Bab 41-He's getting far when I'm getting close

50 5 0
                                    

"Kau dah confess dia kan?." anggukan diberikan sebagai jawapan.

Lagipun itu bukan pertama kali aku confess dekat Mickhail.Hmm.Entahlah.Lepas ni memang aku takkan cakap dan ucapkan apa-apa pada Mickhail lagi.Sebab dia akan pergi dan lupakan semua tu macam tak ada apa-apa yang berlaku.

Kenapa?.Kenapa Mickhail tu chincha sangat?.

"I'll listen to what he's going to say.Tapi dia pergi macam tu je Neena."

Kenapa?.Kenapa Mickhail buat macam tu?.Tinggalkan aku macam tu je?.Sekurang-kurangnya jawapan.Aku nakkan sebuah jawapan.Takkan dia tak boleh balas ucapan aku?.Apa yang Mickhail rasa sebenarnya?.Aku nak tahu dan faham dia.

"Sha dah pukul 10 malam ni.Tak nak balik ke?."

Huh?.

Dicapainya Iphone Xs Max miliknya didalam beg.

Biarlah walaupun dah pukul 12 sekalipun.Aku takkan balik dekat apartment Mickhail tu.Sebab kalau aku pergi sana aku akan diberikan banyak pilihan.Nak tidur mana pun aku kena tanya Mickhail.Baik aku tidur dekat rooftop je.

"Tidur rumah aku ke ni?." mata dipejamkan seketika.

Yalah Neena.Aku pun dah mengantuk ni.Aku tak nak tidur kat rooftop tu sebenarnya.

"Boleh kan?." anggukan diberikan sebagai jawapan.

Yes.Tak payah balik apartment Mickhail tu.

"Tapi kan Sha kau kena mintak izin Mickhail jugak macam mana sekalipun.Sebab Mickhail masih suami kau."

Suami?.Stranger ada la.Aku rasa Mickhail pun tak anggap aku ni sebagai isteri dia.Sebab aku sendiri tak tahu Mickhail dah letakkan ikatan ni di kedudukan keberapa dalam hati dia.

"Sha."

Yalah.Aku minta izin dekat Mickhail.Aku takkan telefon dia.Sebab aku tak nak bercakap dengan dia.Tapi aku akan whatsapp dia je.

Saya balik rumah parents saya.

Ya.Aku tipu.Sorry Neena.Aku tak tahu nak berperasaan apa sekarang ni.Yang pasti aku tengah berperang dengan perasaan sendiri samada nak marah Mickhail ataupun nak jauhkan diri daripada dia.Aku buntu la.

Sebab tu aku pilih untuk buat dua-dua.Marahkan Mickhail dengan tak telefon dia.Dan jauhkan diri daripada Mickhail dengan cara ni.

"Jom."

•••

"Harraz tu..." dia nak start ke?.Please no Neena.Aku tak suka topik tu.Topik lain please.

Aku dah la tengah bengang dengan Mickhail ni.Jangan nak tanya macam-macam pulak.Ada yang aku mengamuk karang.

"Jangan mulakan Neena.Aku tak nak bercakap pasal tu."

Aku rasa semuanya dah jelas.Yang aku takkan tunggu Harraz lagi.Sekarang dan selamanya aku akan tetap tunggu Mickhail.Tapi aku ni jenis tak sabar dan kuat merajuk.Sebab tu aku dekat sini sekarang.Kalau tak aku buat muka tembok dan pergi balik dekat Mickhail.

Dan keputusannya aku akan dihalau oleh jejaka itu.Yalah.Tengoklah hari tu.Mickhail suruh aku tidur dekat balkoni.Sanggup dia?.Aku cukup tak sangka Mickhail akan berkata sedemikian pada aku.Tak sangka 4 tahun membuatkan Mickhail lebih savage.

Heol.

''Kau tak rasa ke yang apa yang papa kau cakap tu betul?.Korang tak boleh berkawan sebenarnya.Sha.Kau tahu kan lelaki dan perempuan tak boleh berkawan.Sebab akan ada perasaan lain dalam tu."

Aku tahu tu.Bukan papa je cakap macam tu mama pun.Tapi disebabkan kedegilan aku.Aku sanggup masuk kelas piano sebab Mickhail dan Harraz dulu.Sampai kena marah dengan cikgu kelas piano tu.Sebab aku hanya berkawan dengan diorang tu.Sedangkan aku tahu Mickhail dan Harraz antara pelajar yang popular jugak dekat sekolah.

Dah tu?.Mickhail dan Harraz yang hulurkan salam persahabatan.Aku sambut je la.Takkan aku nak memilih kawan pulak?.

Kalau nak tahu Harraz terkenal dengan kekacakannya.Mickhail pula dengan sikap sopan dia.Pada aku la.Sesiapa yang dapat Mickhail lagi beruntung sebab Mickhail pandai jaga pandangan dia.

Tak sangka.Takdir menemukan aku semula dengan Mickhail.Lepas je Harraz tinggalkan aku.

"Aku tahu Neena.Kalau tak tak adanya aku sukakan Mickhail sejak dulu."

Amaneena tersentak seketika mendengar pengakuan itu.

"Kau..."

Anggukan diberikan.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now