Bab 8-Who's Mickhail in Raysha's heart?

87 4 0
                                    

"Next week kami nak balik Thailand.Raysha ikut eh?." ajak kak Mia.

Hmm.Kenapa ajak aku?.Tapi boleh jugak.Dah lama tak ke Thailand.

"Tak apa la kak Mia.Apa pulak kata auntie Maria nanti.Saya tinggal sini pun dah segan sebenarnya."

Betul.Aku tak kisah sangat dengan pandangan Mickhail.Sebab Mickhail mana kisah dengan semua tu.Dia kan sengal.Tapi sebab auntie Maria itu yang buat aku rasa creepy sangat-sangat.

"Mummy yang suruh kak Mia ajak Raysha.Mick pun ikut sekali tau.Dia bawak sepupu dia sekali."

Mickhail pun ada sekali?.Yalah mestilah dia ikut sekali.Tapi mesti dia buat hal dia sendiri.Aku nak bersembang dengan siapa nanti?.Sah-sah la kak Mia sorang je.

"Jom la."

Orang ajak kita tu.

"Raysha nak tahu kenapa Mick masih single?."

Mestilah aku nak tahu.Aku kena tahu.Takkan la dia dah berubah cita rasa pulak?.Eii.It can't be.Tapi kalau aku tak tahu pun tak apa jugak.Sebab Mickhail memang sukar didekati.Dia kan jejaka idaman Malaya.Masa tingkatan enam dulu ramai betul perempuan yang tergedik-gedik bila nampak dia.Tu belum lagi yang hantar surat cinta la.Yang siap bagi-bagi si Mickhail tu hadiah la.Dah macam fan sign dah aku rasa.Heol.Menyampah la dengan semua tu.

Tapi Mickhail tak cakap apa-apa pun.Lagi satu hadiah yang Mickhail dapat tu bukan yang murah-murah macam barang dekat kedai eco yang Rm2 dikatakan berhantu tu.Semuanya 100 keatas.Chincha la.Mickhail kan keluarga dia dah kaya.Bagi la aku ke.Hish.

Pastu aku pun tanya la kenapa dia tak balas setiap surat cinta yang dihantar tu.

Mick jawab macam ni.

"It doesn't seem right to let a girl choose me.I would rather choose the girl I devote myself to."

Masalah nya siapa gadis tu?.

"Mick cakap dia tak ada hak nak pilih perempuan yang dia suka.Dia lagi rela pilih seorang yang tahu dan kenal siapa dia.Tapi kan yang kak Mia nampak sepanjang masa Mick asyik dengan Raysha je.Mungkin sebab tu kot Mick tak jumpa jodoh lagi.Takpun...Raysha la jodoh Mick tu."

Heol.Tak mungkin.

"Ada seseorang yang Raysha suka?."

Harraz?.Tak aku tak cintakan Harraz pun.Aku cuma cari dia je.

Otak ligat berfikir ketika itu.

Siapa lagi eh?.

"Tuan Adham cikgu kelas taekwando dulu.Saya pernah berkali-kali cuba bagi dia hadiah bila hari jadi dia.Tapi dia cakap dia dah kahwin.Sekalinya betul dia dah bertunang pun masa tu."

"Orang lain?."

Orang lain?.Mana ada dah.Eii.Takkan si Mickhail.

"Tak ada dah.Mungkin Harraz Afham.Mama pernah jodohkan saya dengan dia dulu.Tapi saya tak setuju sebab dia tu kawan baik saya."

Betul.Aku kena marah dengan Harraz sebab hal ni.Lepas tu Harraz jauhkan diri daripada aku.Hampir sebulan jugak.Masa tu Mickhail je yang kawan dengan aku.Hmmm.

"Siapa Mick dihati Raysha?." soalan itu membuat dirinya terpana seketika.

Siapa Mickhail dalam hati aku?.

Kawan la.Aku anggap Mickhail tak lebih daripada seorang kawan.Je.

011-81188642 Harraz Afham

Nombor itu di dail.

"Hello..." Harraz.

Harraz Afham.


Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now