Bab 46-One More Time

221 2 1
                                    

Kedengaran piano dimainkan ketika itu.

ONE MORE TIME•••

Siapa?.Eii tak kan la Mickhail.

Tubuh disandarkan pada dinding sebelah bilik piano miliknya itu.

Tapi ni suara Mickhail.

Lamanya aku tak dengar lagu ni.Dulu aku dan Mickhail memang selalu berlatih dengan lagu Korea.Harraz je yang suka berlatih dengan lagu inggeris.Aku dan Mickhail sukakan genre balada.Jadi sesuai untuk imej dia.Aku?.Entahlah.Aku pun minat lagu balada rasanya.Bukan sebab ikut Mickhail ye.Nak tahu?.Disaat jari jemari Mickhail memainkan piano dan disaat kedengaran bunyi not piano tu.Hati ni selalu tak keruan.Setiap kali Mickhail mainkan piano.Dah lama dah perasaan tu sebenarnya.Aku tak sangka rasa tu adalah sebuah cinta.Aku memang cintakan Mickhail.Dan sejak dulu aku memang menantinya.

Tapi Mickhail bukannya sukakan aku pun.Dia.Aku tak tahu Mickhail sukakan siapa.Sampai sekarang.

"Sha dah lama cintakan dia kan?."

Abang Raf.

Sejak bila pulak dia muncul dekat sini ni?.

"Entah.Tak tahu."

Langkah dibawa pergi dari situ.Aku nak pergi taman dekat kawasan ni la.Dah lama tak berjogging.Rajinkan diri kejap la.

"It's been a long time Mickhail." muncul Rafiqin Arshad ketika itu.Menghentikan tingkahlakunya seketika.

"I never stop playing this.I came back because of her.Eventhough from the start I have to deny that feelings.But she changed everything."

"I know.Kalau tak kau takkan buat keputusan ni.Takkan kau buat semua ni tanpa rasa cinta kan?." ditepuknya bahu tegap milik adik iparnya itu.Semoga kebahagiaan milik mereka berdua juga pada akhirnya.Mereka masih dalam fasa bermain tarik tali lagi ketika ini.Masanya akan tiba jua.

"Where's her?."

Rafiqin Arshad menjongketkan bahunya.

•••

"I don’t need you to like me.I need you to love me." ucapnya pada screen Iphone Xs Max miliknya itu.Wallpaper nya gambar jejaka itu.

"Who?."

Heol.Ini kan suara Mickhail.Eii.Takkan la.

Dipusingkan tubuhnya menghadap pemilik suara itu.

Mickhail Daniel.

Macam mana dia boleh tahu aku dekat sini?.Ekori aku ke?.Hish.Buat apa?.Aku takkan lari la.Aku bukannya budak kecil yang akan merajuk dan menangis.Pastu cari tempat untuk tenangkan fikiran.No.Bukan aku.Walaupun hakikatnya itulah yang aku lakukan selama ni.Mickhail je yang faham semua tu.Walaupun aku tak faham apa yang Mickhail rasakan.

"Buat apa dekat sini?."

Soalan gadis itu tidak dijawab.Diambilnya tempat duduk disebelah gadis itu.

"Too many things are happening.You are the reason behind all of this..."

Apa?.Nak cakap semuanya salah aku semuanya berlaku?.Salah aku ke berjumpa kembali dengan Mickhail?.Salah aku ke terjalinnya ikatan antara kami?.Salah aku ke semua tu?.Mickhail yang hulurkan salam persahabatan dan Mickhail jugak la yang mulakan semua ni.Takkan salah aku kot?.Aku tak faham la dengan Mickhail.

"I'm so foolish for not knowing what's inside your heart.Because of me you have been through all of this.Because of me you..."

"Mickhail."

"I'm sorry for being the reason behind all of those your gathering tears.I'm sorry."

Mickhail ni sampai bila nak cakap macam ni?.Aku dah penat ni sebagai author nak menaip ayat balada dia.Hmm.

"Thank you for teaching me about love.Thank you..."

"Mickhail Daniel.Awak akan berhenti ke tak ni?."

"What?."

Hish.Bagitahu je la yang dia pun cintakan aku.Susah sangat ke?.Nak bermadah dulu.Kalau ya pun dalam bahasa Melayu la.Ish.

"I love you Raysha Arshia.It will always be like that.It's always you and it will always you from the start."

"Hmmm.Boleh tak beri saya satu saat untuk jawab?."

"Arshia..."

"Okay okay.I love you too Mickhail Daniel."

"Sincere Arshia."

"Saya dah lama jujur dengan seikhlas hati.Awak je yang tak faham."

"Because it doesn't seem right to let a girl choose me..." lantas disambung gadis yang setia duduk disebelahnya itu.

"You would rather choose the girl you devote yourself to."

Senyuman diukir buat jejaka yang dahulu kini dan selama-lamanya akan mengisi ruangan hatinya itu.

*TAMAT*

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now