Bab 15

19.2K 263 5
                                    

"Masuk bilik aku kejap" kata Aryan apabila dia sedang menekan butang telekom .

"Yess boss ?" Tanya Medina lepas masuk dalam bilik Aryan . Ditangannya ada buku nota dan pen . Di pejabat Medina akan panggil Aryan dengan panggilan boss seperti biasa .

"Harini meeting pukul berapa ? Tanya Aryan tapi matanya memandang skrin komputer .

"Harini boss ada meeting dengan client dari Perak time lunch hour" jawab Medina sesekali dikerling buku notanya .

"Dekat mana ?"tanya Aryan yang sudah pandang Medina

"PA dia kata restaurant berdekatan dengan office boss" kata Medina lagi .

"Hm siap siapkan apa yang patut di bawa . Kau ikut sekali sebab senang aku nak kau catit apa yang penting" kata Aryan kemudian dia tengok jam nya sudah pukul 12:40 lagi 20 minit meetingnya .

"Baik boss" kata Medina

****

"Akhirnya berjumpa juga dengan CEO Aryan Holdings" kata client tersebut sambil berjabat tangan dengan Aryan .

"Hahaa tulah asyik tunda je" kata Aryan kemudian duduk berhadapan dengan client tersebut diikuti dengan Medina yang duduk di sebelah Aryan .

"Wah bukan main lawa PA kau . Hai i'm Rizal " kata client tadi sambil hulur tangan

"Saya Medina" sambil senyum . Huluran tidak disambut .

"Oh I see" kata Rizal  dan menarik semula tangannya kerana malu .

"Sorry bro dia tak pegang lelaki yang bukan muhrim" kata Aryan memdatar .

"Ouh sorry "

"Minum apa encik? Tanya seorang pelayan untuk mengambil order .

"Saya nak watermelon" kata Rizal

"Saya nak fresh orange dengan lychee" kata Aryan pula yang turut order untuk Medina . Dia tau Medina awkward bila dengan lelaki yang tidak dikenali sebab tu Aryan turut order untuknya sekali

"Makan ? Tanya pelayan itu lagi .

"Nope " jawab mereka serentak . Pelayan itu hadiahkan senyuman sebelum berlalu pergi .

"Berapa umur awak ? Nampak muda lagi baru habis belajar ye ?" Tanya Rizal seperti mahu mengorat . Sepatutnya pertemuan ini untuk kerja sudah jadi lain .

Aryan sudah tidak senang duduk . Tiba tiba dia rasa menyesal bawa Medina datang ke sini dah sendiri sakit hati . Dah tau Medina lawa orangnya sudah pasti ramai yang berminat .

"Err umur saya 23 tahun baru habis belajar" kata Medina sambil senyum janggal .

"Oh I see padanla nampak muda sangat " kata Rizal sambil senyum bermakna .

"Ehemm . Let me start our discussion ? Tanya Aryan untuk hentikan Rizal yang sudah menjadi jadi itu .

"Haha sorry bro . Cantik sangat PA kau . Kalau aku dapat ni memang aku ikat betul betul kat rumah taknak bagi orang lain ambik dia dari aku hahaa " kata Rizal diikuti gelak hambar dari Aryan . Medina hanya mampu senyum kelat .

Air mereka sudah sampai . Mereka hanya senyum pada pelayan itu .

"Haa aku lupa nak tanya kenapa kau asyik tunda je meeting ni . Papa aku cakap kau cuti kahwin betul ke ?" Tanya Rizal . Papa Rizal dengan daddy Aryan memang rapat . Sebab tu mereka pun saling kenal .

Medina disebelah hanya mampu diam dan senyum . Awkward gila .

"Haah aku cuti kahwin" kata Aryan

Love You Husband (COMPLETE✔)Where stories live. Discover now