Bab 18-I took a step first

80 3 0
                                    

"Abang Raf takkan faham semua ni.Sha pun tak faham apa yang Sha rasa sekarang ni.Sha..."

Kalaulah abang Raf ada dekat sebelah aku sekarang aku akan luahkan semuanya.Apa yang aku pendam selama ni.Aku nak ceritakan pada abang Raf macam mana sukarnya situasi sekarang.Kenapa abang Raf lama sangat dekat Korea tu?.

Pandangan dihalakan kearah langit malam.Bintang yang bersinar di langit malam kelihatan sangat cantik ketika itu.

Cincin di jari dilihat.Lama.

Betul ke keputusan yang aku buat ni?.Aku takkan sakit dan kecewakan hati sesiapa kan?.Mickhail dan Harraz.Macam mana hubungan persahabatan kami lepas ni?.

"Where I'm looking at?." soalan itu diajukan pada dirinya sendiri.

Raysha Arshia.Aku rasa baik kau pulangkan balik cincin tu.Ini bukan keputusan yang baik dengan setuju jadi milik Mickhail Daniel.Keputusan yang terbaik adalah leraikan ikatan pertunangan tu.

Tapi aku akan kecewakan mama, papa, auntie Maria dan uncle Darien.Aku jugak akan kecewakan abang Raf. Dan yang paling aku kecewakan nanti adalah Mickhail sendiri.

Jantung yang berdegup kencang setiap kali nampak Mickhail.Itu juga sesuatu yang aku akan hilang nanti.

Aku tak nak.Dalam masa yang sama aku kena fikirkan perasaan semua orang.

"Because I was sorry..."

Kalaulah semudah tu aku boleh minta maaf dengan semua orang aku dah lama buat.Macam Harraz.Senang dan mudahnya dia minta maaf lepas pergi macam tu je.

Muncul kembali dalam hidup aku.Tak tahu ke berapa tahun aku alami saat dan masa-masa yang sukar tanpa dia?.Dia boleh minta maaf macam tu je?.Ya memang salah dia.Tapi permintaan maaf dia bukanlah sesuatu yang aku harapkan sebenarnya.

Dia tak rasa ke aku masih berharap dia, Mickhail dan aku terus capai impian kami dulu sama-sama?.

Mata dipejamkan seketika.

'I took a step first, I closed my eyes and just took a step.'

Mungkin inilah keputusan yang terbaik untuk semua.

Harraz?.Macam mana dengan Harraz Afham?.Lepas je aku jumpa Harraz hari tu Harraz terus pergi semula.Mungkin dia sekadar nak beritahu yang dia tak nak capai impian kami tu sama-sama.Kalau tak dia masih ada dekat sini lagi kan?.

'I don't wanna let him go like that, I really don't like that feelings where's I need to decide something.'

Mickhail...

Mesej itu dipadam.

Wanna sleep over there?.Back to your apartment and as fast as possible get into your room.

Mana Mickhail tahu aku ada dekat sini?.

Jangan-jangan Mickhail pasang spy tak?.Eii.Ingat ni running man ke?.Heol.Takkan la betul-betul pulak?.Pandangan dihalakan kearah serata kawasan rooftop itu.

Tak ada pun.Seolma.Takkan la kan?.Mickhail nak kongkong aku ke ni?.Tapi Mickhail bukan jenis yang macam tu.Dia jenis yang tak kisah sangat dengan siapa aku nak berkawan.Dan aku pun tak kisah Mickhail nak berkawan dengan sesiapa pun.

This is weird.Macam mana Mickhail boleh tahu aku ada dekat sini?.

Saya dekat apartment la

Tipu.

Arshia

Dia tahu aku menipu.Wow.Hebatlah Mickhail ni.Dia tahu aku dekat mana.He's like an avenger.Ada kuasa agaknya.Punyalah aku menyusup keluar secara diam-diam tadi.Biar dia tak tahu aku dekat sini.Tup tup satu mesej sampai.Hish.Ini boleh mendatangkan kepelikan dalam diri ini.

Okay.Saya balik sekarang

Sebab aku tahu aku takkan boleh ke sini selalu lepas ni sebab tu aku datang sini.Ada dua minggu lagi sebelum majlis pernikahan tu.

Pernikahan?.Takutnya.Dengar kahwin pun aku dah seram sebenarnya.Masuk hari ni dah hampir 2 minggu aku jadi tunang kepada Mickhail.

Betullah kata mama.Kawan lama sangat pun tak elok jugak.Kan betul aku akan disatukan dengan Mickhail.

Tapi yang bab cintakan Mickhail tu.Aku belum sampai ke tahap tu eh.Dalam fasa.Untuk cintakan Mickhail...Masih perlukan masa.Tak semudah tu.

Berbincang tentang ni.Macam mana perasaan Mickhail pada aku sebenarnya?.After four years, masih sama atau...

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now