Bab 37-It took so long for us to meet again

51 2 0
                                    

Piano dimainkan.

heeojigi jikjeone geuman
chamjireul motago
aju babo gateun jilmuneul haesseo
uri hoksi heeojiji anheumyeon
an doenyago
ije yaegireul da kkeutnaen huinde

geureoja neodo babogachi
daedabeul motago
meonghani naman barabogo isseo
urin algo isseoseo
neomu jal algo isseoseo
heeojigiga neomu duryeoun geoya

haessari balgaseo
haessari aju ttatteutaeseo
nunmuri mallasseo
saenggakbodan aju ppalli
jugeul geot gataseo
jeongmal sumdo mot swieosseosseo
geunde haessari balgaseo
haessari balgaseo gwaenchanhasseo  

''Aku suka lagu ni.Kenapa menyanyi lagu ni ada pertandingan ke?.''

Asal aku menyanyi je ada pertandingan.Aku kan memang bila-bila masa je akan menghadap piano ni dan menyanyi apa-apa je lagu yang aku suka.Neena ni heol la.

''Everything's fine... or so I pretend.''

Keluhan dilepaskan.

''Sha...''

''Mickhail Daniel.Kenapa mesti...''

Piano dimainkan lagi.

I've been living with a shadow overhead
I've been sleeping with a cloud above my bed
I've been lonely for so long
Trapped in the past, I just can't seem to move on  

All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
Oh oh oh

I've been watching but the stars refuse to shine
I've been searching but I just don't see the signs
I know that it's out there
There's got to be something for my soul somewhere

''Way back into love?.Itu untuk Mickhail.'' hish.Menyampah la nak cakap dengan si Neena ni.

''I don't understand what went wrong.Kenapa Mickhail mesti macam tu.Kenapa jadi macam ni.Aku tak faham la dengan Mickhail tu.Aku tahu cinta bukan satu paksaan.Aku sendiri pun tak pernah paksa hati aku untuk cintakan sesiapa.Tapi Mickhail tak nak cuba cintakan aku ke?.''

Ingat lagi masa malam perkahwinan.Mickhail halau aku dengan ayat dia yang sangat menyakitkan hati tu.Yang buat aku menangis tu.Dan dia juga kalau boleh nak jauhkan jarak antara kami.Dia cuba duduk jauh sebatu.Aku tak bolh dekat dengan dia.Nak masuk bilik dia pun aku tak boleh.Apa semua tu?.Kenapa dengan Mickhail tu?.Dan lepas tu disebabkan aku suka kacau dia dengan datang apartment dia hari-hari dia pun dengan selambanya pergi jual apartment aku tu.Tak tahulah pada siapa.Yang pasti aku menyampah dengan sikap Mikchail yang selamba tapi dia boleh buat tenang je lepas tu.Hurghhh.Aku nak marah dan mengamuk tapi siapa aku nak buat semua tu?.

''Masalahnya kau cintakan Mickhail ke?.'' diam.Aku cintakan Mickhail Daniel ke?.

Yalah.Takkan aku sesuka hati dan selamba bodoh je buat keputusan untuk terima Mickhail kan?.Hish.Boleh tak jangan tanya aku apa perasaan aku pada Mickhail sekarang ni?.

Aku tak ada mood langsung nak jawab soalan tu.Sebab aku tak tahu aku patut berperasaan apa sekarang ni.Yang pasti aku sendiri dah keliru dengan ayat Mickhail yang katakan dia takut untuk merasakan lagi.

Maksudnya dekat situ dia bencikan aku ke apa?.Atau dia memang tak ada perasaan apa-apa pada aku.Macam tu?.Jadi semua ni...Sia-sia?.

Hmmm.Kenapa Mickhail buat macam ni?.

Talian ditamatkan.  

"Get out from my mind." jeritnya tiba-tiba.

Have you ever been so close to crying but you smile anyways?.

No.I'm just scream can't crying anymore.Hurghh.

Stress.

"Maybe it was all for the best.The fact that it took so long for us to meet again..."

Tapi Mickhail masih takut untuk mencintai lagi kan?.Macam mana ni?.

Aku nak kena buat apa sebenarnya?.Jangan ada apa-apa perasaan pada Mickhail?.Macam tu?.Perasaan yang dah ada mana boleh aku campak macam tu je macam senangnya aku cakap nak campak orang ke laut.

The best?.Tak best langsung pun semua ni Mickhail Daniel.

Awak tak faham apa yang saya rasakan selama ni.Menanti seseorang bertahun-tahun.Tapi segalanya sia-sia je.Tu belum lagi kekecewaan yang terpaksa saya hadapi dengan sikap Harraz Afham yang takkan pernah saya faham sampai bila-bila.Ditambah dengan sikap awak yang sukar dijangka lagi.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now