Bab 29-Divergent guy T.H.J

54 3 0
                                    

''What?.'' ni mesti sebab Mickhail Daniel.Sampai hati dia jual apartment aku dekat orang?.Siapa manusia malang tu?.

Aku nak cari Mickhail sekarang ni dan marah dia.Aku peduli apa semua tu.Ting.Pintu lif terbuka.Laju-laju dia masuk.Tubuhnya terlanggar seseorang ketika itu.

''Sorry.'' kacak.Muka macam pelakon Divergent tu.Yang Theo James tu.Uii uii.Sangat kacak.Tapi kalau kacak tapi menyampah tak seronok jugak.Hmm.

Sebab tak nak aku selalu datang apartment dia ke dia buat macam ni?.Ingat aku tak akan datang jugak ke?.Aku akan datang jugak sampai dengan rela hati Mickhail benarkan aku sendiri ada dalam apartment tu.Hehe.Tunggu.

"You're an expert at sorry and keeping the lines blurry."

Apahal dia ni?.Nak cari pasal dengan aku jugak ke?.Geng Mickhail Daniel ke?.

"Love isn't hard to find, trust is."

Hish mamat muka macam Theo ni dah kenapa?.Betul-betul nak cari pasal dengan aku ke?.

Boleh tak...

"You look angry now.Who..."

"My husband."

''Oh.You're married young women.I'm Tengku Harriz James of divergent.Just kidding.I also have one...''

''Husband?.''

''Heol a fiancee.'' oh.Heok.Aku ingat mamat ni g.a.y.Sebaik.

''Rose kan?.Saya ingat la muka awak.Awak ni siapa sebenarnya huh?.Kenapa buat Rose macam tu?.''

''Divergent.''

''Nak kena campak dalam laut ke?.'' ketawa kedengaran selepas itu.Aku tak buat lawak la.Aku boleh je nak campak mamat ni sekarang.Cuma kami jauh daripada laut je.

Diam.Aku kecilkan mata pandang jejaka yang kurang sikit kacak daripada Mickhail tu.

''Yes, breakups are painful... but not as painful as staying in a relationship that makes you unhappy.'' ambik kau.Ingat kau je boleh cakap sesuatu yang menyakitkan pada aku?.Aku pun boleh la.Hehe.Senyum jahat sikit.

Lif terbuka disaat itu.

''Mickhail I tak sangka akan berjiran dengan you.Mesti akan seronok lepas ni.'' keluar je dari lif aku ternampak si sesumpah geletis tu.Dia nak apa lagi dengan Mickhail?.

Penumbuk ni bila-bila masa akan melayang dekat sesumpah geletis tu.

Pusing dan masuk lif semula la.

''Why...'' hish.Divergent ni lagi.Bosan wei.

''Diam.'' stress aku macam ni.Mana sesumpah tu tahu Mickhail tinggal situ?.Siapa yang...Hish.

Huwaa...

Setitis air mata mengalir selepas itu.

"Hey..."

Wajah ditutup dengan kedua tapak tangan.Tangisan dihamburkan disitu.

"I bawak you tempat Rose.Okay tak macam tu?."

Anggukan diberikan sebagai jawapan.

Rose's Apartment~

"Sha." dipeluknya tubuh langsing itu.

I miss her.Long time no see friend.Last jumpa Rose masa kami masuk satu pertandingan piano masa tu Rose hebat sangat dia main piano sambil nyanyi lagu Blackpink yang Ddu ddu ddu tu.Sedap.Sangat sedap.Tapi aku paling suka Rose nyanyi lagu Butterfly.

"Kenapa awak yang hantar Raysha?." okay.Nampaknya hubungan mereka tidak berapa baik.

"Kami jumpa dekat dalam lif.She's crying and..." pintu ditutup selepas itu.

"Kenapa buat macam tu?." selambanya.Kalau aku buat macam tu Mickhail akan selamba jugak.Aku yang kena la tapi nya.Hmm.

"Dia tak habis-habis dengan Divergent dia kan Sha?.Aku tak percaya langsung semua perkara mengarut macam tu.So apa cerita perkahwinan dan impian kau?."

Diam.Tak nak cerita pada siapa-siapa sebenarnya.Hmmm.

"Okay."

''Okay.So apa kita nak buat malam ni?.Karaoke nak?.''

Hmm.Aku ikut je.

"Boleh je." maka bermulalah agenda pada malam itu.

Lupakan seketika masalah tu.Mungkin esok boleh sambung balik.

"Mickhail cintakan kau Sha.He's trully real do that."

Ya ke?.Kalau percintaan memang tak seperti yang aku harapkan ke?.Macam tu ya?.

"Nothing goes the way you want..."

Ayat tu...Kembali menerjah ke dalam fikiran aku.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now