"Mama..."
Hish.Buat apa datang sini?.Malas betul nak nampak muka ni dekat sini.Macam tak ada rumah sendiri je.Balik la apartment yang dia sayang sangat tu.Dahlah main selamba je jual apartment aku.
"Sha tak bagitahu mama pun pasal ni."
Heol.Takkan mama dah tahu kot aku dan Mickhail bergaduh?.
Habislah aku.Nak lari mana pulak lepas ni wei?.Rumah abang Raf?.Memang tak la.Asyik kena perli je tiap kali datang sana.Walaupun aku tahu abang Raf cuma bergurau je.Tapi segan la dengan kak Mira.Walaupun kak Mira jenis yang sporting.Hmm.
"Saya akan tidur sini malam ni.Boleh kan mama?.'' dia tanya dekat mama?.Dalam bahasa Melayu pulak tu.Dengan aku.Sokmo.Berbahasa inggeris.Hissh.Apa Mickhail ni?.
Tidur sini?.Dekat ruang tamu ni ke?.Dengan rela hati aku akan bagi comforter dekat Mickhail ni.Bantal pulak aku bagi banyak-banyak.Boleh.Asalkan bukan...
"Boleh.Mickhail kan suami Raysha." aku nampak senyum manis Mickhail.Kenapa dia boleh ukir senyum dalam keadaan sekarang?.
No.Bukan bilik aku ye.Tidur la dekat ruang tamu ni.
"Sha tunjukkan bilik Sha pada Mickhail ya."
Mama.
Tidak.Aku tak nak sebilik dengan Mickhail lagi.Cukuplah masa hari tu.Itu pun tak sempat.Aku memang tak nak sebilik dengan Mickhail Daniel langsung pun.
Yang masa dekat rumah abang Raf tu.Aku cepat-cepat bangun bila tahu Mickhail tidur sebelah aku.Tak tahu sejak bila dia ada dalam bilik tu.Cuma kan.Mickhail betul-betul sebelah aku.Cuma ada sedikit jarak.Aku tak rasa Mickhail cuba hampiri aku pun masa tu.Posisi dia kekal sama.Mungkin dia tak banyak sangat pergerakan dalam tidur kot.Hmm.Entahlah.
Yang pasti tiada sentuhan antara kami.Mickhail memang tahu jaga batas.Patutlah dia tak suka aku sentuh dia sebelum ni.Sebab dia pun tahu aku dah berhijab.Dan sepatutnya aku yang kena jaga batas tu.Bodohnya aku.Kenapa?.
Tapi sekarang kan tiada batas persentuhan antara kami.Kenapa Mickhail tak...Raysha Arshia stop thinking about that.That will never happen.Sebab hubungan yang dingin ni.Never.
Langkah dibawa menuju ke biliknya.Ya.Seseorang mengekori langkahnya.Siapa lagi?.Dia tu la.Yang menyibuk datang rumah ni tu.
Gadis itu dihampiri.Dekat.Dikucupnya dahi si gadis.Lama.Mata dipejamkan seketika.
Dipeluk erat tubuh langsing itu.
Mata dipejamkan.Tangannya memeluk erat tubuh tegap jejaka itu.
"Stay, I don't want you to go."lantas dileraikan pelukan itu.Tubuh jejaka itu ditolak.
"Awak yang menjauh bila saya dekat dengan awak.Apa yang awak harapkan dalam hubungan ni sebenarnya Mickhail?."
"You..."
Aku?.Aku tak faham la.Boleh tak habiskan ayat tu?.Jangan biar aku menunggu macam ni.Aku tak suka la macam ni.
"This is not at fun at all Mickhail Daniel."
Pintu bilik diketuk disaat itu.
"Sha tak beritahu mama juga pasal ni."
Pasal apa pulak ni?.Jangan kata...
Langkah dibawa keluar dari bilik itu.Kakinya menuju ke ruang tamu.Dan...I'm right.Heol.
Harraz Afham is here.
Aduh.Apa pandangan Mickhail kali ni?.Mesti la aku akan disisihkan.Dan Mickhail akan terus menjauh daripada aku.
"Good evening Raysha." tak payah nak menyapa aku sangat lah Harraz.Nak apa lagi sampai datang rumah aku ni?.Nasib baik papa keluar.Kalau papa ada dah kena halau dah si Harraz ni.Mencari pasal namanya.
YOU ARE READING
Pillow Of Love
Romance"Love is when it's not fun with that person."-Raysha Raysha menunggu Harraz demi sebuah impian yang ingin digapai bersama.Hampir setiap hari hidupnya menanti jejaka bernama Harraz itu.Dalam tempoh empat tahun itu juga masa banyak dihabiskan mencari...