13. luku

4.5K 222 27
                                    

On kulunut kaksi kuukautta siitä dramaattisesta päivästä kun isäni jätti Sten & Steelin, ja niin hullulta kuin se kuulostaakin, myös eräs toinen käsittämättömältä tuntuva asia on totisinta totta. Olen ajautunut suhteeseen pomoni kanssa. Koko juttu taitaa olla kaikkien kliseiden huipentuma. En ole kuitenkaan katunut päätöstäni hetkeäkään.

Juttu saattaa olla klisee, mutta Luke Green on sen sijaan jälleen kerran osoittanut olevansa sanojensa mittainen mies. Hän oli oikeassa kertoessaan minulle ettei sekoita työtä ja yksityiselämää keskenään. Suhteemme ei siis ole sisältänyt pikaisia suudelmia hississä, pitkäksi venyneitä "työpäiviä" hänen toimistossaan, tai villiä seksiä arkistohuoneessa.

Luke kohtelee minua töissä aivan kuten ennenkin. Yhtä pientä seikkaa lukuun ottamatta. Hän ei enää luo minuun ärtyneitä katseita kulkiessaan työhuoneeni ohi, tai kun istumme kokouksissa. Nuo ilmeet ovat vaihtuneet pieniin, lähes huomaamattomiin hymyihin sekä tietäväisiin katseisiin. Tiedän, mitä tuon mekon alla on. Ja mikä parasta, nuo katseet ovat luultavasti kiihottavinta mitä tiedän. Ne saavat minut odottamaan seuraavaa hetkeä jolloin olemme jälleen yhdessä.

Töissä käyttäydymme siis normaalisti, mutta vapaa-aika on asia erikseen. Viime aikoina olen yhä useammin löytänyt itseni Luken sängystä aamulla. Hän on jopa ollut yötä minun luonani. Hän vaikuttaa pitävän asunnostani, joka on ainakin puolta pienempi eikä läheskään yhtä ylellinen kuin hänen omansa. Luke kuitenkin vakuuttaa viihtyvänsä asunnossani hyvin. Ja jostain syystä minä uskon häntä.

Seksi on tietysti taivaallista. En löydä mitään toista sanaa kuvailemaan sitä. Luke on antanut täysin uudenlaisen potkun seksuaalisuudelleni, ja olen löytänyt itsestäni puolia, joita en uskonut olevan olemassakaan. En minä nyt aivan kokematon ennen häntä ollut, mutta toisten kanssa seksi on tuntunut erilaiselta, jotenkin pakotetulta. En ole koskaan nauttinut siitä niin kuin nautin nyt. Luke on uskomaton, ja saa minut tuntemaan itseni kauniiksi. Pelkään olevan vain ajan kysymys milloin hän huomaa olevansa liian hyvä minulle.

Niin. Päiväsaikaan me olemme kollegoja, yöaikaan rakastavaisia. Ja ainakin toistaiseksi homma on pysynyt salassa. Luken siirtyminen pääosakkaaksi sekä isäni äkillinen lähtö Sten & Steeliltä ovat varastaneet huomion puuhiltamme. On kuitenkin yksi ihminen, ketä en ole onnistunut huijaamaan.

"Riittääkö pelkkä seksisuhde sinulle?" Emma kysyy minulta eräänä iltana istuessamme drinkeillä töiden jälkeen. En tapaa Lukea tänään, sillä hän on lentänyt Skotlantiin kahden päivän työmatkalle. Yritän olla tuntematta pettymystä asian suhteen.

Tuijotan lasiani. "Kyllä. En sitä paitsi halua vetää ylimääräistä huomiota puoleemme, sillä en halua ihmisten ajattelevan että hyppäsin isäni puolelta pomoni sänkyyn."

"Mutta juuri niinhän sinä teit." Emma iskee silmäänsä minulle hyväntahtoisesti saaden minut hihittämään. Hän näykkäisee elegantisti cocktail-tikussa olevaa oliivia, ja katselee minua tietäväisen näköinen ilme kasvoillaan.

"Tiedätkö mitä? Rehellisesti sanottuna en usko sinua, en sitten pätkääkään. Sinä olet niin pihkassa Lukeen kuin olla ja voi. Pelkkä seksi ei tule riittämään sinulle. Ja kertomasi perusteella siinähän on muutakin."

Puraisen huultani. Emma ei ole täysin väärässä. Yhteinen aikani Luken kanssa ei ole ollut pelkkää lakanoiden välissä peuhaamista. Hän on vienyt minut syömään (täysin luonnollista kollegojen kesken, eikö niin?), olemme katselleet elokuvia, ja viettäneet pitkiä sunnuntaiaamuja yhdessä. Ja vaikka asian myöntäminen kismittää minua, tiedän jo nyt tulevani kaipaamaan noita yhteisiä aamuja, sitten jos ja kun suhteemme lopulta tulee päätökseensä. Sillä täytyyhän sen päättyä. Luke kyllästyy ja etsii tilalle jotain parempaa. Hänellä ei voi olla hirvittävän syvällisiä tunteita minua kohtaan.

Rakkauden laitDonde viven las historias. Descúbrelo ahora