Önceki bölüme gelen yorumlar iyiydi, atarlı cevaplarımdan mı artık bilmiyorum ama :) Hepinize teşekkürlerimi sunuyorum... Yorum yapmaya devam edin.
Bölüm biraz kısa oldu ama bu diğer bölümde fazla bomba olacağı için :) Yani okumada kalın.
"...Bildiğiniz gibi Ellie Hanım sosyal faaliyetlere, o zor şartlar altındayken bile, fazlasıyla önem vermiş ve insanımızın yüzünden gülümsemeyi, bu sayede hiç eksik etmemiştir. Hastalıklardan, açlıktan kavrulan ve savaştan çıktığı için psikolojik bunalımlar yaşayan halkımızın ihtiyaç duyduğu şey o gün de, bugün de aynıdır. Biz de zaten bu yüzden bu dersi yani Sosyal Faaliyetler dersini işliyoruz. İlk Reimizin anısına... ve onun yolunda olduğumuzu bir kez daha hatırlamak ve hatırlatmak için."
Her Sosyal Faaliyetler dersinin başında bu konuşmayı çekmek zorunda olmamız haksızlık değil miydi? İnanmadığım ve hoşlanmadığım şeylere inanıyormuşum gibi yapmak, artık beni yoruyordu. Ve nefretimi körüklüyordu.
Sosyal Faaliyetler dersini Bay Ponument işliyordu. Bu dersi haftada bir işlerdik. Ve genelde yaptığımız şey 'sosyal şeyler'di. Bir gün bahçeye çıkar, diğer gün şiir okur, bir başka günse sınıfta oturup sadece konuşurduk. İşte öyle basit ve gereksiz bir dersti.
Rockelle dersin başından beri sessizdi. Önünde bir kağıt, bir şeyler karalıyordu. Başımı Rockelle'in önündeki kağıda uzattım - Sıramı çoktan Rosie'den geri almıştım.- Alt alta dizeler uzanıyordu. Tam okumaya başlayacaktım ki Rockelle kağıdı çekti.
" Ne yapıyorsun?" diye sordu sinirle.
" Sadece dersin başından beri ne yazdığına bakıyordum." dedim Bay Ponument'in dik dik bize bakmasına aldırmadan.
" Şarkı sözü." dedi Rockelle gıcık bir gülümsemeyle. " Ama okumak için benden izin alman ge-"
" Konuşmayı keser misiniz artık?!"
Rockelle ile sesimizi kestik ve Bay Ponument'a döndük. " İşte bu yüzden eş değilsiniz." dedi gözlüğünü düzeltirken.
Ne demek istediğini anlamaya çalışarak bakarken kulak çınlamasına benzer ses duyuldu ve dersin bittiğini anladık.
Bay Ponument ders bitiminde Rockelle ile beni, Jack'i ve bir de tanımadığım ama bizim sınıfta olan bir kızı yanına çağırdı. Adını Bay Ponument söylerken duymuştum : Nessioulitta.
" Okul gazetesinin bu sayısında Rei Geçiş Bayramına yer vermek istiyoruz. Ancak bu öğrenciler açısından pek ilgi çekici bir konu değil. Biz de bu yüzden Lydia Greendoor ile bir röportaj yapılmasını istiyoruz. Nessiolitta ve Nicola siz birlikte çalışacaksınız. Rockelle ile de Jack."
" Ama bu çok saçma." diyerek itiraz etti Nessiolitta. " Gazetede çalışan bir çok öğrenci var zaten. Onlara gerek yok."
Bay Ponument Nessiolitta'nın söylediklerini duymamış gibi yaparak konuşmasına devam etti.
" Nasıl çalışacağınıza kendi aranızda karar verirsiniz. Zaten Nessioulitta size bu konuda yardımcı olur."
" Söylediklerime cevap vermediniz Bay Ponument." dedi Nessiolitta ve kollarını göğsünde kavuşturdu.
Bay Ponument içini çekti ve başını iki yana sallayarak " Çünkü Lydia Greendoor'u tanımıyorsun. Röportajlarda sorun yaşıyoruz. Alt seviyelerden biriyle konuşmayacak biri o. Bu yüzden üst seviye, aklı başında birilerini seçmem gerekti." dedi. Sonra da masanın üstündeki kitaplarını topladı ve sınıftan çıktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
10
Science FictionEğer son derece güzelseniz 5. katta, sporcuysanız 6. katta, sanatkarsanız 7. katta, zeki ve becerikliyseniz 8. katta, eğer bunların çoğuna ya da birden fazlasına sahipseniz 9.katta, bunlardan birkaçına sahip ve zenginseniz 10. katta kalırdınız. Eğer...