Bab 16-Pavlova and him

67 4 0
                                    

Dah lama aku tak pergi sini.Semenjak aku tahu Mickhail tinggal sini dan dia pernah tuduh aku tidur dekat rooftop ni padahal entah bila dia pernah nampak aku tidur sini.

Aku dah tak berani nak lelapkan mata dekat sofa tu lagi.Aku selalu pergi sini weekend je.Hari biasa aku tak datang dah macam dulu.Sebab takut Mickhail datang sini.Dan nampak pulak aku tidur sini.Tak ke aku bakal kena bebel dengan Mickhail?.

Tapi yang drama tu.

Entahlah.Aku tak boleh nak bagi kata putus lagi.Kalau aku katakan hero drama hari tu Mickhail siapa yang heroin nya?.Aku tak dapat cam langsung siapa heroin tu.Ke heroin sebenarnya orang lain?.

Tapi siapa?.Aku tak dapat nak fikir lagi.

Tapi...

Niqab girl.

Siapa dia tu?.I have no idea at all.Aku tak boleh sesuka hati je assume sesiapa sahaja.Sebab aku memang tak tahu siapa dia.

Happy birthday to Mickhail Daniel.Boleh Raysha sampaikan pada Mickhail?

Sampaikan la sendiri.Dok suruh aku apasal?.Ini bukan penghantaran mesej percuma.Datanglah sendiri dekat Mickhail dan sampaikan ucapan tu sendiri.

Harraz memang pengecut.

Kenapa dia mesti pergi tinggalkan aku?.Menghilang tanpa khabar berita dan tiba-tiba balas semua email aku tapi tak kembali?.Mana dia dapat nombor telefon aku pun aku dah pelik sekarang ni.Takkan Mickhail bagi kot?.Nombor telefon Mickhail pun aku tak ada.

Nak sampaikan macam mana kalau Mickhail tak datang sini pun.

"Mickhail takkan datang.Sebab dia bukan kisah pun pasal ni." mesti dia tak ingat hari ni hari jadi dia.Kan Mickhail tu sengal.

Hari jadi sendiri tu.Ish ish ish.Mickhail Daniel.Kesian baru 25 tahun dah ada penyakit.Kesian kesian.

"Mickhail..." senyuman diukir buat jejaka itu.

'Yeah. She's smiling. But don't let that fool you. Look into her eyes. She's breaking inside.'

'It's not always the tears that measure the pain. Sometimes it's the smile we fake.'

'Convincing yourself that you don't care when you know deep down that you care very much.'

'It doesn't take a lot to make your girl happy. In fact, all she really wants is your time, attention, honesty, and loyalty. Remember that it's all about the little things and that's what she cares about most.'

'But I didn't love her. It was all so complicated, like something out of an existential play.'

'Arshia...Please don't fall for anyone else.'

"I'm glad you're here Mickhail Daniel.Happy birthday."

Pavlova cake disua ke arah jejaka itu.

"Oops saya lupa awak tak suka kena suap."

Baru sahaja ingin memasukkan cake kedalam mulut jejaka itu mendahuluinya.

Terpana seketika dirinya dengan tindakan berani jejaka itu.

Mickhail Daniel.

Sebaik aku tak ada penyakit apa-apa.Sebab muka dia sangat dekat dengan aku tadi.Nak kena tumbuk ke?.

Haruman Thierry Mugler menusuk ke deria bau miliknya ketika itu.

"Mickhail..."

Tubuh dipusingkan kearah lain selepas itu.Jantung yang berdegup kencang perlu dihentikan seketika.Boleh tak jangan bila berdepan dengan Mickhail Daniel?.Depan orang lain okay je.Please.

"My parents warned me about the drugs in the streets but never the ones with brown eyes and a heartbeat."

Apa maksudnya dengan ayat tu?.Brown eyes?.Mickhail hazel eyes yang brown eyes tu aku.Apa kaitan dengan tu semua?.Jangan cakap dia sengaja nak kenakan aku dengan semua ni.

"I'm addicted with that..."

Sudu aku berikan pada Mickhail.Aku rasa dah boleh habiskan kek ni.Daripada terus bercakap merepek macam ni.

"Pavlova kan?.Memang sedap ni.Mama saya yang buat.Jom makan."

Kan?.

"Arshia..."

Ini yang buat aku rasa nak balik ni.Jangan macam-macam Mickhail.Saya boleh jerit sekuatnya, sepak awak dan pergi dari sini.

Piano dimainkan.

♬♪♩ I Think I love you

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now