Bab 55

19.7K 197 0
                                    

"Aryann ?!" Kata Zetty terkejut . Perjalanannya yang bercadang mahu ke meja Medina terhenti apabila ternampak Aryan bersama Medina . Dan paling dia terkejut Aryan sedang pegang anak mereka .

"Puan Medina ?!" Kata Aiman juga terkejut dengan kehadiran orang yang selama ni dia dan tuannya cari .

"Eh macam mana you boleh kenal..?" Kata mereka serentak

"Err you first" kata Aiman

"Okay macam mana Aryan boleh ada sini ? Tanya Zetty

"Dia la bos saya . Dia yang upah saya jaga isteri dia" kata Aiman

"Whatt ?! Kenapa awak tak bagitau saya selama ni ? Habisla saya kene marah dengan Medina" kata Zetty

"Dah awak tak tanya . Kejap apa hubungan awak dengan puan Medina ? Macam mana Medina boleg ada sini ?" Tanya Aiman pula

"Dia kawan baik saya . Dia duduk dekat Amsterdam sekarang tapi ni dia balik Malaysia sebab nak datang majlis kahwin saya la" kata Zetty

"Ya allah kenapa saya tak pernah tau awak ni kawan baik dia . Patut la saya rasa muka awak familiar" kata Aiman

"Familiar ? Maksud awak ?" Tanya Zetty

"Yelah kan saya ni selalu follow isteri bos saya so saya pernah la nampak awak keluar dengan puan Medina" kata Aiman

"Ouh patut la" kata Zetty

"Mann sini la kau tercegat apa kat situ" kata Khairi separuh jerit . Aiman  senyum dan menarik Zetty pergi ke arah meja diorang .

"Tahniah Man . Selamat pengantin baru" ucap Aryan yang masih menggendong Aiden yang masih tido

"Terima kasih bos" kata Aiman

Medina dan Zetty bermain mata . Syarat mata Medina seperti marah sebab tak bagitau Aryan ada dekat sini . Zetty pulak seperti kata sumpah aku taktau semua ni .

"Tak payah nak bos sangat la . Panggil je nama" kata Aryan . Aiman angguk dan senyum .

"Congrats bro . Semoga kekal hingga ke akhir hayat" kata Khairi pula

"Terima kasih . Kau pun tahniah dah nak jadi ayah kan" kata Aiman

"Haah haha thanks . Aku pun doa kan kau cepat cepat dapat baby" kata Khairi . Khairi dah kahwin 7 bulan yang lalu bersama Alia . Alia pun dah pregnant . Alia tak datang sekali ni pun sebab morning sickness . Dia takut muntah muntah pulak kalau ikut .

"Aamin" kata Aiman

"Man sini jap" laung orang dari meja hujung sana

"Okay la kami pergi sana dulu . Terima kasih semua sebab datang" kata Aiman lalu dibawa Zetty bersama ke meja itu .

"Kak Suzi jom balik saya rimas la dekat sini" kata Medina pada Kak Suzi di sebelahnya . Kak Suzi angguk dan bangun .

Medina letakkan Airis dalam stroller perlahan lahan sebab takut dia terjaga . Setelah berjaya Medina berdiri dari duduk dan berpusing ke Aryan .

"Bak sini" kata Medina sambil nak ambil Aiden yang masih nyenyak tidur .

"Sayang nak pegi mana ?" Tanya Aryan yang masih memegang Aiden erat .

"Aku nak balik . Dahla bak cepat anak aku"kata Medina sambil cuba ambil Aiden .

"No sayang abang tak sanggup dah berpisah dengan sayang dan anak anak abang" kata Aryan sayu

"Ni bukan anak anak kau Aryan . Bagi la aku balik" kata Medina tegas .

"No . Sayang kene ingat mereka ni anak abang jugak darah daging abang . Sayang masih isteri abang yang sah . Tempat seorang isteri di sisi suami . Berdosa kalau sayang jauh dari abang tanpa izin abang pisahkan mereka dari abang" kata Aryan yang sudah kuasanya .

"Heh berdosa ?" Tanya Medina dengan senyuman sinis

"Geli hati akudengar Aryan . Kau tak payah la nak guna ayat tu lagi meluat kau tau . Konon berdosa la darah daging la hahaha lawak betul . Yang selama ni kau buat aku macam binatang , kau hina aku , maki pukul aku kau kata diorang ni bukan anak kau , kau tuduh aku macam macam tu semua tak berdosa ? Dahla Aryan kau takpayah buang masa dengan semua ni . Aku nak kau ceraikan aku then kau boleh kahwin dengan mana perempuan yang kau suka" kata Medina kemudian dirampas Aiden yang sedang nyenyak tidur dari dakapan Aryan . Aiden menangis kerana tidurnya diganggu . Medina pergi bersama Kak Suzi dan Airis .

"Sayangg" kata Aryan sayu

"Sabar bro . Jangan give up . Dia perlukan masa untuk semua ni . Kau kene usaha lebih untuk dapatkan dia balik . Aku yakin dia masih cintakan kau "katq Khairi sambil tepuk belakang Aryan .

****

"Dah shh shh" Medina memujuk Aiden yang masih tak henti menangis

"Kenapa ni sayang taknak berhenti menangis" kata Medina sambil memujuk . Dari Medina ambil dari dakapan Aryan tadi lagi Aiden tak berhenti menangis . Medina masih cuba memujuk .

"Kak Suzi ambil toy dia jap"kata Medina sambil pandang belakang sebab Kak Suzi duduk di seat belakang kerana disebelahnya Airis sedang tidur dalam car seat .

"Nah puan" kata Kak Suzi lepas dah ambil toy itu .

Medina bunyikan kerincing toy tersebut supaya Aiden diam . Nasib baik jalan . Aiden pun susah bermain dengan toy nya . Nasib baik Airis nyenyak tidur dalam car seat di sebelahnya

"Kita nak pegi mana ni Puan ?" Tanya Pak Mat driver Medina . Ni semua abang Medina yang suruh sebab dia kata nanti Aiden atau Airis menangis nak menyusu masa drive jadi payah la dan bahaya . Medina hanya turutkan sahaja . Kereta myvi pink nya sudah dijual . Sedih tapi terpaksa sebab buat apa nak simpan lagi .

"Balik rumah ibu saya . Mungkin lusa atau hujung minggu ni baru balik Kedah" kata Medina yang sedang memegang Aiden

"Okay" kata Pak Mat

****

"Mommy nak jumpa menantu mommy cucu cucu mommy Ri" kata mommy Aryan pada Khairi

"Entahla mommy . Medina masih marahkan Aryan . Sebab tu Aryan badmood je tu kalau tak masa dekat kenduri tadi dia bukan main happy lagi dapat pegang anak anak dia" kata Khairi .

"Itu lah kalau la Aryan tak buat macam tu dekat Medina dulu mesti mereka bahagia sangat . Tapi mommy yakin Medina masih ada disini . Tolong mommy Ri carikan Medina . Mommy nak jumpa dia dengan cucu cucu mommy"

"Kat mana Ri nak cari dia ?"

"Emm cuba kamu try cari dekat rumah arwah mak dia ? Mana tau dia duduk situ"

"Haa okay nanti Ri pergi tengok"

Love You Husband (COMPLETE✔)Where stories live. Discover now