Bab 11-It wasn't supposed to be love

83 5 0
                                    

Mickhail Daniel.Dia memang...

"Hey..." entah bila tubuhnya didalam air selepas itu.

"Mickhail..." setitis air mata menuruni pipinya.

"Raysha okey?." anggukan diberikan sebagai jawapan.

"Bagi akak bathrobe Mick." arah kak Mia.

Bathrobe bewarna gold dihulur pada kakak sulungnya itu.

"Raysha pakai dulu bathrobe ni tutup badan tu.Sebab baju yang Raysha pakai dah basah.Raysha pakai baju colour white jadi Mick..." boleh nampak segala apa yang aku pakai dekat dalam.Sengal la aku pergi pakai tshirt putih pulak.Ni semua sebab abang Raf la bagi cadangan.

"Pergi jaga Raysha."

"Why me?.I don't have any relationship with her.She must not like it." dicubitnya lengan adik bongsunya itu.Mengada.

"Cepat Mick."

Baru sahaja ingin memasuki khemah itu dia terlihat gadis itu ingin membuka baju.

Heok.

Apa lagi terus tak jadi nak masuk la.Nak kena marah?.Raysha Arshia.She makes my heart flutter.All about her.

Keluhan dilepaskan.

"Arshia..."

Heol.Itu kan suara Mick.Dekat luar khemah.Dia buat apa kat sini?.

"Huh?." zip dibuka.

"What are you doing just now?." orang tukar baju la.Takkan la dia dah ada dekat luar khemah dari tadi?.Tidak.Mickhail...

"Don't think nonsense things.I'm a normal guy not a pervert.And why did you pick white shirt out of so many colours in the world?." hish.Sibuklah.Suka hati la nak pakai baju warna apa pun.Aku tak pinjam baju dia pun.

Normal guy?.Aku rasa tak perlu kot sebut hal tu.

"And my bathrobe that you wear just now..." Mickhail meraup wajahnya.

"Saya akan basuh lepas tu saya akan pulangkan dekat awak." hissh.Perlu ke cakap pasal tu?.Orang pinjam kejap je pun.Bukannya nak ambik terus.

"Why did you place yourself in a danger?.You know you can't swim..."

Eleh.Salah siapa jugak?.Aku hampir lemas tadi pun sebab tengok dia.Aku rasa kan aku...

"Saya minta maaf." takkan auntie Maria yang suruh dia tengokkan aku kot?.Tak mungkin.

Sepi.

"Kenapa awak dekat sini?." yalah.Tadi kak Mia kata nak temankan aku.Sekali yang datang dia ni.Hissh.

"Mummy..." dah agak dah.

''Kalau mummy awak tak suruh mesti awak takkan tengokkan saya kan Mickhail?."

Diam.Tiada jawapan daripada jejaka itu.

Betullah tu maknanya.

"Saya tak tahu kenapa saya tempatkan diri saya dalam bahaya.Saya sendiri pun tak sedar masa tu.Ya memang saya tak pandai berenang.Tapi saya lagi tak pandai nak menipu kalau saya sebenarnya hampir lemas sebab awak Mickhail.Sebab..."

"Mick dah lewat ni Raysha perlukan rehat.Bincang esok ye?.'' muncul auntie Maria ketika itu.

Aku pandang Mickhail.Lama.Cuba untuk jelaskan pada dia.Tapi masa.Mungkin bukan masa yang sesuai untuk aku bincangkan hal ni.Lagipun aku tak kan dapat apa-apa jawapan jugak daripada Mickhail sebab memang Mickhail takkan jawab dengan jujur soalan aku nanti.

"Sometimes love at times tears, even though it's hard, I only need you by my side."

Mickhail Daniel.Dia takkan faham apa yang aku rasakan.

It wasn't supposed to be love.

Kenapa awak buat macam ni?.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now