"Why..."
Jantung berdegup tersangat kencang disaat itu.
Harraz Afham.Kenapa...
Kenapa aku boleh tak sedar dengan semua ni selama ni?.Kenapa aku menanti orang yang salah?.Kenapa bodohnya aku dulu?.Kenapa?.
''Sha..."
No.Aku tak nak dengar apa-apa lagi.
"Dia memang dah lama cintakan saya kan?." jawab saya dengan jujur Harraz Afham.Sebab saya nak tahu jawapannya.Saya perlu tahu jawapannya.Saya nak tahu yang saya tak bertepuk sebelah tangan.Beritahu saya ini bukan one sided love.Mickhail cintakan saya jugak kan?.
"Sha nak jawapan yang macam mana?."
Yes or No.Ya atau tidak.Itu yang aku nak tahu.
"The person you're waiting for wasn't me.It's him.Yes.He's loving you for a very long time."
Aku dah agak semua ni.
Setitis air mata mengalir dipipi kanannya.
"You're crying for him again."
Sebab Mickhail terlalu istimewa bagi aku.Sangat istimewa dalam hati aku.Aku takkan menangis untuk seseorang yang bukan untuk aku.
"Awak takkan faham saya sampai bila-bila Harraz."
Dipandangnya lama jejaka yang dahulunya berada di hatinya sejak sekian lama itu.Namun rasa itu kian memudar setelah penantian yang sangat lama itu.
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket Harraz.Saya bukan seseorang yang boleh membahagiakan awak.Dan sampai bila-bila akan macam tu.
We try to hide our feelings out but we forget that our eyes speak.Selama ni aku cuba sembunyikan perasaan pada Mickhail.Tapi aku tak pernah sedar Mickhail tahu perasaan sebenar aku.
You don't understand and I can't explain Harraz.Bertapa sukarnya saya untuk sampai ke tahap ni.Untuk buat Mickhail terima saya.
I love listening to lies when I know the truth.Tapi semua yang Harraz katakan adalah sebuah penipuan yang aku tak dapat nak terima lagi.Kalau dulu mungkin ya.Tapi sekarang tak lagi.
It's not easy to hide this feelings.Aku cuba kawal perasaan bila berhadapan dengan Mickhail tapi hakikatnya aku tak mampu.Aku terlalu cintakan Mickhail Daniel.Dengan sepenuh hati.
"Sha nak balik sekarang." aku nak jumpa Mickhail dan beritahu semuanya.
Lengannya digenggam kemas Harraz.
"Sha..."
"Harraz." pegangan dileraikan.
"It's ends here.Cukuplah Sha tunggu Harraz selama ni."
"Sha...''
Langkah dibawa pergi dari situ.
You know what I don't understand?. Everything.
Semuanya tentang Mickhail Daniel.That guy terlalu banyak menyimpan dan memendam.Susah sangat ke nak luahkannya Mickhail?.
And I...
YOU ARE READING
Pillow Of Love
Romance"Love is when it's not fun with that person."-Raysha Raysha menunggu Harraz demi sebuah impian yang ingin digapai bersama.Hampir setiap hari hidupnya menanti jejaka bernama Harraz itu.Dalam tempoh empat tahun itu juga masa banyak dihabiskan mencari...