Bab 1-How I meet her

245 12 0
                                    

Love is...

When it's not fun to be with that person.

E-mail dibuka.Masih tiada jawapan dari jejaka itu.Empat tahun sudah berlalu.Kenapa jejaka itu tidak pernah menelefonnya langsung?.

Keluhan dilepaskan.

Pandangan dihalakan kearah langit malam.Terdapat berjuta bintang disitu.

"Do you love her?."

Mesti mamat ni famous dikalangan gadis-gadis.

''Who?."

"That niqab girl."

"I don't even know her." aku rasa better dengan niqab girl kot.Sebab yang ni...Tak tahu nak cakap apa.

"Kenapa susah sangat you nak beritahu yang you sayangkan seseorang?.Apa maksud cinta bagi you?."

Aku ingat aku tengah tengok drama Hollywood tadi.Boleh berbahasa Melayu rupanya heroin cerita ni.Jadi ini drama Melayu.

"Love is when nothing goes the way you want."

Huh?.Apa maksudnya tu?.Kena kahwin paksa ke mamat ni?.

Satu mesej masuk ketika itu.

Sha nak tidur dekat rooftop ke?.

Sibuklah abang Raf ni.Orang nak tengok drama Melayu ni.Tengok?.Okaylah sebenarnya aku mencuri dengar je.

Headphone dipakai selepas itu.

Laptop dicapai.

Langkah dibawa pergi dari situ.

Love is when it's not fun to be with that person.When nothing goes the way you want...Yet you still want to be with that person.

Kalau sebuah cinta tanpa keseronokan, tanpa kerelaan, kenapa masih mengharap bersama dengannya?.

Bukan ke itu sebuah pengharapan?.

"Argh.Aku tak boleh tidur." aku nak tidur dekat rooftop tu.

Tapi semenjak seminggu ni tak boleh.Sebab Abang Raf dah tahu yang aku suka tidur dekat rooftop tu.Abang Raf kan.Kalau aku kata aku nak buat kerja dekat rooftop ni ada je la tetiba nak mesej aku suruh cepat-cepat balik apartment.Hish.Masalahnya bukannya jauh pun.Cuma naik lif je dah sampai.

Tak boleh jadi ni.Paling-paling aku tidur situ setengah jam pun jadi la.

"What is she doing here?.Sleep?.''

Baru sahaja ingin mengejutkan gadis itu alarm berbunyi.

Disaat alarm dipadamkan matanya tertumpu pada skrin Iphone X milik gadis itu.

"She's..."

Langkah dibawa pergi dari situ.

"I might be crazy."

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now