Bab 7-He's not gonna let me go inside his heart too~

95 5 0
                                    

"Raysha tidur sini?.Hari ni Mick ada sini sampai esok." huh?.Tapi aku okey je.Cuma aku tak bawak baju apa semua la.Dan auntie Maria okey ke?.Takutnya nak tahu reaksi auntie Maria.

Tapi tadi dia nampak macam tak marah dah.Sebenarnya macam ni.Auntie Maria dia bukan tak suka aku.Dia cuma risau anak dia berkawan dengan aku sebab nak main piano.

Ingat aku tak tahu ke masa aku sentuh piano tadi aku dah tahu la berapa lama piano tu tak dimainkan.Nampak sangat Mickhail dah lama tak main piano tu.

Mickhail Daniel.How dare is him.

Piano tu aku belikan untuk dia kot.Mainkan la sebulan sekali ke.

"Hmmm...Saya kena tanya parents saya dulu boleh?."

"Auntie dah call kan.Kejap lagi dah nak masuk zohor.Raysha boleh solat?." anggukan diberikan sebagai jawapan.

"Kalau macam tu Raysha boleh masuk bilik Mick.Solat dekat situ." bilik Mickhail?.Takkan la.Lagipun bilik anak teruna orang tu.Bahaya dimasuki.

"No.Why it has to be my room?.I'm not gonna let she in.In this house where there is a person who living here there are rules.We'll have to abide by it, don't we?."

Mickhail.Dia memang menyakitkan hati.Hish.

"Mia.Kenapa bilik Mick pulak ni?.Bilik sebelah Mick tu kan ada.Raysha masuk situ." entah bila uncle Darien muncul.

Aduh.Muncul pulak papa Mickhail.Buat aku rasa lagi la nak balik.Kalau tadi aku dah tak sedap hati auntie Maria call kan parents aku ni uncle Darien pulak suruh aku masuk bilik sebelah bilik Mickhail.

"Raysha boleh masuk bilik tu sekarang." disaat itu semua orang sudah berlalu.

Tinggal dirinya dan jejaka itu.

Apa lagi.Laju-laju la dirinya lari ke tangga.Boleh ambil kesempatan tengok bilik Mickhail.Aku pernah masuk dulu.Sekali.Tapi dah empat tahun berlalu.Mungkin bilik tu dah berubah.Aku nak jugak tahu apa perubahan tu.

Entah bila tangannya digenggam kemas jejaka itu.Sangat erat.

"you shouldn't be running on boys room like that."

Jantung berdegup kencang disaat itu.

"I'm not gonna let you in."

Jejaka itu meninggalkannya sendirian di situ.

Ini mendatangkan kemarahan.Dahlah sesuka hati pegang tangan aku.Tak suka betul la.Dia tu siapa nak pegang tangan aku?.

Bilik itu dimasuki.Cantik.Seolah direka khas untuknya.Hampir keseluruhan warna didalam bilik itu purple.Cantik sangat.Favourite colour aku tu.

Tudung ditanggalkan.Rambut ikal mayang paras bahu itu dibiar lepas.Jaket yang menutupi lengannya juga ditanggalkan.

Langkah dibawa ke balkoni bilik itu.

Pandangan dihalakan kebawah.Tiada sesiapa di kawasan sekitar swimming pool.Nak pergi situ la malam ni.

"Did you forget where you are right now?."

Apa?.Aku tak kan masuk bilik dia la.

"Your scarve..." omo.Aku lupa.Kenapa tegur?.

Aku tundukkan pandangan.Malunya nak pandang Mickhail.Dia dah nampak.

"Sejak bila Raysha berhijab?." tanya auntie Maria.

"Empat tahun lepas."

"Raysha buat apa sekarang?." soalan auntie Maria kali ni buat dirinya teragak-agak untuk menjawabnya.

"Saya buka Cafe dengan kawan universiti."

"Oh.Dah tak main piano lagi?." senyuman diberikan sebelum menjawab soalan itu.

"Tak seaktif dulu.Mama dengan papa minta saya untuk fokus dalam bidang yang saya minat.''

"Mick pun dah tak main piano lagi.Lepas kelas piano tu tutup.Sekarang dia fokus jaga hotel uncle.Raysha boleh datang situ kalau nak.Nama hotel tu..."

Betullah.Mickhail dah tak main piano lagi.

"Daddy..."

Uncle Darien tak sempat nak sebut nama hotel tu Mickhail dah menyibuk.Hish.

Tak apa.Aku akan cari hotel tu sampai dapat.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now