Bab 27-That was mean

59 3 0
                                    

"You cooked all of this?.By yourself?.Why?."

Because I'm your wife.Dan saya akan buat apa-apa sahaja untuk orang yang saya sayang Mickhail Daniel.Cuma awak je yang tak sayang saya.Dengan Harraz.Kan?.Dua-dua sama je.Menyakitkan.

"Ya saya masak sendiri.Sebab awak mesti main makan je apa-apa yang awak suka lepas saya pergi kan?.Saya risaukan semua tu.Sebab tu saya datang.Mickhail...Kenapa awak selalu salah faham dengan saya?."

Diam.Tiada jawapan yang keluar dari jejaka yang cukup selamba tidak memakai pakaian dihadapannya itu.Bahagian atas la.Tak rasa malu ke macam tu?.Dok tayang badan dekat kita?.Sebaik badan cantik.

Tanpa menjawab soalan itu.Dilihat jejaka itu mencapai sudu dan chopstick.Amboi.Bab makan laju je.Walaupun sekarang aku tahu la dah bab 27.Hmm.Mickhail Daniel.

Aku perhatikan Mickhail makan.Serius.Dan betul sangkaan aku.Memang Mickhail Daniel makan sesuka hati je selama ni.Sebab dia kelihatan sangat lapar sekarang ni.

"Boleh tak pakai baju kalau ya pun?.''

Lepas je aku tanya macam tu.Mickhail terus pandang keadaan diri dia.Oo.Lupa la tu diri tengah seksi.

"Sorry..."

Mickhail pergi seketika.Aku syak dia cari baju.

"Why you didn't tell me?." aku tengah bagitahu la tadi.Tak apa kan lambat sikit?.Hehe.Tak la.Sebab aku nampak macam Mickhail lapar sangat tadi.Tu yang malas nak cakap tu.Biar je la kan dia tak pakai baju untuk sementara waktu tadi kan?.Aku bukan orang asing dalam rumah ni.

"Sebab...Oh ya saya nak tinggal sini hari ni." malas nak jawab soalan Mickhail sebenarnya.Dan itu bukanlah satu isu yang besar pun.

Lama Mickhail pandang aku.Apa?.Tak nak bagi aku tinggal sini?.Habis nak aku tinggal dekat mana?.Sebelah?.Sedangkan Mickhail sekarang suami aku?.Memang la kami berjiran.Tapi takkan nak sampai bila-bila kot?.Hish.Ini buat aku rasa marah, sakit hati, menyirap, berasap, dan bila-bila masa boleh campak sesiapa sahaja kedalam laut.

''Takkan saya nak tinggal sebelah kot?.'' aku rasa aku dapat agak apa jawapan Mickhail lepas ni.Sebab apa-apa yang berkaitan dengan aku mana ada dia nak ambil kisah dengan semua tu.Janji dia berada dalam keadaan selamat.Aku?.Lantak pi la.Bak kata orang utara.

''Before this?.''

Aku tak sangka Mickhail akan cakap macam tu.Dia memang menyampah sekarang ni.Aku geram betul dengan perangai macam ni.Hish.

Lengan jejaka itu dicubit.Kuat.

''That was mean Arshia.'' jadi lepas ni ada cita-cita nak kacau aku ke?.

''Atau saya boleh tidur dekat rooftop yang saya suka tu.Tak ada siapa akan halang saya kan?.'' aku dengar Mickhail lepaskan keluhan.Kemudian diraupnya rambut ikal mayang miliknya.

''That was dangerous.''

''Tapi tak ada orang risaukan saya pun.''

''Arshia...''

''I pretend to be firm, when I'm alone, I pretend to be strong Sometimes, it's so hard.''

Piano dihampiri.

''Boleh kan Mickhail?.''

One...

Two...

Three...

''One night.'' heol.Mickhail sangat kedekut.Ini memang melampau teruk ni.

Daheul su issdamyeon eolmana joheulkka
Kkumeseorado if i could stay one more night

''No.'' menyampah la macam ni.Tak boleh ke fikir lagi sekali?.Kenapa kena nak jawab cepat-cepat macam tu?.Nak pergi mana sebenarnya ni?.Dah la tidur satu jam.Lepastu bangun tak pakai baju.Ingat badan dia tu cantik sangat la?.Tak langsung.Menyampah aku ada la.Ya.Aku memang tengah marah sekarang ni.Apa masalah Mickhail sampai nak buat aku macam ni sekali sebenarnya?.Apa yang dia tak puas hati dengan aku?.

Sudah aku nak balik sebelah la kalau macam ni.

Aku takkan berpaling lagi.Kalau...Kalau Mickhail panggil nama aku.Never.

Dia memang tak panggil aku langsung?.How could you Mickhail Daniel.Hish.Tak apa esok aku akan datang lagi apartment dia.Setiap hari aku sanggup.

''When it's start?.'' apa?.Apa yang sejak bila mula ni?.Aku cintakan Mickhail ke?.Sejak dia muncul la.

''Sejak awak muncul depan mata saya.''

Mickhail halakan pandangan kearah lain.

''That wasn't the answer for that question.My question is when it starts? .Is it tonight?.If yes then you have to go tomorrow.''

Apa Mickhail ni?.

''That was mean Mickhail Daniel.'' langkah dibawa keluar dari situ.

''Okay sleep here anytime.'' tak payah pujuk aku la.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now