Piano dimainkan.
"Nice song young girl." suara ni.
Pandangan dihalakan kearah pemilik suara itu.Tanpa sedar setitis air matanya mengalir.
Harraz Afham.
Dia...
Kenapa dia muncul waktu ni?.Kenapa dia muncul?.Air mata yang mengalir dikesat.It won't happen again.To cry that I miss him.Aku tak pernah rindukan Harraz Afham.Siapa kata aku cari Harraz sebab aku cintakan dia?.Siapa kata sebab aku rindukan dia?.Semua tu tak masuk akal.
"Neena new costumer.Serve him.Please."
Aku nak balik sekarang.Aku tak peduli dah Harraz nak muncul dekat sini lagi.Harraz dan aku hubungan sekarang adalah hubungan yang awkward.Aku tak nak jumpa Harraz lagi buat masa ni.
"Saya nak jumpa Raysha."
Oh ya?.Tapi saya tak nak jumpa awak Harraz.Tak nak jumpa awak langsung pun.Sila balik ataupun buat-buat tak kenal aku.Kalau tak aku balik sekarang.
Baru sahaja kaki ingin melangkah...
"Because I was sorry."
Langkah terhenti disaat itu.Aku tak salah dengar kan?.Harraz Afham tengah minta maaf pada aku kan?.
"I want to take and I want to hold it all back."
Tapi aku tak berharap lebih sebenarnya.Harraz dah salah faham.
"Neena..." aku nak balik ni.Cepat la uruskan Harraz ni.
Masa tu aku terpandang seseorang.
"Mickhail.I won't turn back.I want you.Saya setuju terima awak." dipandangnya gadis yang sangat cantik memakai duck scarves green songket itu.
"What are you..." saying ke?.Aku dalam situasi kena selamatkan diri sendiri baru fikir tentang orang lain sekarang ni.Boleh tak buat reaksi yang positif sikit.Yang tak nampak macam aku terdesak nak pergi dari sini?.Mickhail?.
Anak mata hazel milik Mickhail terarah pada Harraz Afham disaat itu.Mungkin Mickhail dah faham kenapa aku cakap macam tu.
"Harraz.Long time no see."
Sangat-sangat lama.Empat tahun dah.Boleh Mickhail sebut ayat tu dengan tenang?.Tanpa rasa marah?.Aku rasa nak campak Harraz dekat laut dalam sekarang ni.Cuma kena ada seseorang tolong aku angkat dia la.
"Raysha Arshia and Mickhail Daniel.I really miss both of you."
Ya ke?.Kalau rindukan kami dah lama la awak balik Harraz.Bila-bila masa je awak boleh balik sini.Tak ada salahnya pun.Harraz bukan penjenayah yang di blacklist pun.Dia cuma penjenayah dalam memori aku.Penjenayah yang cuba untuk menjadi baik semula.
"Men don't get touchy feely with each other Harraz.''
Jelingan diberikan pada Mickhail.Jadi nak cakap aku terlalu rindukan Harraz lah ni?.Memang ya pun.Sebagai seorang rakan yang menunggu kepulangan rakannya.Dan kini dia dah kembali.Aku kalau boleh nak menangis sekarang ni.Sebab Harraz dah balik.Tapi...Rasa tu dah hilang.Sekarang aku rasa nak marah Harraz.Kenapa dia buat aku macam ni?.Why does my heart feel like it's being sliced?.
"Did you really miss us, me or just her?."
Diam.Tiada jawapan daripada rakan lama yang hampir empat tahun tidak ditemuinya itu.
Tiba-tiba...
''Just her." jawapan jujur diberikan pada Mickhail Daniel.
Sah.Memang Harraz Afham menyimpan perasaan pada Raysha Arshia.Selama ni.Bagaimana dengannya?.Apa akan jadi pada hubungannya dengan gadis itu selepas ini?.Gadis itu pun mencintai Harraz kan?.
"She's my fiancee now Harraz." ucapnya disaat anak mata hazel miliknya terpandang sebentuk cincin swarovski yang diberikan untuk gadis itu.
"You're insecure?." soalan itu mencabar jiwa lelakinya.
Hanya pandangan sepi diberikan pada jejaka bernama Harraz Afham itu.Namun pandangan itu hanya difahami oleh mereka.
YOU ARE READING
Pillow Of Love
Romance"Love is when it's not fun with that person."-Raysha Raysha menunggu Harraz demi sebuah impian yang ingin digapai bersama.Hampir setiap hari hidupnya menanti jejaka bernama Harraz itu.Dalam tempoh empat tahun itu juga masa banyak dihabiskan mencari...