Bab 62

19.9K 234 2
                                    

"Aryan bangun maghrib dah nak habis dah bangun" kejut Medina

Aryan tanpa banyak bunyi terus bangun ambil towel dan keluar dari bilik untuk ke toilet .

Medina hanya perhatikan Aryan hingga hilang bayangan Aryan dari pandangan .

"Mana laki kamu dik ?" Tanya opah sambil cedok nasi .

"Entah tadi dah panggil lepas dia solat isyak tadi . Biarlah dia kita makan je dulu karang dia lapar pandai la dia turun"

"Ish kamu ni tak baik la buat laki kamu macam tu . Makan minum suami semua isteri kene jaga tau" marah opah

"Iye nanti lepas adik makan adik panggil dia semula"

"Hm iyelah"

****

"Ya allah dia pergi tido pulak . Aryan bangun la pergi makan" kejut Medina yang berdiri disebelah katil

"Taknak kenyang" kata Aryan dengan mata yang terpejam

"Kenyang apanya tengah hari tadi awak tak sentuh nasi pun awak cicah biskut dengan milo je pagi tu awak makan kuih . Harini awak tak makan nasi lagi . Bangun pergi makan nanti sakit perut pulak" marah Medina

"Taknak"

"Apa degil sangat awak ni" kata Medina sambil duduk disebelah Aryan

"Bangunla jom makan saya teman" pujuk Medina . Aryan diam .

"Aryann" kata Medina sambil goncang tangan Aryan

"Eh kenapa badan awak makin panas  ni ? Tadi dah turun sikit suhu . Bangun Aryan kita makan then makan ubat" paksa Medina

"Taknak la abang nak tido je"

"Aryan Mukhriz asal degil sangat ? Saya suruh makan je bukan suruh menoreh pun"

"Bising la abang nak tido . Karang nak keluar padam lampu" kata Aryan kemudian ditarik selimut paras dada dan membelakangkan isterinya .

"Degill" kata Medina kemudian bangun tutup lampu dan keluar .

****

"Abang , abang taknak tengok adik ke dekat Malaysia tu ?" Tanya Laili

"Memang nak tapi tulah kerja dekat office tu belambak nanti siapa nak tolong papa dekat office tu?" Kata Paan . Paan dah tak kerja sebagai pilot lagi dah sebab papa Laili yang offer suruh bekerja dengannya .

"Hm tapi sayang risau la adik tu dekat malaysia boleh ke dia handle budak berdua tu ?"

"Kan ada Kak Suzi . Semalam abang call adik dia kata dekat rumah opah . Opah pun boleh tengok tengokkan diorang . Adik tu pun ada suami cuma dia je yang anggap dia takde suami . Takpayah risau la ramai orang yang boleh tengokkan diorang . Nanti kalau abang ada free sikit kita jenguk diorang okay"

"Hm okay abang"

****

"Uhuk uhuk"batuk Aryan

Medina yang dengar itu terus bangun dan ambil air kosong ditepi mejanya dan tuang ke cawan untuk bagi Aryan minum .

"Aryan bangun minum ni" kata Medina . Aryan duduk dan minum air tersebut .

Medina rasa dahi Aryan dengan belakang tapak tangan .

"Panas sangat ni Aryan . Jom turun bawah makan ubat . Dalam bilik tak boleh bukak lampu anak tido . Jom" kata Medina kemudian tarik tangan Aryan . Aryan akur .

Medina cedok nasi sedikit dan dibawa ke meja makan  .

"Nah makan . Awak langsung tak makan nasi lagi sebab tu badan awak lemah" kata Medina . Aryan geleng kepala dengan mata yang terpejam . Tak larat .

Love You Husband (COMPLETE✔)Where stories live. Discover now