Algoritmus

117 16 2
                                    


Starí severní bohovia

1. Himes- bohyňa mrazu/zimy a smrti znázorňovaná ako vychudnutá, škaredá starena s dlhým od omrzlín fialovým nosom. V rozprávkach často opisovaná ako závistlivá, iných bohov a smrteľníkov preklínajúca ježibaba. Nenávidí veselosť, farby a mladosť. Užíva si však pozornosť junákov a náklonnosť starých žien, ktorým poskytuje svoju chladnú mágiu, predlžuje im život a mení ich na vlkolakov, trollov či bosorky. Bojí sa Floola, svojho mladšieho brata.

2. Enkubó- bohyňa tepla, rodiny, dobytka a mlieka. Objemná starká s objemnejšou hruďou, ktorá vypúšťa mlieko pre všetky matky a ich deti. Je presným opakom svojej sestry Himes. V príbehoch hrdinom často daruje nejaký život zachraňujúci artefakt, napríklad kúzelný jačí kabát, v ktorom jeden nevie zamrznúť alebo ryšavé vlasy umožňujúce vyčarovať oheň. Rituálne sa jej po pôrode vždy poďakuje pohárom mlieka.

3. Floolo- šialený pastier prekliatí k večnej mladosti s kačacími nohami a zajačími ušami oblečený v sneh taviacom rúchu, je veselý, často vtipkujúci boh reprezentujúci nástup jari. Po hlbokom, lenivom spánku každý rok zbije Himes a dopomôže svojej manželke Enkubó roztopiť všetok sneh či odrodiť zvieracie mláďatá. Robí to aj kvôli tomu, že chce povzbudiť smrteľníkov k zabíjačkám a oslavám, kde sa občasne prikmotrí. Miluje hudbu, alkohol, sex a väčšinou sa do práce pastiera vráti až keď už nevládze a potrebuje nabrať energie. Na zimu ho únava dolapí a zaspí. Ľudia ho majú aj napriek jeho bujarej povahe radi a zohľadňujú to, že on nikdy nevyrastie z junáctva. Preto mu napríklad neveria sľuby, ktoré pri pijatike rozdáva a následne aj zabudne. Aby sa medzi nimi cítil lepšie, tak sa jeho vyznávači začiatkom jari prezliekajú do zvieracích kostýmov a chodia od domu k domu s palicami, na ktoré im hostitelia dávajú klobásy a slaniny. Hostia po zapití pálenky potom pre zdravie oblejú všetky ženy v domácnosti vedrom vody.

4. Treadhmaid- paní lesov a hájov, rodička prírody a bohyňa tesárstva. Charakterizujú ju vlasy z popínavých rastlín, prsníky z húb a drevená kôra namiesto kože. Je veľmi férová a v rozprávkach si potrpí na úprimnosti a mierumilovnosti. Vyžaduje si poďakovanie po každej zberbe dreva a tých, ktorí to ignorujú potrestá tesárikmi v stenách domu alebo osími hniezdami v strechách.

5. Ulvtírelsker- dcéra Floola a veľkej ulfurice, príšery zrodenej z Himesiných chlpov. Jej obrazy a sochy si väčšinou dávajú záležať na zdôraznení okolitého prostredia, pretože to úzko súvisí s dvojitou podobizňou bohyne.
Cez deň ide o tú najkrajšiu devu, odetú v tom najkvalitnejšom kroji s výšivkami jarných kvetov. Častokrát si upravuje onyxovo-opálovú čelenku držiacu hnedé vlasy zopnuté do dvoch vrkočov. Táto forma je opisovaná láskavosťou, nehou a milovaním zatiaľ, čo tá červenookého ulfura, zase dravosťou a lovom. Traduje sa, že práve kvôli tejto nechcenej kliatbe vlci a ulfuri po nociach zavýjajú od žiaľu. Zachovala sa aj legenda, kde s pomocou ľudského lovca ulovila svoju matku, avšak s príchodom noci sa napriek všetkej snahe premenila a chlapca napadla. Zachránil sa iba schovaním pod biely kožuch mŕtveho monštra. Na ďalšie ráno plná hanby utiekla a bez rozlúčenia ponechala muža so zlomeným srdcom. Odvtedy sa hovorí, že práve biele šelmy s červenými očami sú tie najnebezpečnejšie, pretože ani bohyňa nedokázala skrotiť onú krvilačnosť.

6. Samhradh- Prvý z božských trojčiat splodených Floom a Enkubó je sopečný kováč, ktorý prihadzuje nebeské uhlie do slnka, aby nezhaslo. Tento posvätný materiál podľa príbehov vyrába z dymu smrteľníkov, ktorý uniká z vyhní, komínov a ohnísk. Ak mu to nestačí, tak zapáli svoju vyhňu striekajúcu lávu. Cení si pomoc smrteľníkov a preto im darúva rudy hôr. Obdivuje kreativitu svojich vyznávačov a povzbudzuje ich k vynaliezavosti a remeslám.

Synovia vojnyKde žijí příběhy. Začni objevovat