Mickhail...Tak pernah lupakan impian dia rupanya.Aku yang tak pernah faham dia selama ni.
"Arshia..." omo.Dia tahu aku tengokkan dia la.Macam mana ni?.Kantoi?.Takkan nak cakap macam ni pulak.
"Saya cuma nak pergi kitchen ye.Memang lalu sini." peduli apa aku dengan pandangan Mickhail.Aku bukan nak sangat dengar lagu tu.Tapi aku tak sengaja terdengar.Tadi.
"Can't you be honest when the person that you talk to is me?."
Diam.
Kenapa setiap kata-kata Mickhail Daniel macam duri yang sangat sakit kalau tertusuk olehnya?.Ke aku yang terlalu lemah depan Mickhail?.Tu yang aku selamba dan tanpa fikirkan apa-apa aku boleh menangis dan buat semua perkara bodoh depan dia?.
"Saya nak duduk sebelah awak.Boleh ke?."
Fikir.Mickhail memang suka macam tu kan?.Fine.Aku tak boleh buat macam tu.Tak seharusnya aku tanya soalan tu.Sebab jawapannya aku dah tahu pun.
"Why are you silent?.Tak boleh kan?.Fine."
Ya.Mickhail masih tak jawab soalan aku.Dia pilih untuk diam.
'Can't you give me the answer when the person who asked you a question is me Mickhail?.'
"Okay." macam tak ikhlas je.Baik tak payah.Tapi aku nak sangat duduk sebelah dia.Sebab dia wangi sangat.Haruman Thierry Mugler tu.Aku sangat sukakannya.
"Why do we close our eyes when we pray, cry, kiss or dream?."
Huh?.Soalan menyakitkan hati aku ke apa ni?.Tanya la soalan lain yang tak menyakitkan hati boleh tak?.Mickhail memang suka macam ni kan?.Hish.Ni yang malas nak duduk sebelah Mickhail ni.
"Because the most beautiful things in life are not seen but felt by the heart.We're so fine right?."
Menyampahnya.
"Yes, we're so fine Mickhail."
'Stay real, stay loyal, or stay away from me...'
Dipandangnya lama gadis yang hampir sebulan bergelar isterinya itu.
I said I was fine, but I never said it didn’t hurt.
It's okay because...
Getting hurt is a part of loving someone.
Feelings can be controlled, but tears never lie.
His face.His smile.His eyes.His voice. Him.
"When I kiss you that night, kenapa awak tak marah saya?." diam.
Sebab aku ada hak tu kan?.Memang la Mickhail takkan marah.Tapi...Mickhail kan tak suka orang sentuh dia?.Itu dah lebih kan?.Kenapa dia tak marah aku?.Okay then...Jom kita cuba lagi sekali untuk tengok apa tindakan Mickhail lepas ni.Dia akan marah ke atau...
Kali ini mata dibuka.Dilihat jejaka itu menutup mata.Lama kemudian baru dilepaskan.
Anak mata hazel itu memandang tepat kearahnya.
Alamak.Mickhail nak marah aku ke?.Aku akan kena marah ke?.
"Do you really like to do that suddenly?." soalan tu.Mickhail tak marah aku la.Dia cuma...Entahlah.Yang pasti Mickhail tak marah aku.
"I'm just a normal girl not a pervert.Lagipun mungkin sebab awak terlalu..." ayat terhenti disitu.Terlalu apa ye?.
"Too seductive?."
Huh?.Bukanlah.Tapi memang ya pun.Bibir merah yang Mickhail miliki memang lembut untuk tak disentuh oleh sesiapa.Kan?.Aku...
''Stop it Mickhail Daniel." senyuman terukir dibibir lembut itu.
"Then I can't stop you Arshia.Just don't make any other movement please.I just worried that you will scared of me and won't come close to me like this."
What?.Mickhail tengah perli aku ke apa ni?.
Tapi betullah.Aku cuba dekatkan jarak yang Mickhail ciptakan.Serapat-rapatnya.Kan?.
Hish.
Langkah dibawa pergi dari situ.Malunya.Kenapa aku buat macam tu?.Macam mana nak berdepan dengan Mickhail lepas ni?.
YOU ARE READING
Pillow Of Love
Romance"Love is when it's not fun with that person."-Raysha Raysha menunggu Harraz demi sebuah impian yang ingin digapai bersama.Hampir setiap hari hidupnya menanti jejaka bernama Harraz itu.Dalam tempoh empat tahun itu juga masa banyak dihabiskan mencari...