Bab 35-I just can't hate him

52 2 0
                                    

''I hate feeling alone, like no one is there for me and no one will ever be." keluhan dilepaskan.Langkah dibawa ke balkoni apartment itu.

Siapa jiran Mickhail Daniel?. 

Takkan Yasmien Hawani si sesumpah geletis tu kan?.

''Arshia...'' Mickhail suka panggil aku dengan nama tu kan?.Kenapa tak panggil aku Sha macam semua orang panggil aku?.Kenapa dia mesti berbeza dengan orang lain?.Kenapa segalanya tentang Mickhail dah berbeza dengan diri dia yang aku kenal empat tahun dulu?.Apa yang dah buat Mickhail berubah macam tu sekali?.

Kenapa dia jadi macam ni?.Sebab impian tu ke?.Eii.Takkan la jadi macam ni pulak sebab impian aku.Apa yang jadi penghalang Mickhail untuk impian aku?.Bukan mungkin soalannya apa yang menjadi penghalang untuk Mickhail untuk mendekati aku sebenarnya?.

"But I hate being treated this way Mickhail...'' dipeluknya tubuh tegap itu.Sangat erat.

''Arshia...'' ya.Sebab dalam setiap bait ayat yang Mickhail ucapkan pada aku...Aku dapat rasakan ada penghalangnya.Masalahnya apa yang jadi penghalang untuk Mickhail sebenarnya?.Kehadiran Harraz disisi aku selama ni ke?.Mickhail pun kawan dengan Harraz selama ni.

Pelukan dileraikan.

''Kenapa awak jual apartment saya?.'' diam.Tiada jawapan dari jejaka itu.

Saya nakkan jawapan tu Mickhail Daniel.Kalau awak tak suka dengan kehadiran saya tolong luahkannya.Sebab saya tak boleh terus bersama dengan orang yang tak anggap saya ni sesiapa dalam hidup dia.

''Sebab saya kacau awak ke?.'' diam lagi.

Mickhail Daniel tolonglah jawab soalan saya dengan jujur.Please.

'I wish he knew my feels.'  Tubuh dipusingkan. 

''Because I'm afraid to feel again...'' 

...

''Take a breath and calm down.''  

Aku tak marah Mickhail Daniel langsung.Sebab dia memang menyakitkan hati pun.Tak tahu nak marah ke nak sedih sekarang ni.Sebab Mickhail memang macam tu.

"Chasing people that don't want me."  kelakarnya.Jadi selama ni Mikchail setuju sebab...Entahlah sebab aku malas nak sebut dekat sini.

Tak nak balik apartment tu.Aku nak balik rumah abang Raf la macam ni.Boleh jumpa baby Nuha dekat sana.Tak adalah menyakitkan hati aku.

''Sha lagi.Tak ada tetamu lain ke yang nak datang dekat rumah abang Raf ni?.Kenapa tak ajak Mickhail sekali?.'' kurang asam punya abang.Ni memang gaya tak suka adik datang rumah ni.Karang aku tak datang langsung sampai bila-bila jangan tanya kenapa masa tu.

Boleh tak jangan sebut nama Mickhail yang perangainya menyampah tu?.Menyampah la aku nak dengar apa-apa lagi pasal Mickhail.

Tudung dicampak diatas sofa dengan selamba.

''Sha nak tidur sini hari ni.'' Mikchail takkan cari aku.Confirm.Sebab yang masa malam perkahwinan tu dia tak cari aku langsung pun.Takkan tiber pulak kan.It can't be.Jangan cari aku ya Mickhail Daniel.

''Atas sofa yang Sha campak tudung tu ke?.'' dijeling tajam Rafiqin Arshad.

'Amboi marah.Orang halau kang.' bicara hati kecil Rafiqin Arshad.

'She don't know where home is.' dipandangnya lama gadis yang sedang nyenyak tidur itu.Yalah.Tidur dekat mana-mana pun boleh.Ingat dia lupa ke pertemuan pertama mereka selepas empat tahun.Dengan selamba dan tanpa memikirkan bahaya gadis itu tidur di sofa yang ada di rooftop yang selalu dijejaki gadis itu hampir setiap malam.Nasib baik orang yang lalu situ adalah dirinya.Kalau orang jahat macam mana?.Arshia Arshia.Gadis ini selalu membuatnya risau dan hatinya selalu gusar dan resah dengan setiap tindakan gadis ini.

Cukup selamba dengan dirinya yang cukup tidak menyukai seorang gadis menyentuh setiap inci kulitnya.Gadis itu boleh selamba mencium dan memeluknya erat.Ciuman itu dimulai dengan pipinya kemudian dibibirnya.

Bertapa kuatnya jantungnya berdegup disaat itu.Hanya Tuhan yang tahu.

Belum lagi tindakan gadis itu yang cukup selamba tidur disebelahnya hari itu.Bukanlah salah, tetapi dirinya masih tidak biasa apabila gadis itu mendekatinya dalam pelbagai cara.Jantungnya yang menjadi masalah nombor satu sebenarnya.Selalu berdegup tersangat kencang.

Pillow Of LoveWhere stories live. Discover now