''Yes, breakups are painful... but not as painful as staying in a relationship that makes you unhappy.'' Harraz curi ayat aku ke apa ni?.Ini kan ayat yang aku cakap dekat Tengku Harriz James masa dekat lif hari tu.Sama kan?.Apa maksud Harraz?.
''I hate arguing with someone who I really care about...''
Maksudnya?.Harraz masih peduli tentang aku ke apa ni?.Kenapa Harraz bersikap pelik sekarang ni?.Kenapa cakap macam tu pada aku?.
''All I wanted was a chance.''
Huh?.
''Harraz Afham...You know she's my wife now.Never.You'll never have that chance again.''
Kali ni Mickhail tarik tangan aku dan pergi dari situ.
''Cancel it.Your campfire preparations.'' Mickhail marah ke?.Tapi tak nak.Aku takkan batalkannya.Aku dah rancang semuanya.
''No.Itu impian saya Mickhail.''
''Arshia...''
''Mickhail awak tak boleh buat macam ni.Saya takkan buat macam tu.Dah lama saya nak pergi campfire ni.'' terlihat keresahan diwajah kacak Mickhail.
''Just go with me.Just us.Not together with him...''
''Bukan Harraz je yang ikut Mickhail kan ada yang lain.'' takkan la Mickhail nak rosakkan macam tu je?.Ini tidak boleh dibiarkan.Never.
''Thả nı s̄ìng thī̀ khuṇ t̂xngkār.'' saya boleh faham la ayat tu Mickhail Daniel.'Do what you want?'.Hish.
Aku pun ada darah Thailand la.Lupa ke?.
''I really hate him back and then.'' itu bukan hate tapi jealous kan Mickhail?.Kenapa tak cakap je?.Susah sangat ke Mickhail Daniel nak cakap dia sebenarnya cemburu aku dengan Harraz?.
Dan daripada mana Harraz tahu aku tak bahagia dengan Mickhail?.Bencilah dengan sikap sesuka hati Harraz ni.
"Saya tak pernah bencikan Harraz.Tapi saya benci dengan sikap dia."
Langkah dibawa pergi dari situ.
"Where are you going Arshia?."
''Cafe saya."
•••°°°•••°°°•••°°°•••°°°•••°°°•••°°°•••°°°•••
Piano dimainkan.
Neowa naega hamkke uriga
Gachi deulleoanja
Seororeul bwarabolkka"Bila nak ada balik rainbow bagel ni?."
Sekarang.Nampak macam aku kena batalkan perancangan campfire aku ni.Sebab Mickhail dah keluarkan arahan yang perlu dipatuhi.Kuasa veto tu.Hmm.Impian kedua aku tu.Kenapa Mickhail buat macam ni?.
"Sha..."
"Mulai sekarang.Hari ni aku nak buat rainbow bagel banyak-banyak.Tak nak balik rumah.Nak tidur sini." setitis air mata mengalir.
''Kenapa ni?."
"Mickhail..." air mata berterusan mengalir selepas itu.Huwaa.Tak tahu kenapa rasa nak menangis sangat.Tapi tak apa Neena dah selalu nampak kekecewaan aku.Dia paling kenal aku daripada Harraz dan Mickhail.Walaupun kami hanya berkawan setahun lebih je.
"Tidur rumah aku malam ni.Nak?.'' anggukan diberikan sebagai jawapan.
"Let's start." misi membuat rainbow bagel dimulakan selepas itu.
"Mickhail kata apa?."
"Dia suruh aku batalkan semua tu Neena.Aku tak nak la sebab tu impian kedua aku.Tapi..." air mata mengalir lagi.
Sensitif sungguh rakan baiknya itu semenjak berkahwin ni.Hmm.Nasib baik cantik orangnya.Dapat yang entah apa-apa.Malaslah nak sebut.Hmmmm.
"Tapi kau kena dengar cakap Mickhail."
Sebab tu la aku sedih Aqmar Amaneena.Tak faham lagi ke?.Aduh.Malas la nak cakap dengan orang sengal ni.Nasib baik kawan.
Keluhan dilepaskan.
Mickhail Daniel dan Harraz Afham.Dua-dua pun aku tak faham.Kenapa dua-dua aku kenal?.Kenapa aku diperkenalkan dan dipertemukan dengan dua orang jejaka yang sukar untuk difahami ni?.Hmmm.
When the nice guy loses his patience the devil shivers.
Takkan la Mickhail...Eiii.Takkan la Mickhail jadi jahat pulak.Yang jahat tu cuma Yasmien je okay.
It's in the eyes.Always the eyes.Mickhail Daniel eyes.Always his eyes.That hazel eyes.
YOU ARE READING
Pillow Of Love
Romance"Love is when it's not fun with that person."-Raysha Raysha menunggu Harraz demi sebuah impian yang ingin digapai bersama.Hampir setiap hari hidupnya menanti jejaka bernama Harraz itu.Dalam tempoh empat tahun itu juga masa banyak dihabiskan mencari...