"Sha tak jadi pergi campfire ke?." tanya mummy yang dahulunya adalah auntie Maria yang paling aku geruni.
Kepala digeleng sebagai jawapan.
"Sebab Mick ke?.'' takkan aku nak angguk pulak sekarang?.Nak jawab apa ni?.Sesiapa.Bagi cadangan.Tolong aku.Aku tak boleh salahkan Mickhail dalam hal ni.
''I wish he knew your feels." hmmm.Tapi Mickhail tak faham.Takkan faham.
"Sometimes the simplest things are the most complicated.Susah kan nak faham Mick?.Tapi mummy boleh.Senang je.Sebab mummy yang lahirkan Mick.Sha tahu?.In life, you will realize there is a role for everyone you meet. Some will test you. Some will use you. Some will love you and some will teach you."
Jadi Harraz dihadirkan untuk menguji aku ke?. Dan Mickhail dihadirkan untuk mencintai aku?.Macam tu ke?.
Betullah kata mummy.Tapi memang sukar nak faham perasaan Mickhail.
Sebab mummy yang lahirkan Mickhail.Aku?.Cuma kawan baik yang sekarang merangkap isteri Mickhail je.Aku tak pernah faham Mickhail.
Mungkin Mickhail bencikan aku.
"You know you really love someone when you cannot hate them for breaking your heart."
Tapi banyak kali dah Mickhail sakitkan hati aku dengan kata-kata dia.Tapi aku tak pernah sekali pun bencikan dia.
Should I move on?
Head: Yes
Heart: No.Hurgh.Apa yang aku nak buat ni?.
Life update:
still lost
Being next to the one you love and not being able to express your love for them the way you would like, is just the worst feeling ever.
''Tapi mummy faham kalau Mick memang jenis yang macam tu.Dia susah nak tunjukkan perasaan dia pada sesiapa.Berapa kali sangat mummy dengar Mick cakap dia sayangkan mummy.Tapi mummy tahu Mick sayangkan mummy dan juga Sha.''
Learn to wait.There's always time for everything.
''I hate when my anger turns into tears.'' pelukan erat diberikan kepada gadis yang kini bergelar isteri kepada anak bongsunya itu.
''Trust me I hate it too.Sebab tu Sha kena bersabar dengan sikap Mick.Mummy boleh takkan Sha yang akan hidup dengan Mick selamanya tak boleh kan?.''
Aku akan cuba.
Tapi...Hidup selama-lamanya dengan Mickhail?.Hmm.Aku tak tahu la sampai bila hubungan ni.
I'm not jealous, but when something is mine, it's mine.
I'm glad I met you. Now do me a favor and stay.
But...
''You're my first...'' ayat Mickhail hari tu,Hmm.Memanglah.
I don't want to be the first one. I want to be the only one.
Tapi bila aku tanya Mickhail bencikan aku ke?.Dia jawab macam ni.
''I don't hate you. I'm just simply not excited about your existence.'' hmm.Berani dan selamba dia jawab macam tu?.Sakitnya hati masa tu.Rasa nak bagi penumbuk pada Mickhail.
Love isn't planned, it just happens.
'Sometimes it's hard to follow your heart Mickhail.'
Kenapa semuanya jadi macam ni Mickhail Daniel?.
I'm a strong person. But do you know what makes me cry? It's when I gave my best but I still feel useless.
Nothing hurts more than being disappointed by the person you thought would never hurt you.
I love him so, But why I love him, I'll never know.
Yang pastinya aku tak kan boleh bencikan Mickhail walaupun berapa kali dia sakitkan hati aku.Entah.Aku memang tak boleh bencikan Mickhail Daniel.Tak tahu kenapa.
Makin Mickhail jauh aku rasa Mickhail sangat dekat dengan hati aku.Sebab tu kot aku tak boleh bencikan Mickhail.Sebab aku terlalu cintakan dia.Eiii.Takkan la.
YOU ARE READING
Pillow Of Love
Romance"Love is when it's not fun with that person."-Raysha Raysha menunggu Harraz demi sebuah impian yang ingin digapai bersama.Hampir setiap hari hidupnya menanti jejaka bernama Harraz itu.Dalam tempoh empat tahun itu juga masa banyak dihabiskan mencari...