"Do you still love him?.Like this?."
Soalan bodoh apa yang Harraz tanya aku ni?.Dah tahu jawapan kan?.Kenapa mesti tanya aku lagi?.Kenapa mesti nak menyakitkan hati aku?.Kenapa mesti macam tu?.Perlu ke tanya aku semua tu?.
Sabar Raysha.Dua lelaki yang pernah bergelar kawan baik aku.Sekarang menguji aku dengan perasaan lain.Yang lebih daripada tu.
''Lagu ni bukan untuk Sha pun , Harraz pun tahu kan?.''
Dipandangnya gadis cantik comel yang selamanya akan berada didalam dasar hatinya itu lama.Lagu ni memang untuk gadis itu pun.Dia tahu Mickhail Daniel yang menyanyikan lagu ini untuk gadis itu.Mickhail Daniel katakan lagu ini untuk meluahkan perasaan pada gadis yang dicintai Mickhail itu.Tetapi dalam kata-kata yang sedih.Hmmm.
''Always...''
''Tapi tak bagi Mickhail ,Sha." boleh tak jangan...Eii.Malas la nak bincang sebab Harraz dah besar kan?.Jangan buat perangai macam seorang baby boleh tak?.Harraz bukannya baby Harraz.Tapi Harraz Afham.Umur pun dah 25 tahun.Hish.
"Mana awak tahu?.Boleh tak jangan buat kesimpulan sendiri?."
Langkah dibawa pergi dari situ.
Hish.Rosak mood aku.Ingat aku nak sangat la pergi sini sebenarnya?.Kalau Harraz tak ajak aku sendiri takkan terhegeh-hegeh nak tengok Mickhail malam ni.Aku biarkan dan tak peduli dengan semua tu tau.
Hish.
Harraz memang...
Mickhail pun satu kenapa nak kena menyakitkan hati aku?.
Tiba-tiba...
"Mickhail..." sekilas.Langkah dibawa pergi dari situ.Secepatnya.Tak nak jumpa Mickhail buat masa ni.Sebab Mickhail kan dah jauh sebatu sekarang dengan aku.Sangat jauh.
"Arshia wait..." digenggamnya lengan gadis itu.Kuat.
"How could an angel break my heart?."
Anak mata hazel itu merenung tepat kearahnya.Angel?.Bidadari kan maksud dia?.Dalam bahasa korea digelar cheonsa?.
Huh?.Apa yang Mickhail merepek ni?.Aku...Tak boleh jadi.Bila-bila masa aku akan menangis depan Mickhail.Dan kenapa begitu mudahnya aku menangis depan Mickhail selama ni?.
"Don't say that when you don't know the inside Mickhail Daniel."
Kali ni aku betul-betul menangis.Depan Mickhail.Untuk kali yang ke berapa.Aku pun tak tahu.
'How could you Mickhail when every part of me wants you.'
Pegangan di lengannya dilepaskan kasar.
"Are you okay?." muncul Harraz Afham ketika itu.Aduh.Kenapa nak kena muncul Harraz pulak ni?.Dia ni memang ada di mana-mana ke apa ni?.
''She's mine now Harraz."
"Kalau kau boleh jaga dia elok-elok Mickhail.Apa yang aku nampak dia banyak kecewa bersama kau." siapa Harraz nak buat kesimpulan merapu macam tu?.Aku cuma rasa sakit hati dengan tuduhan merepek Mickhail je.Aku tak kecewa pun.Malah tak rasa marah pun.Bengang sikit ada la.Dan aku kalau rasa bengang memang aku akan pergi dari situasi tu.Tu yang aku seminggu dah tak jumpa Mickhail tu.
Aku nampak aura lain dalam mata hazel milik Mickhail.Macam marah je.Takutnya.
''Enough Harraz.I belong to him.Okay?.''
Malas la nak gaduh benda macam ni.Lagipun kami bukan budak tadika lagi.Dah besar dah.Harraz dan Mickhail memang suka bergaduh benda yang aku sendiri tak faham.Sampai sekarang aku tak faham apa pertegangan diorang berdua ni.Nampak okay dan baik-baik je.Tapi macam ada sesuatu yang aku tak pernah tahu dan sampai sekarang aku tak tahu.Apa masalahnya sebenarnya?.Aku sendiri tak tahu semua tu.
Aku pandang Mickhail.Lama.Dia tak rasa ke nak minta maaf dengan aku?.Sebab dah sakitkan hati aku hari tu?.
''Arshia...'' Mickhail genggam tangan aku.Dan pergi dari situ.
Diam.
''Where are you going now?.Your apartment or mama papa house hmm?.'' kenapa tak sebut apartment Mickhail?.Kenapa tak sebut our house ke?.Kenapa tak sebut yang tu Mickhail?.Kenapa ye?.Dan kenapa aku je?.Mickhail nak pergi mana lepas ni?.
''Apartment saya.'' diam je lepas tu.Mickhail fokus dengan pemanduan dia.Dan aku?.Tertanya-tanya kenapa Mickhail jadi macam ni.Hmm.
YOU ARE READING
Pillow Of Love
Romance"Love is when it's not fun with that person."-Raysha Raysha menunggu Harraz demi sebuah impian yang ingin digapai bersama.Hampir setiap hari hidupnya menanti jejaka bernama Harraz itu.Dalam tempoh empat tahun itu juga masa banyak dihabiskan mencari...