Aryan padahal dalam hatinya sudah berbunga bunga apabila Medina buat macam ni .
"Hm apa punca awak badmood ? Kenapa awak macam marah dengan perempuan yang kita jumpa tadi ? Bagila tau saya , saya kan isteri awak " kata Medina sambil pandang muka lakinya seperti muka merayu
"Perempuan tu terlampau obses dengan aku . Aku taktau kenapa sampai dia sanggup buat macam macam untuk dapatkan aku . Yang paling teruk sekali dia pernah cuba nak perangkap aku bawak ke hotel then nak panggil jais bagi kami kene tangkap basah then kene kahwin dengan dia . Tapi nasib baik la nasib menyebelahi aku , aku terdengar semua perbualan dia masa dia on call dengan someone .
"Ouhh pastu awak buat apa" tanya Medina
"Lepas aku dapat tau tu aku bengang la . Aku kata kau jangan sesekali tunjuk muka kau depan aku . Aku memang tengking dia perabis . Aku siap bagi warning dekat parents dia sekali suruh jaga anak dia ni dengan baik kalau taknak apa apa berlaku dekat anak dia ni . Well semua orang tau aku pantang orang buat dengan hal dengan aku memang habis nasib dia . Sejak daripada tu perempuan tu larikan diri . Aku taktau dia pegi mana tapi orang orang aku kata dia dah keluar dari Malaysia . Sejak daripada tu aku dah tak pernah nampak dia sampai la yang tadi baru aku jumpa dia balik" terang Aryan panjang lebar . Tangannya bermain dengan pipi Medina yang gebu tu .
"Ouhh dah berapa lama kejadian tu ?" Tanya Medina lagi
"3 years ago"
"Ouhh..kalau dia still kacau awak lagi apa yang awak akan buat ?
"Kill her"jawab Aryan ringkas
"Whatt? Seriously?" Tanya Medina untuk kepastian . Medina sudah duduk bersila mengadap Aryan
"Yess . I will do . Aku benci orang buat hal dengan aku !"kata Aryan mendatar
"Pastu nanti awak masuk penjara macam mana ?" Tanya Medina
"Money is everything Medina" kata Aryan sambil tarik Medina ke dalam dakapannya kembali .
"Janganla buat macam tu saya taknak suami saya terlibat dengan kes pembunuhan . Kalau dia buat hal lagi dengan awak , awak report la polis" kata Medina
"Kan aku cakap money is everything . Parents dia pun kaya tapi kaya pun sebab dibantu oleh company daddy . Hm tengok la macam mana yang pasti i will do anything untuk jatuhkan perempuan tak guna tu" kata Aryan
"Ouhh . Kalau dia dapat tau awak dah kawin dia tak marah ke ? Yelah masa tu pun dia try hard nak dapatkan awak"Tanya Medina
"Hm entahla . Lantak dia la nak marah ke tak bukan urusan aku" kata Aryan sambil tangannya memeluk erat pinggang Medina
"Awak boleh saya tau tak kenapa awak nak kahwin dengan saya ? Yelah sampai awak sanggup buat perkara terkutuk tu dekat saya" tanya Medina
"Hm kenapa kau nak tau?"
"Yelah ofc saya nak tau . Ni berkaitan dengan diri saya . Awak sanggup jatuhkan maruah saya sebagai seoranh perempuan" kata Medina sambil pandang muka Aryan
"Aku dah bertanggungjawab kan"kata Aryan mendatar
"Ye saya tau sebab tu saya boleh diam lagi . Tapi saya pelik awak nak pulak kawin dengan orang yang awak tak cinta . Awak tak teringin ke nak ada pasangan bahagian macam pasangan suami isteri yang lain .
"Teringin . Apa kau ingat kahwin tanpa cinta tak boleh bahagia . Kau ingat aku kawin dengan kau main main je . Memang aku kawin ngan kau sebab mommy daddy . Dorang terlampau nak cucu sampai sanggup nak jodohkan aku dengan anak kawan diorang . Aku tak suka nanti entah apa apa yang dorang pilih . So bila aku tengok kau time kau temuduga tu dari situ aku dapat rasa jodoh aku dah sampai . Lagipun mommy and daddy bagi aku masa sebulan untuk cari calon isteri kalau tak dorang akan jodohkan aku dengan anak kawan dia . Sebab tu aku gunakan cara kotor untuk dapatkan kau . Aku yakin kalau aku guna cara baik sampai sekarang aku tak kawin lagi . Mommy and daddy tak suka menantu dia tak tutup aurat tak hormat orang tua . So aku tengok dari segi pakaian kau percakapan kau aku dapat rasa kau jodoh yang terbaik untuk aku . Mungkin sekarang kita tak dapat lagi rasa cinta tapi cinta boleh dipupuk . Asalkan kau janji dengan aku yang kau akan cuba cintakan aku . Aku tak suka bercerai berai ni . Aku nak kau jadi ibu untuk anak anak aku . Aku yakin kau boleh jadi ibu yang terbaik untuk anak anak kita . Aku nak hubungan kita sampai ke Jannah" terang Aryan panjang lebar .
Medina tak sangka Aryan akan cakap macam ni . Jujur di sudut hatinya dia rasa sangat teruja dan dihargai .
"Terima kasih awak sebab hargai saya . Saya janji akan jadi isteri yang terbaik untuk awak" kata Medina sambil peluk badan lelaki itu .
Aryan hanya senyum dan membalas pelukan Medina .
"Aku tau cara aku agak kasar tapi percaya lah aku akan cuba bahagiakan kau mana aku mampu"kata Aryan kemudian dicium dahi Medina lama .
"Okay awak terima kasih" kata Medina terharu sambil dieratkan lagi pelukan di badan Aryan .
"Hmm" kata Aryan sambil gosok kepala Medina .
****
"Awak brush gigi dengan sabun dah ambik belum dalam toilet tu?" Tanya Medina yang sedang sibuk mengemas pakaian mereka untuk berangkat pulang ke negara tercinta .
"Dah aku dah bubuh dalam beg yang kau baru beli semalam" kata Aryan sambil pakai jam ditangan mengadap cermin
"Haa okayy . Okay semua dah siap jom" kata Medina sambil melangkah ke pintu
Aryan pergi ke kaunter untuk check out manakala Medina tunggu di sofa yang disediakan pihak hotel .
"Macam aku kenal perempuan tu ?"kata Medina sendirian apabila terlihat seorang perempuan keluar dari hotel sambil berpelukan dengan seorang lelaki .
"Haa aku baru ingat ni la yang terlanggar aku kelmarin and perempuan ni jugakla yang buat Aryan bengang . Ergh kata cinta sangat si Aryan tu tapi belakang dok berpelukan dengan jantan lain ." Kata Medina sendirian .
"Woiii*sambil petik jari depan muka Medina*kau mengelamun apa sampai tak perasan aku kat sini? Tanya Aryan apabila Medina sudah sedar
"Haa takde pape . Saya pandang perem.."kata Medina tergantung apabila dia cuba tunjukkan perempuan tadi namun sudah hilang
"Kau pandang apa? Tanya Aryan pelik
"Hm takde pape la . Dah settle kan jom gerak airport teksi tu dah tunggu lama dahtu . Jom" kata Medina sambil bawa beg beg yang kecil manakala yang besar dibawa Aryan .
Aryan hanya akur walaupun dia dapat rasa Medina agak lain .
YOU ARE READING
Love You Husband (COMPLETE✔)
Romance☡Matured Content☡ Kahwin tanpa ada rasa cinta . Tetapi lama kelamaan cinta itu hadir tanpa diduga . Apabila cinta sudah hadir semakin banyak dugaan yang datang . Tapi itu bukan alasan untuk kita putus asa . Kita kene pertahankan cinta kita hingga ke...