Bab 14

19.5K 224 2
                                    

"Hello bro ada mana"tanya Khairi dalam talian

"Office la kenapa ?" Tanya Aryan sambil sandar di kerusi pejabatnya .

"Aku kat kedai mamak depan office kau ni . Sini la join" kata Khairi mata melilau tengok suasana di kedai mamak ni .

"Hm tengok dulu la macam mana aku banyak kerja ni yelah lama cuti kan" kata Aryan sambil pusing pusingkan kerusinya .

"Alah kau ni lepas dah jadi laki orang dah taknak lepak dah dengan aku" kata Khairi seperti berjauh hati . Matanya tiba tiba ternampak seorang perempuan ni yang sedang berpeluk dengan jantan sambil berjalan . "Macam aku kenal"gumam Khairi perlahan  .

"Alah nak merajuk pulak yelah yelah . 10 minit lagi aku sampai" kata Aryan sambil ngemas sedikit mejanya yang sedikit berselerak

"Haa macam tu la kawan aku . Okay aku tunggu" kata Khairi kemudian ditutup panggilan tersebut . Matanya kembali tertacap pada perempuan itu . Tu bukan Nadia ke ? Lama lama kelibat perempuan itu sudah menghilang .

****

"Aku nak gi keluar makan dengan membe jap . Kau tak makan kan pagi tadi "kata Aryan yang sudah berada di meja Medina

"Haah kenapa?" Tanya Medina sambil pandang lakinya yang sedang berdiri . Lenguh jugakla tengkuknya pandang zirafah di hadapannya itu .

"Nah ambik ni pegi ajak Atikah makan . Jangan nak mengada skip makan lagi kang pengsan ke apa susahkan aku pulak" kata Aryan sambil hulurkan rm100 pada Medina .

"Takpe saya ada duit lagi . Kan baru ni awak ada bagi saya duit dah" kata Medina sambil tolak huluran tersebut

"Ambik jelah jangan nak banyak cakap" kata Aryan sambil ambil tangan Medina lalu diletakkan duit itu . Kemudian Aryan terus melulu pergi .

****

"Bro" kata Aryan sambil tepuk belakang Khairi kemudian duduk di kerusi hadapan Khairi .

"Hm.."kata Khairi malas . Dia bukan tak kenal dengan sikap Aryan yang buat salah tapi muka tak bersalah . Dahla lambat kata 10 minit . Dah nak habis makanan aku baru nak sampai kata Khairi dalam hati .

"Anneyy..mee goreng mamak dengan teh tarik satuu.." jerit Aryan sambil angkat tangannya ke atas .

Anney tu goyang kepala sambil angkat tangan thumbs up . Aryan hanya senyum .

Khairi geleng kepala . Itu la sikap Aryan main jerit je apa salahnya panggil anney tu datang ke sini dan order secara baik . Ish ish ish .

****

"Akak jom teman saya lunch" kata Medina setelah sampai di meja kerja Atikah

"Aik mana cik abang awak tak lunch dengan dia ? Tanya Atikah gurau

"Dia lunch dengan membe dia . Tu yang Aryan suruh ajak akak" kata Medina sambil senyum .

"Haha okay jom" kata Atikah setelah tutup komputer nya .

"Akak saya nak pegi toilet kejap ye" kata Medina usai order makanan di restaurant western food yang berdekatan juga dengan office Aryan .

"Haa okay" kata Atikah

Medina masuk ke toilet untuk buang air kecil kemudian dicuci tangan di sinki . Tiba tiba ada orang keluar dari sebelah toilet yang Medina guna tadi .

"Hai remember me?"kata Nadia usai keluar dari toilet . Dia pun tak sangka boleh jumpa musuhnya disini .

Medina agak terkejut dengan perjumpaan perempuan yang pernah terlanggarnya waktu di Jepun a.k.a. perempuan yang dibenci Aryan suaminya .

"Kenapa macam terkejut je muka U ? Tak sangka kan kita boleh jumpa disini" kata Nadia lagi

"Err haah tak sangka boleh jumpa U dekat sini . Btw nice to meet you" kata Medina sambil hulur tangan

"Nice to meet you too" sambil sambut huluran tangan tersebut .

"Err saya pegi dulu ye kawan saya dah tunggu lama kat depan tu" kata Medina untuk mengelak duduk lama lama dengan perempuan yang agak licik ni . Kaki melangkah laju ke depan .

"Get ready Aryan ! Game will started " kata Nadia sambil senyum penuh makna

****

"Tadikan bro aku ternampak Nadia dengan jantan mana entah tengah berpeluk" kata Khairi yang sudah siap makan

"Hahh ? Macam mana betina tu boleh ada dekat Malaysia pulak ni?!" Marah Aryan . Aryan terus berhenti makan

"Entahla bro . Kau kene hati hati la . Aku risau dia buat perangai lama dia balik" kata Khairi

"Hm okay . Aku balik office dulu banyak kerja menimbun tu" kata Aryan sambil berdiri . Hatinya sudah rasa tidak tenang .

"Haa okay aku pun nak balik ni" kata Khairi kemudian mereka beredar .

Tengah Khairi berjalan menuju ke kereta dia terlanggar seorang perempuan ni .

"Auch" kata perempuan itu apabila ada orang yang terlanggarnya .

"Sorry" kata Khairi sambil angkat perempuan itu untuk berdiri .

Perempuan itu sedang tepuk seluarnya yang agak kotor akibat jatuh .

"I'm so sorry my fault . Are you okay ?" Tanya Khairi serba salah

"It's okey " kata perempuan itu

"Err saya Khairi" sambil hulur tangan untuk berjabat

"Saya Alia" huluran disambut dengan senyuman .

"Can I have your number?" Tanya Khairi dengan senyuman yang masih tidak lekang dari bibir . Jumpa awek lawa sape tak suka .

"Sure" jawab Alia sepatah . Mereka pun bertukar number phone masing masing .







Love You Husband (COMPLETE✔)Where stories live. Discover now