Bab 49

15.3K 186 0
                                    

Matanya mula rasa dicucuk cucuk dengan tikaman cahaya matahari dari celah langsir itu . "Aku dekat mana ni " gumamnya sendirian . Dia tengok kiri dan kanan yang serba putih . Dia dah dapat agak dah dia akan berada disini . Dia terasa tangannya seperti digenggam . Dia cuba perlahan lahan tengok siapa gerangan yang memegang tangannya erat sekali .

"Aryan? Apa lagi dia buat dekat sini ergh "kata Medina perlahan . Medina menarik tangannya semula . Rasa meluat dan menyampah . "Bila aku dah luah semua baru nak rasa bersalah kalau tak pukul aku macam aku ni anak patung" katanya dalam hati .

Aryan yang perasan tangan yang dipegang tadi ditarik terus bangun .

"Sayang alhandulillah sayang dah bangun . Are you okay ? Sayang nak air ?" Tanya Aryan

"Tolong belikan aku mee goreng mamak letak telur dekat atas dengan air laici dekat kedai mamak dekat dengan office kau" kata Medina

"Kalau abang beli dekat sini tak boleh ke sayang ? Sayang kan tak berapa sihat takkan abang nak tinggalkan sayang sorang sorang?" Kata Aryan perlahan

"Ramai doktor dengan nurse dekat sini . Cepat la aku lapar" kata Medina tanpa memandang muka Aryan

Aryan akur dengan permintaan Medina . Dibawa langkah ke pintu .

"Eh jap bak phone kau nanti ada apa apa dekat aku boleh aku guna phone kau" kata Medina kemudian Aryan menyerah phonenya dekat Medina .

Setelah memastikan kelibat Aryan sudah tiada terus dibuka phone Aryan . Nasib baik takde password .

Medina mendail number phone Zetty .

Tut tut tut

"Hello kenapa Aryan ?" Tanya Zetty

"Ni aku Medina . Weh tolong aku jap ambik aku dekat hospital ni . Sekarang please jangan banyak tanya . Sekarang aku dah takde masa" kata Medina

"Haa okay aku gi kat kau . Ni nak aku naik ke kau turun pergi dekat aku ?" Tanya Zetty

"Biar aku turun . Nanti dah sampai call guna phone Aryan ni . Cepat sikit aku takde masa ni"

"Ye ye aku otw dahni"

Apabila dapat panggilan dari Zetty yang dia sudah berada dibawah terus dicabut jarum ditangan itu hingga meleleh darahnya kemudian dia menyarung selipar yang disediakan untuk selipar toilet . Dia tau Aryan mesti tak bawa seliparnya sebab dia pengsan . Phone Aryan diletakkan atas katil .

Kemudian dia keluar dengan pakaian hospital .

"Eh puan puan tak boleh keluar" larang nurse itu

"Saya janji saya keluar sekejap je saya nak ambik kawan saya ye" kata Medina kemudian terus dibawa langkah laju meninggalkan nurse itu .
Medina cepat cepat masuk ke dalam kereta Zetty .

"Sayangg ! Medina !" Kata Aryan sambil berlari ke arah kereta yang Medina masuk namu gagal ditahan apabila kereta tersebut jalan dengan laju .

"Arghhh" marah Aryan kemudian dia masuk kedalam hospital .

"Kenapa kau bagi dia lepass" marah Aryan pada nurse

"Saya dah tahan dia encik tapi dia laju sangat kami tak dan nak tarik dia masuk balik" kata nurse itu menunduk

"Argh bodohh" kata Aryan sambil tumbuk meja kaunter tersebut

****

"Ye aku tau kau nak aku explain kan ?"duga Medina apabila Zetty memandangnya . Sekarang mereka berada di RnR supaya Zetty dapat dengar cerita Medina dengan focus .

"Hm explain A to Z now"kata Zetty yang dah bersila sambil pandang Medina

"Aku dengan Aryan bergaduh dah sebulan . Punca sebab dia kata aku curang"

Love You Husband (COMPLETE✔)Where stories live. Discover now